AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Vi har fått corona. Mannen ble syk sist onsdag, jeg og barna ble syke på fredag. Nå har vi alle begynt å bli nesten friske, bare litt snufsete henger igjen. Er det innafor å reise på julelunsj i morgen? 🤔 Det er et familiemedlem som gleder seg veldig til vi kommer. Er bare vår familie og henne. Er så trist å måtte avlyse, men vi har gitt beskjed at vi har vært syke, men hun ville det skulle være opp til oss om vi ville komme🤔🤔 Anonymkode: f53c9...bb4 1
Silvia515 Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Fredag til torsdag er bare 6 dager, men kanskje ok. Min søster fikk korona nettopp, hun er normalt i kjempebra form, men ble veldig syk og måtte ha legehjelp. Vær forsiktige! 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 Tja, dere er nok på grensen hva som gjelder smittsomhet. I følge forskning blir fleste ikke smittsomme på dag 6-7, men noen er smittsomme opptil 10 dager. Så jeg ville nok tenkt hvor viktig det er at hun ikke blir smitta, for det er akkurat i grenseland. Anonymkode: 28e81...091 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 Jeg har corona nå og skal ha gjester hele helgen. Jeg sier ingenting om det. Har bare litt snufsenese. Anonymkode: c1532...834 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har corona nå og skal ha gjester hele helgen. Jeg sier ingenting om det. Har bare litt snufsenese. Anonymkode: c1532...834 Jeg hadde blitt jævlig sur om jeg dro i selskap og fikk vite det er corona i hus. Anonymkode: 0498e...8ad 22 1 18
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi har fått corona. Mannen ble syk sist onsdag, jeg og barna ble syke på fredag. Nå har vi alle begynt å bli nesten friske, bare litt snufsete henger igjen. Er det innafor å reise på julelunsj i morgen? 🤔 Det er et familiemedlem som gleder seg veldig til vi kommer. Er bare vår familie og henne. Er så trist å måtte avlyse, men vi har gitt beskjed at vi har vært syke, men hun ville det skulle være opp til oss om vi ville komme🤔🤔 Anonymkode: f53c9...bb4 Jeg tenker: hun sier det er opp til dere fordi hun syns det er ubehagelig å si nei. Det er juletider, mye forventninger og stor stas, og man føler seg kjip. Jeg ville tatt det senere; man kan ha julelunsj senere. Ingen har lyst å bli smitter 22 desember og ligge rett ut resten av romjula. Anonymkode: 0498e...8ad 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 Har corona, men er i grei form. Vært hver dag på jobb og skal i morgen også😊 Anonymkode: 8c05f...e3e 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #8 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har corona, men er i grei form. Vært hver dag på jobb og skal i morgen også😊 Anonymkode: 8c05f...e3e Akkurat dette gjør meg veldig irritert! Tenker du i det hele tatt på hvordan dette kan gå utover andre?? Vi hadde ei på jobben som møtte opp syk med corona.. Og vipps, så ble alle andre også syke - en etter en. Selv om du er i grei form, så er du smittsom og bør holde deg hjemme i noen dager!!!! Anonymkode: 2ed13...4a9 16 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #9 Skrevet 22. desember 2023 FHI: "Personer med covid-19 er mest smittsomme i 1-2 dager før symptomstart og i de første dagene etter symptomstart." Noen er smittsomme lenger, men jeg tenker at det er innafor dersom dere er i form til det, viser hensyn, dropper klemming og er ekstra nøye med håndvask. Anonymkode: 0b111...93a 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #10 Skrevet 22. desember 2023 Min kollega kom på jobb med korona. Smittet flere av oss. Vi er renholdere på skole. Ble ei veldig travel uke på oss som ikke ble syke. Vikarer er umulig å få i. Anonymkode: fd8f1...7c9 5 7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #11 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har corona nå og skal ha gjester hele helgen. Jeg sier ingenting om det. Har bare litt snufsenese. Anonymkode: c1532...834 Det er ekstremt dårlig gjort mot alle oss med lavt immunforsvar. Jeg er glad min familie faktisk sier ifra og tar hensyn. Jeg risikerer å bli varig verre fra min allerede alvorlige sykdom ved infeksjoner, og er ikke den eneste. Si ifra til de at du har covid. Anonymkode: 18535...a54 4 3 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #12 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi har fått corona. Mannen ble syk sist onsdag, jeg og barna ble syke på fredag. Nå har vi alle begynt å bli nesten friske, bare litt snufsete henger igjen. Er det innafor å reise på julelunsj i morgen? 🤔 Det er et familiemedlem som gleder seg veldig til vi kommer. Er bare vår familie og henne. Er så trist å måtte avlyse, men vi har gitt beskjed at vi har vært syke, men hun ville det skulle være opp til oss om vi ville komme🤔🤔 Anonymkode: f53c9...bb4 En uke fra symptomdebut burde gå bra. Man er mest smittsom før og rett etter symptomdebut. Anonymkode: 49722...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #13 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg tenker: hun sier det er opp til dere fordi hun syns det er ubehagelig å si nei. Det er juletider, mye forventninger og stor stas, og man føler seg kjip. Jeg ville tatt det senere; man kan ha julelunsj senere. Ingen har lyst å bli smitter 22 desember og ligge rett ut resten av romjula. Anonymkode: 0498e...8ad Jeg tenker at hun synes det er helt ok og opp til besøket om de er i form til å komme. Hvis man ikke tar sjansen, er det faktisk ganske enkelt å si nei. Anonymkode: 5a953...112 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #14 Skrevet 22. desember 2023 Men dagens corona er jo ikke værre enn en forkjølelse.. Anonymkode: ee7af...752 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #15 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men dagens corona er jo ikke værre enn en forkjølelse.. Anonymkode: ee7af...752 Jo. Flere jeg kjenner har fått høy feber og var sengeliggende i flere dager Anonymkode: fd8f1...7c9 11 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #16 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men dagens corona er jo ikke værre enn en forkjølelse.. Anonymkode: ee7af...752 Det varierer sterkt fra person til person. For noen ingenting for noen som en influensa. Anonymkode: 92681...b23 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #17 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har corona nå og skal ha gjester hele helgen. Jeg sier ingenting om det. Har bare litt snufsenese. Anonymkode: c1532...834 Fy søren så egoistisk! Jeg hadde blitt fly forbanna som din gjest!!! Gi beskjed, og la gjestene få velge om de vi ta den risikoen selv!! Anonymkode: b7855...5e3 8 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #18 Skrevet 22. desember 2023 Med mindre jeg skulle truffet mennesker med dårlig helse fra før, hadde jeg gjennomført selskaper som planlagt med covid-smitte. Selvsagt med forbehold om at jeg var i ok form selv. Anonymkode: 685c4...435
Kontorotta Skrevet 22. desember 2023 #19 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men dagens corona er jo ikke værre enn en forkjølelse.. Anonymkode: ee7af...752 Jeg har flere i nærmeste omkrets som har fått ganske kraftige variasjoner av corona nå i vinter. Hard sjukdom, sykmeldt over flere uker. Og dette gjelder både i min hjemkommune og andre kanter av landet. Har selv hatt to tidligere omganger av corona tidligere og da har det vært lettere enn vanlig forkjølelse. Med tanke på selskap, ville jeg sett an form og fortalt verten om coronaen. 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #20 Skrevet 22. desember 2023 Vi har og corona, mannen er nesten frisk nå på dag 9, jeg er fremdeles dårlig på dag 12, men selv om vi begge er reduserte er likevel allmenntilstanden bra nå (dvs med dårlig mener jeg at jeg er utslitt, og sliter veldig med tung pust og hoste). Vi reiser bort i julehelgen, både vertskap og gjester er informert, sannsynligheten for at vi smitter nå er så lav at de vil vi skal komme. Hadde aldri dratt om vi fremdeles var syke med sår hals, tett nese og feber, og det var viktig for oss å informere vertskap og andre gjester uansett. Hilsen et ellers frisk ungt par som ble skikkelig syke. Min første runde med Covid var det og 😬 Anonymkode: 26306...ad7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå