Gå til innhold

Tvangsinnlagt fordi han postet for mange poster på Facebook mot koronahåndteringen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det folk har sagt ikke er sant? At han ikke eksisterte?

Anonymkode: 629d3...353

• Liker 2
Skrevet

Så bra!

Men det spørs vel om han har lært noenting av alt dette..

Anonymkode: 0bb11...b3a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er veldig sannsynlig at bekymringsmeldingen kommer fra nær familie. Som smda kjenner vedkommende godt. Melderen var ikke Anonym for legevakt, men det er sikkert tungtveiende grunner til at de ikke forteller hvem det var til han det gjelder

Anonymkode: 09c08...126

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Spesielt å bli tvangsinnlagt for å poste for mye konspirasjonsteorier. Det er jo haugevis av konspirasjonsteoretikere av ymse slag. Jeg syntes ikke det er noe mer virkelighetsbrist i konspirasjonsteorier enn i feks de store verdensreligionene. Innholdet i dem er like langt fra virkeligheten og ubeviselige sannheter og teorier. 

Tenker forskjellen på psykisk syk, religiøs, engasjert i en teori og fantasifull er hårfin. 

Anonymkode: f1fa4...a6f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er jo ikke rart noen sender bekymringsmelding på noen de vet er bipolar når vedkommende tar helt av på sosiale medier. Hadde blitt bekymret jeg også om noen jeg kjente holdt på sånn. Hva som var budskapet i innleggene hans er jo egentlig ikke så relevant når han legger ut så mye på kort tid.

Anonymkode: 47250...dd4

• Liker 24
Skrevet

Husker advokaten hans ikke fikk informasjon om hvem som hadde bedt om innleggelsen, men vi er mange som vet hvem det sannsynligvis var.....som det står i artikkelen en "politisk" motstander...  😉 

Anonymkode: 7f2cc...8d9

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke rart i det hele tatt at det ble sendt bekymringsmelding og at han ble tvangsinnlagt. 

Anonymkode: 9dd2e...d69

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke rart noen sender bekymringsmelding på noen de vet er bipolar når vedkommende tar helt av på sosiale medier. Hadde blitt bekymret jeg også om noen jeg kjente holdt på sånn. Hva som var budskapet i innleggene hans er jo egentlig ikke så relevant når han legger ut så mye på kort tid.

Hatt et par sånne venner på Facebook. De ble maniske/psykotiske, tok helt av på Facebook og så ble det plutselig stille for da var de tvangsinnlagt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke rart i det hele tatt at det ble sendt bekymringsmelding og at han ble tvangsinnlagt. 

Kun fordi han postet mange innlegg på fb? Når det er køer, og jeg snakker laaange køer, for psykiatrisk innleggelse i dagens Norge - av alvorlig psykotiske pasienter som ikke får plass? 😉 

• Liker 2
Skrevet

Folk blir ikke tvangsinnlagt over en lav sko er min erfaring. Det skal mye til.

Anonymkode: a5c7e...e10

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo ikke akkurat beste trikset for å motbevise at man er manisk, å holde fest inne på avdelingen. Synes ikke det er rart i det hele tatt at han ble tvangsinnlagt med kjent bipolardiagnose. 

Anonymkode: e1a63...d5c

• Liker 11
Skrevet

Ingen blir innlagt på tvang kun grunnet poster på SoMe. Skjer etter medisinsk undersøkelse. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her er han altså, på nrk.no, mannen jeg skrev om en gang for en stund tilbake som mange ikke trodde meg på. «Kilden din er document.no. Da er det ikke sant.» Vel, hva tenker dere nå?

https://www.nrk.no/rogaland/trond-harald-haland-ble-tvangsinnlagt-pa-sykehus-etter-heftig-facebook-posting-1.16523010

Anonymkode: bf381...a11

En ting er mengden innlegg, men en annen ting er typen innlegg og nøyaktig hva han postet. Usammenhengende innlegg med uttalelser som "helt greit å ta de ut for å forsvare eget og andre s liv" og "de må tas nå" kan jo virkelig få det til å se ut som han har tiltet. (Jfr. screenshot i linken din.) 

Anonymkode: 33d3b...de5

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kun fordi han postet mange innlegg på fb? Når det er køer, og jeg snakker laaange køer, for psykiatrisk innleggelse i dagens Norge - av alvorlig psykotiske pasienter som ikke får plass? 😉 

Det var litt mer her en «kun mange innlegg». 

• Liker 10
Skrevet

Mannen har jo selvsagt blitt tatt inn og vurdert som syk nok til innleggelse. Det skjønner du vel.

• Liker 8
Skrevet

Mannen har jo selvsagt blitt tatt inn og vurdert som syk nok til innleggelse. Det skjønner du vel.

Fordi det anonyme tipset kom fra noen med litt mer makt enn menigmann 😉 

Det er dette de prøver å bevise, men de får jo ikke innsyn.....

Skrevet

Det spiller jo ingen rolle. Spesialistene på avdelingen måtte uansett foreta en vurdering av om det var grunnlag for tvang. Det har ingen ting å si hvem som evt. tipset.

Men hvis du plutselig poster enormt mange innlegg på sosiale medier, om natten, er aggressiv mot legevakten, nekter å snakke med lege og har fest på avdelingen, og du har en kjent bipolardiagnose, vel, da må du regne med å bli tvangsinnlagt. Det er bare god omsorg, det. Det er ingen konspirasjon her, selv om det virker som noen forsøker å koke suppe på spiker. 

Anonymkode: e1a63...d5c

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva antyder du her? Tror du vakthavende lege på tidspunktet var kjøpt og betalt av en med "makt" eller noe sånt? 

• Liker 6
Skrevet

Altså. Jeg har sendt folk med vrangforestillinger til legevakten, og ikke engang det er nødvendigvis nok for å få noen innlagt. Så det sier litt om hvor syk denne mannen må ha vært. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...