Gå til innhold

Hvor er hunden når du er på jobb ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forrige hund var i entreen, med døren igjen, de første årene. Etterhvert fikk han tilgang til hele huset.

Nåværende hund er bare tre måneder og ikke begynt å være alene hjemme en hel arbeidsdag enda. Planen var å han han i bur under trappa, men det er det eneste stedet han virkelig hater å være. De få gangene han har vært alene noen timer til nå har han vært i stuen. Har satt opp doggycam nå og planlegger å ha han der når vi starter på jobb og skole igjen over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgang til hele huset per nå. Unntatt enkelte rom. Aner ikke hva hun gjør, men hun spiser opp mat og tyggebein vi har lagt fram, så tror hun koser seg greit ❤️ vokter endel, så har satt opp folie og stengsler så hun ikke har tilgang til utsikt som vender mot veien. 

Hjemme alene maks fra 8-14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er løs i gangen med tilgang til å bevege seg fritt, den har god plass, sofa, mat og vann, og jeg ser den på kamera via tlf

Anonymkode: c12fd...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten chihuahua som "bor" i stua, hun har et par senger der som hun veksler på å ligge i. Klarer ikke å gå i trapper eller å hoppe opp i sofaene😅

Anonymkode: 923c7...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår er på kjøkkenet, har satt opp babygrinder for å "sperre av" i stedet for å lukke dører. Han trives godt der med drikkefontene, god oversikt mot trapp og yttergang og kan se når kattene går inn/ut av katteluka 😂 Har han for stort område når han er alene har han tendenser til å vokte, samt at han prøver å få tak i kattematen.  🙈

Anonymkode: 9053a...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to går løse i hele huset og de koser seg stort sett i senga på gjesterommet. Når tispa har løpetid er hannhunden med meg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løs i hele huset.

De to første årene måtte hun være i gangen, ellers ble sofaputer og senger ødelagt. Men hun vokste det faktisk av seg tilslutt 😅 

Må dog være i gangen igjen under løpetid. Ønsker ikke blod i sofa/seng (hun får aldri ligge der med oss hjemme, men ser jo at hun ligger der når hun er hjemme alene). Trusen er hun så sint på, så ønsker ikke at hun skal ha på den når hun er alene, itilfelle hun skulle tygge så mye på den at hun svelger noe.

Anonymkode: 3c2da...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår er hjemme når vi er på jobb. Hun har tilgang til alle hovedrom, men ligger stort sett i senga si og sover. Vi har en katt også, så det hender at de to finner på ting sammen :) 

Det har aldri vært et problem, jeg har aldri opplevd at hun har laget noe styr når hun er alene. Kanskje bortsett fra de første månedene, da hun bjeffet noe. Men det er lenge siden. Nå er hun 12 år, og en gammel dame. 

Anonymkode: 7bf5e...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme, løs. Soverom og bad har stengte dører, men han har tilgang til alt annet. 

Anonymkode: c4619...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ingen som svarer bur ?

Anonymkode: 3f951...41f

Heldigvis få! Det er jo som å stenge hunden i et bittelite fengsel! Hvordan ville du selv likt å tilbringe dagen i et bur der du ikke engang kan gå rundt?

Vi har allerede tatt fra hundene friheten utendørs og flokken deres. Dessuten viser forskning at hunder som er alene hjemme sover mye, de sover bort livet sitt, og det er trist :( Jeg leste og sjekket mye fordi jeg ønsket meg hund, men som alene voksen med full jobb og et sosialt liv fant jeg ut at den ville bli for mye alene. 

Anonymkode: 04e10...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heldigvis få! Det er jo som å stenge hunden i et bittelite fengsel! Hvordan ville du selv likt å tilbringe dagen i et bur der du ikke engang kan gå rundt?

Vi har allerede tatt fra hundene friheten utendørs og flokken deres. Dessuten viser forskning at hunder som er alene hjemme sover mye, de sover bort livet sitt, og det er trist :( Jeg leste og sjekket mye fordi jeg ønsket meg hund, men som alene voksen med full jobb og et sosialt liv fant jeg ut at den ville bli for mye alene. 

Anonymkode: 04e10...ece

Leste en annen tråd der det ble anbefalt til en vilter hvalp mens eierne var på jobben ?

Anonymkode: 3f951...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min har tilgang til alle steder utenom loftet(i tilfelle han ramler i trappa) og badet (gulvet er glatt).

Han er nok mest i senga si i gangen, der det er litt kjøligere. Men finner stadig bevis på at han har kost seg i senga, og spesielt sofaen. Jeg setter på sengeteppe og trekk over sofaen før jeg drar hjemmefra. Han er gammel, så han sover mest. Aldri noe som har blitt ødelagt eller spist som ikke skulle spises. Han får ikke ha leker, bein og sånt alene. 

Hadde jeg satt han i bur, ville han blitt sjokkert. 

Anonymkode: 52837...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...