AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Har ofte ganske lav hvilepuls under ammestunder, i sted hadde jeg rundt 45 under liggende amming. Jeg er ganske utrent, bare for å ha sagt det. Andre som har opplevd det? Har det med ammingen å gjøre eller er det noe jeg bør sjekke? Anonymkode: b8c3d...342
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Amming frigir jo mye oxytocin som gjør at man blir salig og avslappet, ser for meg at man får lav hvilepuls av det😊 Anonymkode: 8643b...628 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #3 Skrevet 22. desember 2023 Dette er en lav hjerterytme (forutsatt at pulsen er målt riktig), en form for bradykardi. Noen bradykardier kan indikere sykdom, men noen bradykardier er helt normale og ufarlige. Er du bekymret så er det lurt å ta dette opp med legen din. 😊 Anonymkode: 9f663...ce4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #4 Skrevet 22. desember 2023 Det la jeg også merke til. Jeg så bare på pulsklokken min, så hvor nøyaktig målingen var, vet jeg ikke. Men jeg har typisk hvilepuls på mellom 48 og 58 til vanlig (den svinger gjennom syklusen, så en ser tydelig at hormoner påvirker), og under amming pleide den å være nede rundt 45, og enda litt lavere når jeg ammet om natten og liggende. Jeg vet forresten at hvilepulsen min er lav normalt sett, uavhengig av pulsklokken og selv om jeg er ganske utrent. Men faller den f.eks fra 75 til 45, ville jeg kanskje vurdert å få det undersøkt. Anonymkode: ac6c6...9bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå