AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 6a527...6e1
KraKriAm Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Du må si mer om omstendighetene rundt for å kunne få noe svar. 10 3
Hjelmesett Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 jeg hadde klikket fullstendig. tenk å kunne gjøre noe sånn 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 Hvis jeg kjenner henne og vi ellers omgås hade jeg lurt på hvorfor gaven ikke var til begge. Hvis hun kom med gave til ham og jeg verken hadde hørt noe om henne eller oppfattet at de var venner ville jeg tenkt at hun var temmelig desperat, klengete og totalt manglet sosiale antenner. Med mindre det var snakk om en leder eller lignende som drar rundt med juleblomst eller bedriftsgave til alle medarbeidere. Anonymkode: 741cf...e00 11 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 Det kan fort hende at denne kollegaen drar rundt til flere. Ville synes det var en koselig gest Anonymkode: d2c9d...b66 10
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 Er hun penere enn deg? Er mannen din et mulig bytte? Hvis ikke så er de jo bare kollegaer. Anonymkode: 09956...adc 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Hvis jeg kjenner henne og vi ellers omgås hade jeg lurt på hvorfor gaven ikke var til begge. Hvis hun kom med gave til ham og jeg verken hadde hørt noe om henne eller oppfattet at de var venner ville jeg tenkt at hun var temmelig desperat, klengete og totalt manglet sosiale antenner. Med mindre det var snakk om en leder eller lignende som drar rundt med juleblomst eller bedriftsgave til alle medarbeidere. Anonymkode: 741cf...e00 Dette svarer jeg forresten fordi det har vært en haug med tråder her i det siste hvor en kvinne absolutt skal igle seg inn på kollegaen sin og levere gave på døra. Anonymkode: 741cf...e00 1 3
Trøndere1 Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 Samboer får gaver fra kvinnelige og mannlige kolleger samt kunder og andre hun treffer gjennom jobb. Det er helt naturlig i hennes jobb. I min jobb ikke. Aldri tenkt over det. 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 Jeg hadde synes det var kjempehyggelig hvis en av kollegaene mine kom på døra med julegave! (Har nesten bare mannlige kollegaer), men jeg hadde ikke helt skjønt hvorfor jeg ikke bare fikk den på jobb. Antatt at det er fordi de vil inn på kaffe, og ville invitert inn. Mannen min har mange kvinnelige kollegaer, og han kunne nok fått julegave av noen av dem. Tror jeg ville synes det var hyggelig, og hadde vel invitert dem inn på kaffe. Anonymkode: 53535...504 2 2
Jdz Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 Hadde nok tenkt noe i retning av "Så hyggelig da! Skulle ønske jeg hadde så gode kollegaer. Det er fullt mulig å gi noen julegaver, helt uten å pule. Det er faktisk mulig å gi julegave fordi man synes det er gøy å gi også. Jeg tror og håper de færreste har baktanker når de gir julegaver. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 Jeg, i min situasjon, hadde syntes det var hyggelig gjort. Men jeg klarer fint å se for meg situasjoner der det hadde vært både påtrengende og ubehagelig. Anonymkode: 6ed72...828 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 6a527...6e1 Så hyggelig! Anonymkode: 1252e...7a9 1
BobbySocks Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 På døra? Jeg ville tenkt at det var enklere for henne å levere den på jobb. Hadde gitt henne en kopp kaffe og en kjeks, og takket for gaven. Hadde mannen vært hjemme hadde han gjort det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 Du bør ta en ordentlig prat med samboeren din! At han snakker med kvinnlige kolegaer uten om arbeidstid, eller når det ikke gjelder arbeidsrelaterte oppgaver hadde ikke jeg akseptert! Du bør si klart ifra at enten er det deg, ellers får han dra til henne. Dersom han selv ikke ønsket denne kontakten så bør du be han kontakte HR umiddelbart! Anonymkode: 0288b...81c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Det kommer an på omstendighetene. Hva er gaven? Er det en personlig gave, eller en "generisk gave"? Hvorfor leveres den på døra og ikke på jobb? Var det fordi en av dem ikke var på jobb da gaven skulle gis? Var det fordi kollegaen uansett var på vei forbi? Eller kom kollegaen reisende ens ærend for å levere gaven? Gir kollegaen gave bare til samboeren, eller til flere kollegaer? Stikke innom med lik gave som alle kollegaene har fått, fordi samboeren ikke var på jobb da gavene ble delt ut, og kollegaen uansett skulle forbi. - Hadde ikke tenkt over det i det hele tatt. Kollega som kommer ens ærend med en personlig gave, og som ikke gir gave til andre kollegaer. - Da hadde jeg bedt samboeren vurdere om det var noe tendenser til stalking eller noe annet hos denne kollegaen. Anonymkode: b8916...42f 5 4
ElectricScum Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 Dette er helt avhengig av situasjon. Jeg har fått en påskjønnelse fra et par kolleger etter at jeg hadde gjort en jobb de var ekstra fornøyd med, og som hadde gjort deres prosjekt mye enklere å gjennomføre. Jeg fikk gaven overlevert på jobben, men om det hadde vært praktiske årsaker til at de hadde levert den på døra, så hadde jo selvsagt ikke det vært et problem. Alt handler om kontekst, så spørsmålet er umulig å svare på uten å vite sammenhengen. Selv da kan det være vanskelig å beskrive for utenforstående hvordan dynamikk og samhandling fungerer på jobben, og hvorfor det i akkurat dette tilfellet er en helt harmløs gest.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #17 Skrevet 21. desember 2023 Stoler du ikke på samboeren din ? Anonymkode: 5f34b...7d5 1 1
Flamme Skrevet 21. desember 2023 #18 Skrevet 21. desember 2023 Hadde synes det var koselig. Og kjøpt noe tilbake til henne 🙂
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #19 Skrevet 21. desember 2023 Kommer an på gaven, kollegaen, omstendigheter og egentlig alle andre ting. Kanskje kollegaen gir en oppmerksomhet til alle kollegaene sine. Kanskje de har en slags secret santa-ordning på jobb. Kanskje gaven er fra noen andre og hun bare leverer den. Det trenger ikke være så rart, men jeg hadde jo spurt han om det. Anonymkode: 3217a...ff5 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #20 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvordan ville du reagert? Anonymkode: 6a527...6e1 kommer jo an på, mest sannsynligvis hadde jeg tenkt at det var forståelig, fordi han er en kul fyr. kule menn vokser ikke på trær.. Anonymkode: fdc36...2a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå