AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Hun får kun lov til å ha sminkepult på rommet sitt fordi vi ønsker å ha oversikt over leksene, og da må hun gjøre de på kjøkkenet. Hun er ganske flink på skolen og det går greit, men vi liker å ha oversikten over hva hun gjør. Venninnene hennes mener dette er merkelig fordi de liker å være på rommet sitt og få fred og ro. Er det andre som krever at tenåringene skal gjøre lekser i fellesrommene? Anonymkode: 1529d...ff8
Populært innlegg Blåttvann Skrevet 21. desember 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 21. desember 2023 (endret) Får ikke lov? Stakkars! Jeg hadde ikke trivdes med å sitte i et fellesrom der folk går ut og inn hvis jeg skulle konsentrert meg om noe. På tide å slippe kontrollen, hun er tenåring! Endret 22. desember 2023 av Blåttvann 69 1 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 21. desember 2023 Oj. Glad jeg ikke er ditt barn Anonymkode: e71d8...fb0 58 1 12
Forvirret23 Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 Nei er det noe min tenåring trenger så er det ro når leksene blir gjort, så da bør tenåringen sitte på rommet. Jeg synes man skal få lov å sitte der man er komfortabel og klarer å konsentrere seg. 37 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 Hvorfor kan du ikke bare sjekke leksene når hun er ferdig? Gjør vi med barna våre på 7 og 10. Slurver de må de rette opp igjen. Vi sjekker alt, og respekterer at de trenger fred og ro. Noe dere burde og skal syns. Anonymkode: 4e0a1...217 21 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 Det viktigste er at ungdommen får gjort leksene på en måte som gir henne konsentrasjon. Min tenåring liker ikke å gjøre leker i fellesrom, for det blir litt for mye unødvendig støy og ting som bryter konsentrasjonen hennes. Jeg kan se over leksene etterpå, men det behøves egentlig ikke, for hun er pliktoppfyllende sånn sett. Og trenger hun hjelp, så roper hun bare på meg. Anonymkode: 1db62...f92 8 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 Hjelp...,hun kommer til å stryke hvis hun flytter hjemmefra for å studere hvis hun ikke snart lærer seg gjøre lekser på egenhånd. Hun er da ikke ni år, hun går i niende. Hva synes du evnt om åpne kontorlandskap og evnen til å konsentrere seg der? Anonymkode: 0a3a8...3ca 20 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 Det synes jeg er skikkelig merkelig, så sant hun ikke ønsker å sitte med dere da. Hun er ikke liten mer. Vår 9. klassing gjør lekser i fred og ro på rommet sitt. Han har ikke behov for at vi sitter ved siden av slik som da han var liten. Anonymkode: ffac6...37c 6 1
Ulla Ullsokk Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 (endret) Hæ?? Man må da få gjøre leksene i fred uten foreldre hengende over skulderen?? Utrolig sært og kontrollerende! La jenta få puste, herregud! Endret 21. desember 2023 av Ulla Ullsokk 18 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 Når tenker du hun skal gjøre lekser selvstendig egentlig? Kan ikke dere bare sitte ved siden av henne på rommet hvis dere synes det er nødvendig? ... Eller er det egentlig snakk om din datters stemor og far her? Anonymkode: 6b2cf...93b 2 1
Gjest theTitanic Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun får kun lov til å ha sminkepult på rommet sitt fordi vi ønsker å ha oversikt over leksene, og da må hun gjøre de på kjøkkenet. Hun er ganske flink på skolen og det går greit, men vi liker å ha oversikten over hva hun gjør. Venninnene hennes mener dette er merkelig fordi de liker å være på rommet sitt og få fred og ro. Er det andre som krever at tenåringene skal gjøre lekser i fellesrommene? Anonymkode: 1529d...ff8 Hvorfor nekte henne arbeidsro? Kan du ikke nøye deg med å se over?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 Stakkars unge Anonymkode: 02b07...050 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 Ts her Hun er vant til å sitte på kjøkkenet eller i stuen og gjøre lekser, og sier selv at hun fint kan klare å konsentrere seg når vi er til stede, men som oftest er det bare to voksne her så det er ikke så mye bråk. Vi synes hun bruker veldig lang tid på leksene og er redd for at hun drømmer seg bort hvis hun sitter på rommet. Hun er jo bare 14 og et halvt år og et barn, som man må jo ha oversikten. Anonymkode: 1529d...ff8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun får kun lov til å ha sminkepult på rommet sitt fordi vi ønsker å ha oversikt over leksene, og da må hun gjøre de på kjøkkenet. Hun er ganske flink på skolen og det går greit, men vi liker å ha oversikten over hva hun gjør. Venninnene hennes mener dette er merkelig fordi de liker å være på rommet sitt og få fred og ro. Er det andre som krever at tenåringene skal gjøre lekser i fellesrommene? Anonymkode: 1529d...ff8 Jeg hadde leksene også på samme måte, dessverre. Måtte sitte på kjøkkenet eller i stua, samtidig som noen andre fulgte med på TV, noe som selvfølgelig var utrolig bråkete og forstyrrende for min del. Dessuten var det alt for ofte noen som hele tiden skulle kommentere hva man holdt på med, og alt mulig som de mente var feil. Uten at de gadd å faktisk gi noen gode råd, eller hjelpe til. Bare fordi de ønsket noe dritt som de kunne klage over. Sikkert en flott metode for å hevde seg selv da, og blant annet tråkke meg ned gjørma. Anonymkode: c601b...7ef 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Litt rart, man skulle nesten tro at det var omvendt som var normalt. Anonymkode: f7d7c...8cd 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her Hun er jo bare 14 og et halvt år og et barn, som man må jo ha oversikten. Anonymkode: 1529d...ff8 🤣 Anonymkode: 73fd2...148 17 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #17 Skrevet 21. desember 2023 Hadde g vært henne hadde jeg gjort lekser ved sminkebordet eller i senga. Anonymkode: b90c9...a55 9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #18 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her Hun er vant til å sitte på kjøkkenet eller i stuen og gjøre lekser, og sier selv at hun fint kan klare å konsentrere seg når vi er til stede, men som oftest er det bare to voksne her så det er ikke så mye bråk. Vi synes hun bruker veldig lang tid på leksene og er redd for at hun drømmer seg bort hvis hun sitter på rommet. Hun er jo bare 14 og et halvt år og et barn, som man må jo ha oversikten. Anonymkode: 1529d...ff8 Hun er en tenåring som må få ta mer og mer ansvar for egen læring! En sjekk av leksene kan taes når de er ferdige! Hva når hun begynner på videregående? Skal dere henge over henne da og? Anonymkode: 31e5c...ca6 13
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #19 Skrevet 21. desember 2023 Juleferien er i gang ser jeg... Anonymkode: 75f37...c16 4 1
Anonymbruker*** Skrevet 21. desember 2023 #20 Skrevet 21. desember 2023 (endret) Hæ? Hvorfor pirke så fælt på hvor hun gjør lekser. Vær glad for at hun er opptatt nok av lekser til å ønske seg pult. Og vet i hvilket miljø hun arbeider godt alt i så ung alder. Jeg hadde sikkert fått lov til å gjøre lekser i badekarret omså var visst jeg sa det hjalp konsentrasjonen min. For å være ærlig kan jeg ikke huske at jeg gjorde så fælt mye lekser på ungdomsskolen. Hadde greie karakterer og det ble påstått at jeg var skoleflink, men... Endret 21. desember 2023 av Anonymbruker*** 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå