AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #41 Skrevet 23. desember 2023 LadeJarl skrev (På 22.12.2023 den 2.45): Jeg klarer meg fint uten analsex i vaniljeverden min... Samme her. Anal kommer ikke på tale. Anonymkode: d8652...70d 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #42 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samme her. Anal kommer ikke på tale. Anonymkode: d8652...70d Dette behov for å uttrykke dere er anti analsex...🤯 Anonymkode: 01991...db7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #43 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette behov for å uttrykke dere er anti analsex...🤯 Anonymkode: 01991...db7 Det var opprinnelig svar til én bruker som mente anal burde inngå i vaniljesex-begrepet. Det må være lov å uttrykke at man er uenig. Anonymkode: d8652...70d 2
Andro Skrevet 23. desember 2023 #44 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var opprinnelig svar til én bruker som mente anal burde inngå i vaniljesex-begrepet. Det må være lov å uttrykke at man er uenig. Anonymkode: d8652...70d Analsex har rett og slett ikke noe å gjøre med kink eller vanilje i det hele tatt. De som ikke liker analsex skal ikke praktisere det, enten de er vaniljefolk eller kinkstere. De som liker analsex kan slå seg løs med det enten de er vanlijefolk eller kinkstere. Analsex er hverken feil eller riktig enten man er det ene eller andre, men noen liker det og andre ikke. Enkelt. 2
Andro Skrevet 23. desember 2023 #45 Skrevet 23. desember 2023 (endret) Synes det er trist å se hvor mange fordommer og misoppfatninger det er rundt BDSM, hos dem som skriver om det i tråden. BDSM er makt- og/eller smertelek mellom samtykkende partnere. Mellom personer som foretrekker en slik seksualpraksis, fordi at det er det de liker, det som tenner dem og gir dem lykke. Det er avtalte roller etter hva man liker, og hvilket tenningsmønster man har. Dersom noen føler seg presset til å gå over grensene sin eller på tvers av sin egen lyst, så er det rent faktisk ikke BDSM, men et overgrep. Ingen trenger å gå inn i seksuelle handlinger, roller eller lek som de ikke liker selv. Det er det samme for både vaniljefolk og kinkstere. Slike seksualpreferanser er for noen en lek for å krydre sexlivet, mens det for andre er mer som en legning: Noe man ikke kan forandre, og noe man ikke kan leve uten. Vi skal ikke stigmatisere at folk har ulike tenningsmønstre. Vi bare konstaterer at det er slik. Ikke alle mennesker er en seksuell match, og vil ikke passe sammen. Da trekker man seg unna. Man forventer ikke at andre skal endre seg for en. Endret 23. desember 2023 av Andro
LadeJarl Skrevet 23. desember 2023 #46 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette behov for å uttrykke dere er anti analsex...🤯 Anonymkode: 01991...db7 Ja både anti anal og mot å normalisere anal med å innlemme det i vaniljesex,- begrepet...Hvorfor ødelegge tarmen på kvinner når de har et alldeles nydelig hull spesialkonstruert for kuken 5 cm unna?.. 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #47 Skrevet 23. desember 2023 LadeJarl skrev (Akkurat nå): Ja både anti anal og mot å normalisere anal med å innlemme det i vaniljesex,- begrepet...Hvorfor ødelegge tarmen på kvinner når de har et alldeles nydelig hull spesialkonstruert for kuken 5 cm unna?.. Hvorfor bry seg om hva andre gjør på soverommet? At du ikke liker analsex endrer ikke på at det er vanilje Anonymkode: e45e2...f05
LadeJarl Skrevet 23. desember 2023 #48 Skrevet 23. desember 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Synes det er trist å se hvor mange fordommer og misoppfatninger det er rundt BDSM, hos dem som skriver om det i tråden. BDSM er makt- og/eller smertelek mellom samtykkende partnere. Mellom personer som foretrekker en slik seksualpraksis, fordi at det er det de liker, det som tenner dem og gir dem lykke. Det er avtalte roller etter hva man liker, og hvilket tenningsmønster man har. Dersom noen føler seg presset til å gå over grensene sin eller på tvers av sin egen lyst, så er det rent faktisk ikke BDSM, men et overgrep. Ingen trenger å gå inn i seksuelle handlinger, roller eller lek som de ikke liker selv. Slike seksualpreferanser er for noen en lek for å krydre sexlivet, mens det for andre er mer som en legning: Noe man ikke kan forandre, og noe man ikke kan leve uten. Vi skal ikke stigmatisere at folk har ulike tenningsmønstre. Vi bare konstaterer at det er slik. Ikke alle mennesker er en seksuell match, og vil ikke passe sammen. Da trekker man seg unna. Man forventer ikke at andre skal endre seg for en. Så jeg har ikke lov å mene at å kamuflere vold som sex er sykt da?. Folk som har behov for å være voldelig mot andre i en kjærlig handling som sex egentlig er er pinadø meg ikke riktig skrudd sammen i hodet! 2
LadeJarl Skrevet 23. desember 2023 #49 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor bry seg om hva andre gjør på soverommet? At du ikke liker analsex endrer ikke på at det er vanilje Anonymkode: e45e2...f05 Fordi å normalisere anal ødelegger for ungdommene våre..av begge kjønn.. 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #50 Skrevet 23. desember 2023 LadeJarl skrev (Akkurat nå): Fordi å normalisere anal ødelegger for ungdommene våre..av begge kjønn.. Om noen oppdager at de liker det, så må de da få gjøre det, ung eller gammel Anonymkode: e45e2...f05
LadeJarl Skrevet 23. desember 2023 #51 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Om noen oppdager at de liker det, så må de da få gjøre det, ung eller gammel Anonymkode: e45e2...f05 Det er helt opp til hver enkelt...bare ikke overnormaliser det... Suging og slikking og en god doggy holde for de fleste..Det skaper bare utrygghet blant særlig unge kvinner at de skal kveles og pules i ræva og spankes... 1 4
Andro Skrevet 23. desember 2023 #52 Skrevet 23. desember 2023 LadeJarl skrev (50 minutter siden): Så jeg har ikke lov å mene at å kamuflere vold som sex er sykt da?. Folk som har behov for å være voldelig mot andre i en kjærlig handling som sex egentlig er er pinadø meg ikke riktig skrudd sammen i hodet! Vold er "handling rettet mot en annen person som gjennom at denne handlingen skader, smerter, skremmer eller krenker, får denne personen til å gjøre noe mot sin vilje eller slutte å gjøre noe den vil." (Isdal, 2000) Men så må vi se på denne definisjonen annerledes overfor den som tenner på smerte, gi fra seg makt i gitte situasjoner eller lek rundt ydmykelse. Det handler om å avtale hva som er godt, greit og moro, og hva som ikke er det. Å påføre en situasjon smerte er ikke vold, når det er innenfor vedkommendes eget tenningsmønster og lyst. Det er heller et kjærtegn. Overfor en person som misliker, blir skremt eller krenket av den samme handlingen så vil det være vold. Det vil også være vold å påføre masochisten en type smerte som hen har sagt nei til å utforske. Å ønske å tilfredsstille sin partner er å ingen måte sykt, heller ikke om du er den som liker å f.eks. svinge floggeren for at han/hun skal komme. Ikke er det vold heller. BDSM er ikke "å kamuflere vold". Det er bare andre lyster enn det du kjenner på, Ladejarl. Skrevet i full forståelse for at det finnes en del folk der ute som utgir manipulering for å være et kink som den andre bør like om man er "en ekte kvinne" eller "en skikkelig sub". Man skal ikke strekke andres grenser, eller gå på akkord med egen lyst. 1
Andro Skrevet 23. desember 2023 #53 Skrevet 23. desember 2023 LadeJarl skrev (Akkurat nå): Det er helt opp til hver enkelt...bare ikke overnormaliser det... Suging og slikking og en god doggy holde for de fleste..Det skaper bare utrygghet blant særlig unge kvinner at de skal kveles og pules i ræva og spankes... Det skaper mer utrygghet at du er nedlatende og latterliggjør andres seksualpraksis. Unge kvinner som liker spanking eller analsex bør få utfolde seg helt fritt, uten moralprekner fra gubber på KG. De som ikke liker det er ikke pripne eller kravstore, og skal slippe surving fra survete gubber som vil manipulere dem. Det riktig sunne er at vi anerkjenner at mennesker er veldig ulike, og at alle bestemmer over seg selv. Ingen trenger å etterkomme andres ønsker, om de ikke tenner å det selv. Alle kan sette sine grenser selv, og ingen trenger å skamme seg over hva som gjør dem godt - når det ikke skader andre. 1 1
LadeJarl Skrevet 23. desember 2023 #54 Skrevet 23. desember 2023 Andro skrev (2 minutter siden): Vold er "handling rettet mot en annen person som gjennom at denne handlingen skader, smerter, skremmer eller krenker, får denne personen til å gjøre noe mot sin vilje eller slutte å gjøre noe den vil." (Isdal, 2000) Men så må vi se på denne definisjonen annerledes overfor den som tenner på smerte, gi fra seg makt i gitte situasjoner eller lek rundt ydmykelse. Det handler om å avtale hva som er godt, greit og moro, og hva som ikke er det. Å påføre en situasjon smerte er ikke vold, når det er innenfor vedkommendes eget tenningsmønster og lyst. Det er heller et kjærtegn. Overfor en person som misliker, blir skremt eller krenket av den samme handlingen så vil det være vold. Det vil også være vold å påføre masochisten en type smerte som hen har sagt nei til å utforske. Å ønske å tilfredsstille sin partner er å ingen måte sykt, heller ikke om du er den som liker å f.eks. svinge floggeren for at han/hun skal komme. Ikke er det vold heller. BDSM er ikke "å kamuflere vold". Det er bare andre lyster enn det du kjenner på, Ladejarl. Skrevet i full forståelse for at det finnes en del folk der ute som utgir manipulering for å være et kink som den andre bør like om man er "en ekte kvinne" eller "en skikkelig sub". Man skal ikke strekke andres grenser, eller gå på akkord med egen lyst. Jo jeg er enig i at voksne mennesker som leker en sånn lek og begge liker det ikke skader noen... Det jeg ikke liker er det stadige presset for å normalisere det i samfunnet... Nei det er ikke vanlig at unge jenter skal kveles under sex...ikke at de skal pules i ræva heller.. Å prøve å utvanne begrepet vanilje er bare til skade for ungdom som skal gjøre sin første seksuelle erfaring .. 1 3
Topper og daler Skrevet 23. desember 2023 #55 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var opprinnelig svar til én bruker som mente anal burde inngå i vaniljesex-begrepet. Det må være lov å uttrykke at man er uenig. Anonymkode: d8652...70d Jeg tenker at seksuelle aktiviteter bør ses på som nøytrale når man skal definere et begrep, og at personlige preferanse bør legges til side. I den sammenhengen vil jeg si at analsex faller inn under betegnelsen vaniljesex i Seksualvaneundersøkelsen. Det betyr selvsagt ikke at par A eller par B trenger å ha preferanser til analsex.
Andro Skrevet 23. desember 2023 #56 Skrevet 23. desember 2023 LadeJarl skrev (38 minutter siden): Jo jeg er enig i at voksne mennesker som leker en sånn lek og begge liker det ikke skader noen... Det jeg ikke liker er det stadige presset for å normalisere det i samfunnet... Nei det er ikke vanlig at unge jenter skal kveles under sex...ikke at de skal pules i ræva heller.. Å prøve å utvanne begrepet vanilje er bare til skade for ungdom som skal gjøre sin første seksuelle erfaring .. Kvelningslek anbefales ikke av noen. Det er farlig. Like fullt er det mange som tenner på det. Hva som er "vanlig" har ikke noe i en slik debatt å gjøre. Da stempler du samtidig noe som "unormalt". Analsex er helt vanlig, normalt og skal ikke stigmatiseres, slik du prøver på. At folk som ikke liker det eller ikke vil prøve det blir respektert er en selvfølge. Du henger deg opp i konkrete handlinger istedet for å se på det som du vil ha fram som problematisk: At folk presses til å bli med på ting de egentlig ikke føler for, eller som gjør vondt for dem. Det er det som er vanskelig, enten noen forsøkes presset til vaniljesex eller til å klaske deg på ræva.
LadeJarl Skrevet 23. desember 2023 #57 Skrevet 23. desember 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Kvelningslek anbefales ikke av noen. Det er farlig. Like fullt er det mange som tenner på det. Hva som er "vanlig" har ikke noe i en slik debatt å gjøre. Da stempler du samtidig noe som "unormalt". Analsex er helt vanlig, normalt og skal ikke stigmatiseres, slik du prøver på. At folk som ikke liker det eller ikke vil prøve det blir respektert er en selvfølge. Du henger deg opp i konkrete handlinger istedet for å se på det som du vil ha fram som problematisk: At folk presses til å bli med på ting de egentlig ikke føler for, eller som gjør vondt for dem. Det er det som er vanskelig, enten noen forsøkes presset til vaniljesex eller til å klaske deg på ræva. Les trådtittelen en gang til... Det er hva vi diskuterer, hva begrepet vaniljesex betyr. Det er en gruppering som stadig presser på for at samfunnet skal definere det de holder på som vanlig sex..og gjerne som en litt uskyldig utvidelse av vaniljesex...Nei, det er ikke vanlig sex..og nei det er ikke mange som driver med det heller.. Litt likt den transeproblematikken der de vil at jeg skal kalle meg cisperson for at de skal føle seg som en av to normalvarianter....NEI...jeg er ikke en Cisperson....jeg er en person bare. 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #58 Skrevet 23. desember 2023 BDSM er bondage, dicipline, dominance, submission, sadism, masochism. Kink er betegnelsen på (subjektivt opplevd) sære lyster. Fetisjer er ikke-seksuelle ting som noen likevel tenner på. Vanilje er alt det andre. PIV, runking, oralsex, analsex, er nøytralt. Anonymkode: e984d...b02
LadeJarl Skrevet 23. desember 2023 #59 Skrevet 23. desember 2023 Andro skrev (1 time siden): De dom ikke liker det er ikke pripne eller kravstore, og skal slippe surving fra survete gubber som vil manipulere dem. Survete gubber? 😂.. Nei nå var du ikke sjarmerende Andro... Mulig jeg husker feil men er ikke du selverklert aseksuell?. I så fall er du mye på sexualforumet?.. Jeg er høyseksuell og må få mene noe om det her uten at du stempler meg som "survete gubbe"
Andro Skrevet 23. desember 2023 #60 Skrevet 23. desember 2023 LadeJarl skrev (5 timer siden): Les trådtittelen en gang til... Det er hva vi diskuterer, hva begrepet vaniljesex betyr. Det er en gruppering som stadig presser på for at samfunnet skal definere det de holder på som vanlig sex..og gjerne som en litt uskyldig utvidelse av vaniljesex...Nei, det er ikke vanlig sex..og nei det er ikke mange som driver med det heller.. Litt likt den transeproblematikken der de vil at jeg skal kalle meg cisperson for at de skal føle seg som en av to normalvarianter....NEI...jeg er ikke en Cisperson....jeg er en person bare. Det er det jeg snakker om her hele veien. Hva som er vaniljesex. Det er som skrevet, all sex uten BDSM eller fetisjisme, folkelig sag; uten kink. Jeg går ut fra at den grupperingen du sikter til "som stadig presser på" er kinkmiljøene? Kinkmiljøene informerer om hva BDSM og fetisjisme er, og forlanger å ikke bli diskriminert. Det er ganske utbredt å ha slike preferanser, og kinkorganisasjonene gjør et viktig arbeid. Det finnes ingen som vil at du skal kalle deg cis-person. Cis-person er en nøytral benevnelse på personer som har samsvar mellom det kjønnet det identifiserer seg som og det kjønnet de ble tildelt ved fødselen. Sjelden nødvendig i dagligtale, men relevant når man skal snakke om ulike grupper på systemnivå og i en del intime situasjoner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå