AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Jeg tar meg selv i å kjenne at det er myyyee julebakst og godteri, ganske lenge. Fra før 20. desember og gjerne til nyttår. Dessert hele tiden overalt og en slags forventning om servering av noe hele tiden. Bare nysgjerrig, hva gjør dere andre? Hvor mye har dere i hus? Hvor ofte spiser dere julekaker eller godteri eller dessert? Hver dag? Kun enkelte dager? 😄 Anonymkode: 9c8ab...182
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Vi stapper i oss julebakst hele jula 🙈 Anonymkode: 2414f...857 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 Jeg har bevisst unngått å ha mye kaker og godteri i hus. Har bakt litt med barnet, men bare spist litt og skal gi bort det meste. Jeg spiser søtsaker stort sett hver dag året rundt, men da typ 1-2 twist eller tilsvarende. Anonymkode: 4f38d...ffd
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 Mye! Hver dag, hele julen. Ofte flere ganger om dagen. Anonymkode: ad142...c81 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 Så mye som mulig! Og så ofte som mulig. Hva jeg spiser mellom jul og nyttår har ingenting å si. Det er hva jeg spiser mellom nyttår og jul som teller for meg. Deilig å ha en uke hvor jeg kan proppe i meg hva som helst Anonymkode: 8a300...afe 3
Arkana Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi stapper i oss julebakst hele jula 🙈 Anonymkode: 2414f...857 Samme her. Det er bare én uke i året.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 Masse. Nå skal det sies at jeg er student og reiser ikke så ofte hjem. Når jeg først er hjemme så forsyner jeg meg ganske godt av det familien har laget og tilbyr, spesielt om det er julekaker og julemat. Studentbudsjettet bidrar nok til at jeg ikke har mulighet til å skeie ut like mye ellers i året. Anonymkode: 9f3f3...5c6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 Dessert har vi kun på julaften. Men sjokolade, pepperkaker, marsipan og smågodt spiser vi hver dag akkurat i jula. Anonymkode: 90302...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 Fra i morgen og til og 1 Januar spiser vi det daglig🙂 Ei venninne må gå ned i vekt og starter i dag 🤔 Anonymkode: ecbc1...f09
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 Så dere begynner ikke før julaften ish? Og til nyttår? I vår omgangskrets har det allerede startet. Det blir så utrolig mye!😅 Vi har bursdager og lillejulaften og familieselskap i flere dager før selve julaften. Julemarked. Blir liksom alltid noe, ser jeg. Anonymkode: 9c8ab...182
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #11 Skrevet 22. desember 2023 Dessert hver dag (året rundt). Kaker og konfekt etc til ettermiddagskaffen og når noen kommer innom på kaffe. Noen julekaker som avslutning på frokosten. Frukt og nøtter hele døgnet. Anonymkode: 334f8...0d5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #12 Skrevet 22. desember 2023 Hittil i år har jeg spist to pepperkakebokser alene og begynt å spise potetgull (ca 4 poser i desember). Har lagt på meg på magen allerede så nå er det stopp. Kanskje et kakestykke i juleselskap men ikke mer enn det Anonymkode: 70b09...311
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #13 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tar meg selv i å kjenne at det er myyyee julebakst og godteri, ganske lenge. Fra før 20. desember og gjerne til nyttår. Dessert hele tiden overalt og en slags forventning om servering av noe hele tiden. Bare nysgjerrig, hva gjør dere andre? Hvor mye har dere i hus? Hvor ofte spiser dere julekaker eller godteri eller dessert? Hver dag? Kun enkelte dager? 😄 Anonymkode: 9c8ab...182 Liker ikke kaker eller sjokolade🫣så spiser ingenting, barna spiser det, så kjøper 5 poser twist, baker di kaker barna spiser og har annet godis fremme. Er glad i å lage mat, så i jula spiser vi kun mat vi ikke spiser resten av året, så alltid mat før godis så det blir naturlig nok ikke spist så mye Anonymkode: e94b0...ad8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #14 Skrevet 22. desember 2023 Alt for mye godteri iallfall. Litt mindre julebakst, for er ikke så glad i småkaker. Men smultringer er godt da. Også spiser jeg en og annen småkake når jeg er på besøk og blir tilbudt. Anonymkode: b03dc...168
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #15 Skrevet 22. desember 2023 Veldig lite, men setter veldig pris på tilgangen. Er jo koselig med godteri og kaker stående fremme i julepyntet hus. Anonymkode: 98fcd...e53
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #16 Skrevet 22. desember 2023 I år: minimalt pga vektnedgang jeg driver med. Men vanligvis starter etegildet 1.desember, og da er det kakemann til både frokost, lunsj og middag😆 Anonymkode: 41070...148
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #17 Skrevet 22. desember 2023 Ingenting. Har diabetes, så null konfekt, kaker, desserter eller salt snacks. Går helt fint det. Kan ta to ruter 70% sjokolade eller en bit sukkerfri marsipan. Anonymkode: fdf26...b63
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #18 Skrevet 22. desember 2023 Hver dag her også. Og så har vi tre bursdager i kjernefamilien i adventstiden, med tilhørende kaker og familieselskap/barnebursdager. Så det er bonanza flere dager i uken helt fra slutten av november. Når vi er ferdig med nyttår er vi lei alle sammen 😅 Anonymkode: b8855...15d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #19 Skrevet 22. desember 2023 Vi har en liten prøvesmak når julekakene blir stekt, og så settes de bort til etter middag på julaften. Fra da, og frem til og med 1.nyttårsdag står det fremme, sammen med frukt og smågodt. Hvis det er noen rester etter nyttår blir det dessert frem til det er tomt 🙂 Anonymkode: 301f2...dd7
Daisy-love Skrevet 22. desember 2023 #20 Skrevet 22. desember 2023 Jeg har ikke smakt på noen julekaker enda i år. Jeg spiser litt godteri, inkludert sjokolade hele året, og det blir ikke så mye mer igjennom julen. Jeg tåler bla ikke melk, så mye av det som blir servert utgår, men det er heller ikke noe savn. Jeg trenger ingen erstatning på sosiale ting likevel. Det blir desserter fremover da, og de vil jeg spise, og jeg har et lite lager av god melkefri sjokolade jeg kan kose meg med. Jeg skjønner julen fort blir et etegilde som for mange gjerne starter alt 1.desember. Spiser en kun litt ekstra over juledagene så hadde jeg personlig ikke brydd meg. Det er lov å kose seg. Det går også an å ha en «regel» om at en ikke spiser seg mett på småkaker og godteri, «må ha» ordentlig mat først. Det er noe jeg prøver å følge selv, både ved høytidene og ellers i året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå