Gå til innhold

Hvor er hunden når du er på jobb ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I bur ?

Løs i huset ?

Adskilt innpå et eget rom ?

Hvordan fungerer det ?

Anonymkode: 3f951...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har min hund i gangen. Han har tilgang til soverommet og badet derfra, men har grind som gjør at han ikke har tilgang til stua. Hvis han har tilgang til stua så står han bare i vinduene og bjeffer på de som passerer utenfor. I gangen har han plass nok til å bevege seg og han har både tilgang til vår seng + eget teppe på soverommet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten på kontoret med meg eller hjemme sannsynligvis i sofaen.

Åpen løsning hjemme så han har tilgang til stue/kjøkken derav både mat og sin egen seng. Ser dåg av å til at han åpenbart har lagt i sofaen, mistenker at han hopper ned når han hører nøkkelen gå i ytterdøra. 

På kontoret har jeg ene kontor så da ligger han her i egen seng. 

Hvis det du tenker på er at du har en hund du ønsker å begynne å tilvenne å være alene så er det ikke noe fasit svar men man må nesten bare prøve og se hva som fungerer best for dyert og menneske. Har man en hund som er mye engstelig, tygger på møbler eller er urolig vil det for eksempel være lite hensiktsmessig og la hunde få tilgang på alt, noen hunder har et bur de føler seg trygg i mens andre ikke har bur inne i det hele tatt osv.. du kjenner din hund best.

Anonymkode: 5e267...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eget rom der de også sover om natta. Nå høres det sikkert ut som om de er mye på det rommet - men jeg jobber bare 50% og har mye hjemmekontor. Så det er ikke hver uke de er i det rommet på dagtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilgang til gang med teppe og åpent bur + et soverom hvor den kan ligge i en seng. Den ligger mesteparten av tiden på teppet i gangen. 

Anonymkode: ebdab...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den en går løs, ligger stort sett på et teppe og sover. Den andre er i bur fordi den ødelegger alt den kommer over. Jobber mest hjemmefra, så er skjeldent de er lenge alene hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger løs med tilgang til stue/kjøkken og gangen. 

Lå i bur frem til hun var ett år gammel, begynte da å venne henne til å være løs. Hun ligger stort sett i sofaen når jeg er borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun går løs i stue/kjøkken og har også tilgang til gangen hvor bur og seng står. 

Tror hun tilbringer 70% av tida på sofaen, og resterende tida på de kalde flisene fremfor peisen. 

Har ikke gjort noe skade noen gang. Og vinduene vender kun mot hagen, så hun slipper å se hunder passere fremfor vinduene. 

Anonymkode: 9a02f...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I bur ?

Løs i huset ?

Adskilt innpå et eget rom ?

Hvordan fungerer det ?

Anonymkode: 3f951...41f

I hver sin hundegård.

Anonymkode: e9638...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har tilgang til hele leiligheten (er ikke så stort). Ligger mye i sofaen og jeg tror en del i buret. Ommøbelerte sengen en liten stund. Ga seg med det etter at jeg la tørkestativet i sengen noen dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til bur. Kommer an på humøret til hunden og hvilket barn/tenåring som kommer først hjem. Kommer minste hjem først må hunden være i buret, og kommer eldste (16år) så er han løs. 

Er han løs, så er han mest på stua, eller ligger på flisene i gangen. (Varme om vinteren og kjøling om sommeren). 

Anonymkode: d1077...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løs, tilgang på hele huset (ink sofaen, senga, og ett bur i hver etasje med seng i, åpen dør). Ligger stort sett i sofaen når jeg kommer inn i gårdsplassen (kan se sofaen fra parkeringen). 

Anonymkode: 77963...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løs, med tilgang til hele huset. Som regel ligger hun på vaskerommet rett innenfor gangen. Det vet jeg fordi hun går dit når hun ser at vi gjør oss klare til å gå på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løs. Omtrent alle rom har åpen dør utenom gjesterommet (har av og til allergikere på overnatting). 

Dersom uvær liker hunden å gjemme seg på badet. Hvis hunden har vært dårlig i magen har han alltid gått inn på badet. Vil heller vaske fliser enn teppet i stuen....Tenker også brann d hunden har flere rom å rømme til. 

Anonymkode: e33a2...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens hunder er med han på jobb. Bur i bilen. Eller så er de hjemme hos meg. Da pleier de å stå i hundegård og så lufter jeg de litt i løpet av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...