Gå til innhold

Hvor mye magnesium kan jeg ta som gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mot leggkramper?

Anonymkode: 5863f...03a

Skrevet

Spis bananer :)

Anonymkode: 9276c...55b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spis bananer :)

Anonymkode: 9276c...55b

Ååh hjelper det? Liker ikke banan, men hvis det hjelper så prøver jeg 😆 er desperat! Blir gal! 

Skrevet

Bananer fremheves ofte som den reneste supermaten, da hovedsakelig for kaliuminnholdet. Men det er ingen grunn til å spise banan om du ikke liker det. Eller noen annen, bestemt, matvare. Det finnes ingen supermat. Banan har 330 mg kalium og 27 mg magnesium per 100 gram. 

Bedre kilder til kalium er feks brunost, potetchips, brød, potet, pistasjnøtter, kjøttboller, havrefras, kokt skinke, mandler, svisker. Bedre kilder til magnesium er feks tahini, klibrød, mandler, brunost.

Anonymkode: c0fdb...31a

Skrevet

Fastlege

Anonymkode: bed03...e21

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mot leggkramper?

Vi har leggkramper i svangerskap mer eller mindre alle. Det er like normalt som halsbrann.

Skrevet

Spiser bananer daglig til frokost og sliter fremdeles med leggkramper.
Det jeg har merket hjelper, er å ikke strekke meg. Når jeg strekker meg så er det akuratt som om det fremprovoserer leggkrampene 🥴🤣 Har dog kun kramper om natten/morningen, så vil jeg strekke meg mens jeg ligger i sengen forsøker jeg å huske på å ikke strekke beina, kun overkroppen🤣👍

Anonymkode: ec376...de8

Skrevet

Jordmor ba meg ta trippel dose magnesium for leggkramper. Tror det var rundt 350 mg dagen? 

• Liker 2
Skrevet

Det viktigste er typen magnesium, mange av tilskuddene man får kjøpt har hovedsakelig billige varianter som magnesiumoksid, som bare er nyttig for å få fart på magen. 

Du kan fint ta 800-1000mg om dagen, jeg foretrekker malate Eller chloride for leggkramper. Bad eller fotbad med Epsomsalt (kan kjøpes i 25 kg sekker på felleskjøpet) er veldig bra. 

Denne er min favoritt:

https://sunkost.no/shift-magnesiumdraper?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA4Y-sBhC6ARIsAGXF1g54ab3TlR-eRPCsHMtDVbXdDS9xy4Km6yedGOKfuY1vkyKIV_X0E0waAmiIEALw_wcB

Tar rundt 10 dråper i alle glass med væske jeg drikker. 😊

Anonymkode: a0262...2ef

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har leggkramper i svangerskap mer eller mindre alle. Det er like normalt som halsbrann.

Mener du at siden «alle» (meg inkludert) har det så må vi bare bite sammen tennene og leve med det? Høres nesten litt sånn ut på måten du ordlegger deg. 
Jeg går i alle fall ikke med på å ha dette mer enn nødvendig, men jeg har det også utenom svangerskap.
Spiser 350mg magnesium hver dag (helt vanlige kosttilskuddstabletter), tar de på kvelden før jeg legger meg. Kan få litt urolige bein i kvelden på sofaen, men det gir seg heldigvis stort sett alltid innen jeg skal legge meg. 

Anonymkode: f629c...538

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...