AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Her er han altså, på nrk.no, mannen jeg skrev om en gang for en stund tilbake som mange ikke trodde meg på. «Kilden din er document.no. Da er det ikke sant.» Vel, hva tenker dere nå? https://www.nrk.no/rogaland/trond-harald-haland-ble-tvangsinnlagt-pa-sykehus-etter-heftig-facebook-posting-1.16523010 Anonymkode: bf381...a11 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Hva er det folk har sagt ikke er sant? At han ikke eksisterte? Anonymkode: 629d3...353 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 Så bra! Men det spørs vel om han har lært noenting av alt dette.. Anonymkode: 0bb11...b3a 6 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 Det er veldig sannsynlig at bekymringsmeldingen kommer fra nær familie. Som smda kjenner vedkommende godt. Melderen var ikke Anonym for legevakt, men det er sikkert tungtveiende grunner til at de ikke forteller hvem det var til han det gjelder Anonymkode: 09c08...126 16 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 Spesielt å bli tvangsinnlagt for å poste for mye konspirasjonsteorier. Det er jo haugevis av konspirasjonsteoretikere av ymse slag. Jeg syntes ikke det er noe mer virkelighetsbrist i konspirasjonsteorier enn i feks de store verdensreligionene. Innholdet i dem er like langt fra virkeligheten og ubeviselige sannheter og teorier. Tenker forskjellen på psykisk syk, religiøs, engasjert i en teori og fantasifull er hårfin. Anonymkode: f1fa4...a6f 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 Det er jo ikke rart noen sender bekymringsmelding på noen de vet er bipolar når vedkommende tar helt av på sosiale medier. Hadde blitt bekymret jeg også om noen jeg kjente holdt på sånn. Hva som var budskapet i innleggene hans er jo egentlig ikke så relevant når han legger ut så mye på kort tid. Anonymkode: 47250...dd4 24
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 Husker advokaten hans ikke fikk informasjon om hvem som hadde bedt om innleggelsen, men vi er mange som vet hvem det sannsynligvis var.....som det står i artikkelen en "politisk" motstander... 😉 Anonymkode: 7f2cc...8d9 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 Ikke rart i det hele tatt at det ble sendt bekymringsmelding og at han ble tvangsinnlagt. Anonymkode: 9dd2e...d69 13
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo ikke rart noen sender bekymringsmelding på noen de vet er bipolar når vedkommende tar helt av på sosiale medier. Hadde blitt bekymret jeg også om noen jeg kjente holdt på sånn. Hva som var budskapet i innleggene hans er jo egentlig ikke så relevant når han legger ut så mye på kort tid. Anonymkode: 47250...dd4 Hatt et par sånne venner på Facebook. De ble maniske/psykotiske, tok helt av på Facebook og så ble det plutselig stille for da var de tvangsinnlagt. Anonymkode: 9dd2e...d69 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke rart i det hele tatt at det ble sendt bekymringsmelding og at han ble tvangsinnlagt. Anonymkode: 9dd2e...d69 Kun fordi han postet mange innlegg på fb? Når det er køer, og jeg snakker laaange køer, for psykiatrisk innleggelse i dagens Norge - av alvorlig psykotiske pasienter som ikke får plass? 😉 Anonymkode: 7f2cc...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 Folk blir ikke tvangsinnlagt over en lav sko er min erfaring. Det skal mye til. Anonymkode: a5c7e...e10 15 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 Det er jo ikke akkurat beste trikset for å motbevise at man er manisk, å holde fest inne på avdelingen. Synes ikke det er rart i det hele tatt at han ble tvangsinnlagt med kjent bipolardiagnose. Anonymkode: e1a63...d5c 11
Fremmed fugl Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 Ingen blir innlagt på tvang kun grunnet poster på SoMe. Skjer etter medisinsk undersøkelse. 9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Her er han altså, på nrk.no, mannen jeg skrev om en gang for en stund tilbake som mange ikke trodde meg på. «Kilden din er document.no. Da er det ikke sant.» Vel, hva tenker dere nå? https://www.nrk.no/rogaland/trond-harald-haland-ble-tvangsinnlagt-pa-sykehus-etter-heftig-facebook-posting-1.16523010 Anonymkode: bf381...a11 En ting er mengden innlegg, men en annen ting er typen innlegg og nøyaktig hva han postet. Usammenhengende innlegg med uttalelser som "helt greit å ta de ut for å forsvare eget og andre s liv" og "de må tas nå" kan jo virkelig få det til å se ut som han har tiltet. (Jfr. screenshot i linken din.) Anonymkode: 33d3b...de5 10 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kun fordi han postet mange innlegg på fb? Når det er køer, og jeg snakker laaange køer, for psykiatrisk innleggelse i dagens Norge - av alvorlig psykotiske pasienter som ikke får plass? 😉 Anonymkode: 7f2cc...8d9 Det var litt mer her en «kun mange innlegg». Anonymkode: 9dd2e...d69 10
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kun fordi han postet mange innlegg på fb? Når det er køer, og jeg snakker laaange køer, for psykiatrisk innleggelse i dagens Norge - av alvorlig psykotiske pasienter som ikke får plass? 😉 Anonymkode: 7f2cc...8d9 Mannen har jo selvsagt blitt tatt inn og vurdert som syk nok til innleggelse. Det skjønner du vel. Anonymkode: 47250...dd4 8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #17 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen har jo selvsagt blitt tatt inn og vurdert som syk nok til innleggelse. Det skjønner du vel. Anonymkode: 47250...dd4 Fordi det anonyme tipset kom fra noen med litt mer makt enn menigmann 😉 Det er dette de prøver å bevise, men de får jo ikke innsyn..... Anonymkode: 7f2cc...8d9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #18 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det anonyme tipset kom fra noen med litt mer makt enn menigmann 😉 Det er dette de prøver å bevise, men de får jo ikke innsyn..... Anonymkode: 7f2cc...8d9 Det spiller jo ingen rolle. Spesialistene på avdelingen måtte uansett foreta en vurdering av om det var grunnlag for tvang. Det har ingen ting å si hvem som evt. tipset. Men hvis du plutselig poster enormt mange innlegg på sosiale medier, om natten, er aggressiv mot legevakten, nekter å snakke med lege og har fest på avdelingen, og du har en kjent bipolardiagnose, vel, da må du regne med å bli tvangsinnlagt. Det er bare god omsorg, det. Det er ingen konspirasjon her, selv om det virker som noen forsøker å koke suppe på spiker. Anonymkode: e1a63...d5c 14 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #19 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi det anonyme tipset kom fra noen med litt mer makt enn menigmann 😉 Det er dette de prøver å bevise, men de får jo ikke innsyn..... Anonymkode: 7f2cc...8d9 Hva antyder du her? Tror du vakthavende lege på tidspunktet var kjøpt og betalt av en med "makt" eller noe sånt? Anonymkode: 47250...dd4 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #20 Skrevet 21. desember 2023 Altså. Jeg har sendt folk med vrangforestillinger til legevakten, og ikke engang det er nødvendigvis nok for å få noen innlagt. Så det sier litt om hvor syk denne mannen må ha vært. Anonymkode: 9dd2e...d69 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå