Gå til innhold

Orker ikke svigerfamilien min lengre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigersøster råkjører forbi huset vårt når hun skal på besøk til sin mor som bor ett hus lengre bortenfor. Det er en privat vei som vi eier og som svigermor har bruksrett på. Det er helt unaturlig å kjøre fort fordi man ikke ser om det kommer noen imot, og det er smalt. Jeg bekymrer meg for barna og dyra som bor her. Hun kjører ikke fort til vanlig, kun når hun skal forbi oss. Om sommeren legger vi ut fartsdumper, men det kan vi ikke nå som det er snø. Mannen min har sagt ifra til moren sin at hun må si ifra til datteren sin, men får til svar at hun kan kjøre så fort hun vil, og at vi får bare passe oss selv. Søsteren går ikke an å få tak i, hun svarer ikke på meldinger og tar ikke telefonen. At hun ikke vil ha kontakt, det er greit, men litt folkeskikk synes jeg man skal ha. Burde heve meg over det, men sånn kjøring forbi huset er ikke greit. Så hva mer kan vi gjøre nå? Vi vet ikke hva som gjør henne så sur og furten heller, vi har spurt svigermor, men hun kan ikke svare på det. Likevel forsvarer hun datteren sin i ett og alt. Vi er voksne mennesker, så dette synes jeg er ubehagelig.

Anonymkode: 04eb6...b72

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grøss! Føler med deg. For en uansvarlig dame. Er hun singel og barnløs? Kanskje er hun sjalu?

Anonymkode: 0aae5...754

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Grøss! Føler med deg. For en uansvarlig dame. Er hun singel og barnløs? Kanskje er hun sjalu?

Anonymkode: 0aae5...754

Nei, hun er gift og har barn, men hun har alltid vært sånn mot oss. Og hun har ingen grunn til å være sint, for det har alltid vært hun som har fått hjelp til alt av foreldrene sine, vi har klart oss på egen hånd. Hun og broren er veldig ulike, og det er helt i orden, men har hatt det litt i bakhodet om hun kanskje er litt misunnelig på han. Det hjelper ikke akkurat at oppførselen hennes støttes av moren heller. Virker som de får felleskap av å danne front mot oss. Og når de ikke kan svare på hva som er problemet, da lurer jeg på hva som egentlig ligger bak. 

• Liker 2
Skrevet

Spikermatte med litt snø over?

• Liker 17
Skrevet

Det går jo ikke an å bo ved siden av svigermor når hun er så ekkel? Hun er ikke bekymret for at barnebarna skal bli påkjørt? 

Hadde tenkt på flytting. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet

Hæ er dette sant? Høres jo helt vilt ut. Om dere eier veien ville jeg satt opp bom jeg. 

Anonymkode: 61b42...7fd

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis dere eier veien, ville jeg også satt opp bom. Det går også an å kjøpe sånne kjegler med kjetting mellom, som kan settes ut og man må fjerne for å kjøre forbi. 

Anonymkode: 505e1...956

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
visp skrev (8 minutter siden):

Det går jo ikke an å bo ved siden av svigermor når hun er så ekkel? Hun er ikke bekymret for at barnebarna skal bli påkjørt? 

Hadde tenkt på flytting. 

Tro meg, jeg har tenkt på å flytte mange ganger, det er bare det at vi bor på gård og har brukt så utrolig mye med tid og penger på å renovere, og nå begynner det å bli ordentlig fint her. Veldig trist om vi må forlate dette. Svigermor er gammel og dårlig til beins, så hun kan ikke bo her så veldig mye lengre. Nei, hun har null empati når det gjelder oss og våre barn. Vi spurte henne om hvordan det hadde vært om det var vi som råkjørte forbi datteren hennes hvis det var hun som hadde bodd her, og da begynte hun å hylgrine og skrike hvordan vi kunne være så slemme og tenke på den måten. Nei, skjønner ikke hvorfor jeg har holdt ut, men som sagt, å selge dette stedet nå hadde vært vanskelig.

• Liker 2
  • Hjerte 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tro meg, jeg har tenkt på å flytte mange ganger, det er bare det at vi bor på gård og har brukt så utrolig mye med tid og penger på å renovere, og nå begynner det å bli ordentlig fint her. Veldig trist om vi må forlate dette. Svigermor er gammel og dårlig til beins, så hun kan ikke bo her så veldig mye lengre. Nei, hun har null empati når det gjelder oss og våre barn. Vi spurte henne om hvordan det hadde vært om det var vi som råkjørte forbi datteren hennes hvis det var hun som hadde bodd her, og da begynte hun å hylgrine og skrike hvordan vi kunne være så slemme og tenke på den måten. Nei, skjønner ikke hvorfor jeg har holdt ut, men som sagt, å selge dette stedet nå hadde vært vanskelig.

Ja, jeg forsto at det var en gård og at flytting muligens ville være vanskelig. 

Siden svigermor antageligvis ikke kan bo der særlig mye lengre, så ville jeg holdt ut. Når hun må flytte, så slutter jo svigersøster å komme.

Men hun truer jo faktisk barna deres med å råkjøre uten hensyn, så jeg ville vært steinhard. Som noen over her foreslo så ville jeg gjort det sånn at hun var helt nødt til å stoppe bilen for å kjøre forbi en hindring. Krig er krig!

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hæ er dette sant? Høres jo helt vilt ut. Om dere eier veien ville jeg satt opp bom jeg. 

Anonymkode: 61b42...7fd

Ja, dessverre, hadde aldri i min fantasi trodd at det skulle bli sånn å ha en svigerfamilie. Og det jeg forteller om her er bare en bitteliten del av det. Skal sjekke muligheten for bom og hvor mye det koster. 

• Liker 1
Skrevet
Hansehan skrev (40 minutter siden):

Spikermatte med litt snø over?

Det er veldig fristende…

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis dere eier veien, ville jeg også satt opp bom. Det går også an å kjøpe sånne kjegler med kjetting mellom, som kan settes ut og man må fjerne for å kjøre forbi. 

Anonymkode: 505e1...956

Ja, vi eier veien. Så eneste mulighet nå er nok å sette opp en hindring av ett eller annet slag. 

• Liker 3
Skrevet

Bom. Kjegler. Fysisk hindring. Sett opp skilt med "Privat vei" og si til søsteren at hun ikke har tillatelse å kjøre på deres vei. Hun får gå.

Anonymkode: ef96e...042

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bom. Kjegler. Fysisk hindring. Sett opp skilt med "Privat vei" og si til søsteren at hun ikke har tillatelse å kjøre på deres vei. Hun får gå.

:hoho:Beste forslaget!

• Liker 5
  • Nyttig 4
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Svigersøster råkjører forbi huset vårt når hun skal på besøk til sin mor som bor ett hus lengre bortenfor. Det er en privat vei som vi eier og som svigermor har bruksrett på. Det er helt unaturlig å kjøre fort fordi man ikke ser om det kommer noen imot, og det er smalt. Jeg bekymrer meg for barna og dyra som bor her. Hun kjører ikke fort til vanlig, kun når hun skal forbi oss. Om sommeren legger vi ut fartsdumper, men det kan vi ikke nå som det er snø. Mannen min har sagt ifra til moren sin at hun må si ifra til datteren sin, men får til svar at hun kan kjøre så fort hun vil, og at vi får bare passe oss selv. Søsteren går ikke an å få tak i, hun svarer ikke på meldinger og tar ikke telefonen. At hun ikke vil ha kontakt, det er greit, men litt folkeskikk synes jeg man skal ha. Burde heve meg over det, men sånn kjøring forbi huset er ikke greit. Så hva mer kan vi gjøre nå? Vi vet ikke hva som gjør henne så sur og furten heller, vi har spurt svigermor, men hun kan ikke svare på det. Likevel forsvarer hun datteren sin i ett og alt. Vi er voksne mennesker, så dette synes jeg er ubehagelig.

Hun kjører gris forbi huset for å irritere deg og markere seg. Og det klarer hun fint. 

Du kan sette ut en betongstein så veien blir smal nok til at hun må kjøre sakte. Typ akkurat nok til å passere.  

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts kommer nok ikke noen vei med det. Både beboere og gjester kan bruke veien pga bruksretten som medfølger morens eiendom. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

theTitanic skrev (10 minutter siden):

Hun kjører gris forbi huset for å irritere deg og markere seg. Og det klarer hun fint. 

Du kan sette ut en betongstein så veien blir smal nok til at hun må kjøre sakte. Typ akkurat nok til å passere.  

Det er en veldig god ide! Takk

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Om svigermor flytter snart, så vil vel ikke svigersøsteren din kjøre veien så mye mer? Eller er det meningen at hun skal overta huset etter svigerforeldrene dine?

I mellomtiden bør dere ta kontakt med politet før å høre hva dere kan gjøre, siden kjøringen kan være farlig for barna deres og dere.

Anonymkode: 19974...720

• Liker 1
Skrevet

Kan dere kaste ut svigermor? Det er jo ingen vits i å ha henne boende når hun synes det er ok om barnebarna blir drept av tanten sin? 

Anonymkode: 003d4...984

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan var eieforholdet før dere overtok? 

Er dette en gård som er tatt på odel og søsteren er sur for at hun ikke fikk overta? 

Anonymkode: dd466...04f

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...