Gå til innhold

Noen som har peiling på hvordan man utvider skinn sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig kjøpt meg et par nye vintersko, som er trange. Det finnes ikke noe annet enn helstørrelser. Bruker vanligvis 38,5 men nå måtte jeg ned til 38 pga at 39 var for stort. 38 er litt for trangt, men hun damen i kassen sa at skinn sko ofte pleier å utvide seg som følge av varmen til føttene. 

Jeg trenger at disse utvider seg relativt raskt, siden dette er de eneste vinterskoene jeg har. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan utvide de? De passer, men plages av trengsel i skoen og sår etterpå. Vil helst slippe det 

Anonymkode: e71af...240

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde helle byttet til 39 og satt inn halvsåle.

Trange vintersko blir kalde og skinn utvider seg ikke alltid så mye som en tror.

Anonymkode: 1019b...383

• Liker 3
Skrevet

Vintersko bør være litt store. Men blokkespray eller levere inn til skomaker for blokking

Anonymkode: 5f883...c53

Skrevet

Ta dem på med nylonstrømper eller tynne ullstrømper, fuktet i vann eller eddik, beveg foten mye, vipp opp og ned på tærne etc. Bruk føner for å myke opp skinnet mens du gjør det. Bytt til stadig tykkere strømper. Jeg har utvidet skinnsko på den måten. Men det enkleste er jo å be skomakeren blokke dem.

Anonymkode: 6be85...755

Skrevet

Jeg brukte skovarmere, puttet begge oppi den som var bittelitt mindre enn den andre, lot det stå lenge før jeg tok de på meg og gikk med de inne en stund.

Anonymkode: 1cde3...5e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg brukte skovarmere, puttet begge oppi den som var bittelitt mindre enn den andre, lot det stå lenge før jeg tok de på meg og gikk med de inne en stund.

Anonymkode: 1cde3...5e4

tusen takk :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ta dem på med nylonstrømper eller tynne ullstrømper, fuktet i vann eller eddik, beveg foten mye, vipp opp og ned på tærne etc. Bruk føner for å myke opp skinnet mens du gjør det. Bytt til stadig tykkere strømper. Jeg har utvidet skinnsko på den måten. Men det enkleste er jo å be skomakeren blokke dem.

Anonymkode: 6be85...755

eddik i skinn sko?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...