Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at jeg må slutte med imovane og Alimemazin Evolan hvis jeg planlegger å bli gravid. Bruker det par ganger i uken, og noen ganger bare 1 gang pr. uke. Spørsmålet er hvor lenge før skal man slutte med slikt medikament? Holder det med en uke før eggløsning eller gjerne flere måneder. Tenke jo før jo bedre. Men hva er grensen?

Anonymkode: e19c9...c7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at dette er noe du bør drøfte med legen din. Jeg ble anbefalt å trappe av mine medisiner (som ikke var forenelig med graviditet) når vi bestemte oss for å begynne å prøve. 

Skrevet
Wilma89 skrev (1 minutt siden):

Tenker at dette er noe du bør drøfte med legen din. Jeg ble anbefalt å trappe av mine medisiner (som ikke var forenelig med graviditet) når vi bestemte oss for å begynne å prøve. 

Har ikke time hos legen før på nyåret og eggløsning neste uke. Jeg tok sovemedisin natt til i dag og tenkte å gjøre det i dag og så slutte helt. Vil jo ikke at dagens dose skal påvirke negativt om jeg blir gravid ved neste eggløsning. 

Skrevet

Om jeg ikke husker feil så skal man ikke bruke Imovane ved graviditet pga fare for misdannelser elns, så jeg hadde ikke rørt det om jeg planla å bli gravid.

Jeg ville bare fokusert på å få i meg nok folsyre og få mer av de gode vitaminene, og prøvd så godt jeg kunnet å ikke ha noe kjemisk i kroppen.

Bare tenk når baby kommer, man må nesten kunne sovne på kommando hvis man skal få nok hvile.

Med førstemann min så sov jeg veldig godt, og alltid når han sov.

Med sistemann hadde jeg fått søvnproblemer og ble syk/psyk. Måtte kutte ammingen for å få medisiner, og det tok lang tid før jeg ble helt bra.

Nå bruker jeg melantonin, men vil kutte ut i en ferie for å få orden på søvnen igjen. Skulle gjort det før jeg fikk minste, men..

Anonymkode: fa361...981

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Om jeg ikke husker feil så skal man ikke bruke Imovane ved graviditet pga fare for misdannelser elns, så jeg hadde ikke rørt det om jeg planla å bli gravid.

Jeg ville bare fokusert på å få i meg nok folsyre og få mer av de gode vitaminene, og prøvd så godt jeg kunnet å ikke ha noe kjemisk i kroppen.

Bare tenk når baby kommer, man må nesten kunne sovne på kommando hvis man skal få nok hvile.

Med førstemann min så sov jeg veldig godt, og alltid når han sov.

Med sistemann hadde jeg fått søvnproblemer og ble syk/psyk. Måtte kutte ammingen for å få medisiner, og det tok lang tid før jeg ble helt bra.

Nå bruker jeg melantonin, men vil kutte ut i en ferie for å få orden på søvnen igjen. Skulle gjort det før jeg fikk minste, men..

Anonymkode: fa361...981

Jeg er ikke gravid enda, men skal prøve å bli det. Tok imovane sist for tre dager siden og Alimemazin Evolan natt til i dag. Skal ikke røre mer. Men er det farlig å bli gravid ved neste eggløsning som er om noen dager. Eller bør jeg vente et par sykluser?

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke gravid enda, men skal prøve å bli det. Tok imovane sist for tre dager siden og Alimemazin Evolan natt til i dag. Skal ikke røre mer. Men er det farlig å bli gravid ved neste eggløsning som er om noen dager. Eller bør jeg vente et par sykluser?

Snakk med legen. 

Anonymkode: 663b9...fb0

Skrevet

Ved positiv test (ta en tidlig-test så du finner det ut tidlig). Du har ikke noe høyt forbruk, så det burde gå bra. Ville prøvd å trappe ned dosen allerede nå så det ikke blir så hard overgang for deg. 

Ellers er tryggmammamedisin.no rette plassen for slike spørsmål. 

Anonymkode: ef49c...338

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...