Gå til innhold

Julegave til mann som ønsker seg alenetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har sagt han ønsker seg alenetid til jul. For å legge den død med en gang - nei, vi har ikke problemer i samlivet. Men vi har hatt en stressende høst med småbarnsliv, jobbskifte ++, så han har reelt sett hatt lite tid til seg selv og sine ting. 

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan gi noe som svarer ut dette. Til info er han glad i å trene.

Anonymkode: 7b73c...64b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mannen har sagt han ønsker seg alenetid til jul. For å legge den død med en gang - nei, vi har ikke problemer i samlivet. Men vi har hatt en stressende høst med småbarnsliv, jobbskifte ++, så han har reelt sett hatt lite tid til seg selv og sine ting. 

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan gi noe som svarer ut dette. Til info er han glad i å trene.

Trener han i studio? Hva med pt-timer?

• Liker 1
Skrevet

La han gå ut og trene, spise eller ett eller annet med kompiser... dra på hotell en natt... er mye man kan finne på 

• Liker 3
Skrevet

du tar med deg barna på hotellhelg. Vips, så får han alenetid :- ) 

Anonymkode: 4d33a...dc9

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg ville dratt på reise med barna, gjerne en langweekend. Da får han alenetid. 

Anonymkode: c8264...125

• Liker 1
Skrevet
Topsi skrev (5 minutter siden):

Trener han i studio? Hva med pt-timer?

Han trener både ute og på treningssenter.

Takk for godt forslag! Men tror han er av typen som føler han har nok «treningskompetanse» allerede. (Selv om alle sikkert kan få noe ut av en pt-time😊)

Skrevet

Du bestiller en ferie for deg og ungene i vinterferien, da får han en hel uke alene hjemme.

Anonymkode: 01738...a95

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde fikset gavekort på en hotellnatt til ham så han kan benytte den ved behov i næreste fremtid, så kan dere heller sørge for at du og barna reiser ut mer enn noen timer en gang i blant i hverdagen slik at han også kan få alenetid hjemme. Dette bør selvsagt gå begge veier. 

Anonymkode: 517c4...ade

• Liker 1
Skrevet

Tennstål fra Fjellsport, og en sittepute for å sitte i snøen rundt bålet med den nye termosen han også fikk til jul. 

Anonymkode: d6bac...332

• Liker 1
Skrevet

Støtter de over. Det beste jeg kunne oppleve i småbarnsfasen ( og videre i livet😅), var at partner tok med barna til familie/ hytte/telttur, slik at jeg fikk tomt hus en sjelden gang. 

Anonymkode: 0ab27...b9a

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Du kan jo alliere deg med en av de beste kompisene hans, og avtale en langhelg på hytte eller tilsvarende. 
Så får han både tid med kompisen og "alenetid". 

Eller ønsker han seg faktisk "helt alene"-tid, og helst hjemme. 
I så fall ville jeg gitt i gave at jeg reiste bort med barna. (Så kunne barna fått turen i gave de også.) 

Anonymkode: 927c1...bdd

• Liker 2
Skrevet

Tretopptur  m/matsekk:  fenalår, vin & en god bok🤗

• Liker 1
Skrevet

Om du er tjukk i penger kan du gi han en motorsykkel. 

Men spørsmålet er jo hva han anser som kvalitetstid. Turutstyr, tømme huset for folk en helg eller sende han avgårde på en tur alene. 

• Liker 1
Skrevet

En overnatting på hotell, årsmedlemsskap på treningssenter hvor han kan gå en kveld eller to i uka? En krok i huset hvor han kan få være i fred ved behov? Du og barna drar ut en hel dag?

Anonymkode: 3dd26...c8f

• Liker 1
Skrevet

Men om han ønsker seg alenetid, så blir det kanskje litt dumt hvis du "bestemmer" hva han skal gjøre i sin tid, ref forslag om å bestille hotell, pt-timer o.l. Gi han heller et hjemmelaget gavekort med en sum du setter av som han kan bruke på hva som helst mens dere holder dere borte en helg/uke. 

Anonymkode: ec9f4...e76

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du kan jo alliere deg med en av de beste kompisene hans, og avtale en langhelg på hytte eller tilsvarende. 
Så får han både tid med kompisen og "alenetid". 

Eller ønsker han seg faktisk "helt alene"-tid, og helst hjemme. 
I så fall ville jeg gitt i gave at jeg reiste bort med barna. (Så kunne barna fått turen i gave de også.) 

Anonymkode: 927c1...bdd

Litt usikker faktisk. Mulig en helg alene hjemme blir «for mye» alene, og en kompistur er det han egentlig vil ha. Takk for godt forslag! Og alle andre gode forslag:)

TS

Skrevet

Alt etter interesser, men fotballkamp (England/Tyskland alt etter som hvem han heier på) , fiske/eller jakt tur om det er av interesse. Helg i storby på kontinentet om kultur er av interesse (konserter/museum osv). Kort sagt, opplevelser som kan nytes alene en helg eller uke? 

Anonymkode: ae09d...907

• Liker 3
Skrevet

Hvis du og barna drar på ferie virker du bare passiv aggressiv. (Noe du kanskje er...)

Anonymkode: 4d072...964

Skrevet

Dildo

Anonymkode: 3c5c3...94e

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Be han kontakte noen kompiser og finne en helg der de kan dra på noe hyttetur eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...