Gå til innhold

Var sikkert teit gjort av meg, men nå ble det slik. Ang. bursdagsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fylte år i slutten av mai. Fikk bursdagshilsen på SMS av søster til mannen. 
Hun og familien bor ikke her i byen, men traff henne i sommer. Hun sier da at hun vet jeg ikke har fått bursdagsgave, men vi får om jeg får noe i løpet av høsten. Veldig merkelig ting å si, tenker jeg. 
Plutselig nå kom det en vips med gratulerer på etterskudd. 
For meg så ble det bare idiotisk, hva er poenget med gave seks mnd. etter og spesielt siden hun gratulerte med på bursdsdagen og sa i sommer at vi fikk  se om jeg fikk noe i løpet av høsten. 
Så jeg vipset pengene til en veldedig organisasjon som hjelper vanskeligstilte her i byen.
Sendte  mld til henne  og takket  for  gaven og sa jeg hadde  vipset den videre til noen som trengte den mer enn meg nå i julen. Var sikkert teit av meg å reagere på den måten, men for meg ble det bare for dumt å komme 1/2 år etter. 
Tror hun ble ganske snurt, men det får så være. 

Anonymkode: a60bc...a84

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde jo ikke trengt å fortelle henne at du vippset gaven videre. 

Anonymkode: be6f4...c32

• Liker 41
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Ja, du skrev det jo selv. Veldig teit gjort. God jul og håper du får noen gaver under treet! 

Anonymkode: 475d0...c94

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Det å sende henne den meldingen var rimelig tåpelig og barnslig ja.. du kunne bare ha vippset pengene til den organisasjonen og tidd stille... 

Anonymkode: fb109...431

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet

Kan jo være at de har det økonomisk trangt og venta på halv skatt i desember for å ha gave til deg?

Jeg synes reaksjonen din er teit, ikke at hun sender gave på etterskudd. Det har jeg gjort mange ganger også, nettopp fordi jeg har måtte vente på halv skatt, fått igjen på skatt eller mer i lønn.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Fy, så slemt og utakknemlig gjort av deg!

Her har hun ventet til hun har råd og så nærmest kaster du gaven i søpla foran henne. Det der kunne du virkelig spart deg for.

Å skrive at du har vippset videre til noen som trenger pengene mer enn deg i jula? HUN trenger sannsynligvis pengene mer enn deg i jula, men har tenkt på deg, og så oppfører du deg som en bortskjemt drittunge.

Anonymkode: 1a6c7...631

• Liker 32
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun hadde kanskje ikke råd før nå da? Merkelig reaksjon av deg.

Anonymkode: 365f4...159

De har svært god råd, så ikke det det står på. 

• Liker 1
Skrevet
Bålkaffe skrev (40 minutter siden):

Kan jo være at de har det økonomisk trangt og venta på halv skatt i desember for å ha gave til deg?

Jeg synes reaksjonen din er teit, ikke at hun sender gave på etterskudd. Det har jeg gjort mange ganger også, nettopp fordi jeg har måtte vente på halv skatt, fått igjen på skatt eller mer i lønn.

De har svært god råd, så ikke det det står på. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Fy, så slemt og utakknemlig gjort av deg!

Her har hun ventet til hun har råd og så nærmest kaster du gaven i søpla foran henne. Det der kunne du virkelig spart deg for.

Å skrive at du har vippset videre til noen som trenger pengene mer enn deg i jula? HUN trenger sannsynligvis pengene mer enn deg i jula, men har tenkt på deg, og så oppfører du deg som en bortskjemt drittunge.

De har har svært god råd, så ikke det det står på. Hadde det vært dårlig råd, så hadde jeg jo skjønt det. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det var teit av deg. Temmelig barnslig, for å være ærlig.

Anonymkode: 7a46e...111

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De har har svært god råd, så ikke det det står på. Hadde det vært dårlig råd, så hadde jeg jo skjønt det. 

Ja vel, men hva var poenget ditt med å sende den meldingen? Ville du bare være frekk?

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

TS her! 

Ser at stort sett alle konkluderer med at hun har dårlig råd. 
Det stemmer ikke, tviler på at noen med dårlig råd har mulighet til å reise to uker til Dubai i påsken og tre uker i Hellas i sommer. 
Hadde de hatt dårlig råd, så hadde selvfølgelig alt stilt seg annerledes. 
Men, med det hun sa i sommer så ble set bare merkelig. At «vi får se om du får noe i løpet av høsten». Måtte jeg gjøre meg fortjent til å få noe? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

for en merkelig ting å gjøre TS - av deg! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har gitt deg en gave, jeg synes din reaksjon er merkeligere. 

Anonymkode: f8f94...5fc

Enig

Anonymkode: b4093...6e5

• Liker 2
Skrevet

Hvordan sikre at du ikke får gave neste år... Hun kan ha hatt en plan som falt gjennom, hun kan ha glemt det, hun kan ha hatt økonomiske utfordringer du ikke vet om. Ja, det er litt pussig at den kommer så lenge etterpå, men den kom - og din respons er å være barnslig og utakknemlig. Jeg hadde en tante som bodde utenlands da jeg var barn - hun sendte bursdagsgave når hun husket det. Noen ganger kom den nesten på dagen, minst en gang kom den et halvår på etterskudd - når en 8-åring klarer å se det morsomme i det og fortsatt sette pris på gaven heller enn å bli lei seg eller fornærmet, klarer en voksen det også.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja vel, men hva var poenget ditt med å sende den meldingen? Ville du bare være frekk?

Nei, jeg tenkte at det var helt unødvendig å sende den. Følte det var bare noe hun følte hun «måtte» gjøre. Jeg hadde glemt hele greia, og det ble bare dumt. 
Dessuten syntes jeg hun var rimelig frekk i sommer da hun sa «Du har jo ikke fått gave, vi får se om det blir noe utover høsten». 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje hun hadde planlagt å kjøpe noe spesielt og så gikk planen i vasken? Det er ikke sikkert det var vond vilje.

Neste gang du ser henne kan du nevne hvilken organisasjon du sendte pengene til og hvor bra du syns denne organisasjonen er. Dermed virker det som dette er noe du virkelig brenner for og du virker mindre utakknemlig. 

Anonymkode: 9ca22...4ba

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...