AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Fikk litt skrekken for å være den som tar initiativ til kafe en gang for noen år siden. Følte jeg dreit meg ut for venninna som ble med da sa at det var jo jeg som absolutt skulle hit så jeg burde betale for henne og. Så jeg lurer på, er det det man skal gjøre? Har egentlig lyst til å dra mer på kafe men har ikke råd til å spandere hele tiden. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: dccc2...737
Carrot Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Jepp, om jeg inviterer betaler jeg så sant vi ikke har blitt enige om noe annet eller alltid selv har betalt osv..
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 Nei, det gjør vi hvertfall ikke i min veninnegjeng Anonymkode: 64fab...d93 13 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 Jeg ville ikke tatt et forslag om å møtes på kafé som en invitasjon, jeg ville tenkt at jeg skulle betale for meg selv. Anonymkode: ccb70...e9a 12 5
GammelKaktus Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 Man betaler da for seg selv tenker jeg. Aldri vært borti at vi har avtalt å gå ut å spise eller ta en kaffe og så skal den som tar initiativ til å gjøre dette betale. 10 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 Dersom vi snakker venner så betaler vi alltid hver for oss, så sant man ikke vet at denne vennen ikke har økonomi til å gå på kafé om de ikke blir påspandert. Er det en første date tenker jeg kanskje det er den som inviterer som spanderer? Litt usikker, jeg er ikke så glad i å bli påspandert selv 😄 Anonymkode: 058d5...f79
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 Eh, nei, har ikke venninnene mine råd til å gå på kafeen/restauranten jeg foreslår så får de takke nei eller foreslå noe annet. Det var heller venninna di som dreit seg ut den gangen 😊 Jeg spanderer om jeg inviterer tantebarna på kafe, men de er jo små barn... Anonymkode: 29397...35d 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 Jeg ville aldri tenkt tanken engang at den som tar initiativ skal betale! Selv ved dating ville jeg ikke blitt påspandert. Jeg tjener da egne penger Anonymkode: 793ad...15a 3 1
Hedda-78 Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 Nei, det er ikke vanlig. En smule frekt å kreve å bli påspandert. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk litt skrekken for å være den som tar initiativ til kafe en gang for noen år siden. Følte jeg dreit meg ut for venninna som ble med da sa at det var jo jeg som absolutt skulle hit så jeg burde betale for henne og. Så jeg lurer på, er det det man skal gjøre? Har egentlig lyst til å dra mer på kafe men har ikke råd til å spandere hele tiden. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: dccc2...737 Venninna di var frekk. Og det er ikke vanlig at man spanderer selv om man tar initiativ til et kafebesøk Anonymkode: 3f10f...6e1 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk litt skrekken for å være den som tar initiativ til kafe en gang for noen år siden. Følte jeg dreit meg ut for venninna som ble med da sa at det var jo jeg som absolutt skulle hit så jeg burde betale for henne og. Så jeg lurer på, er det det man skal gjøre? Har egentlig lyst til å dra mer på kafe men har ikke råd til å spandere hele tiden. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: dccc2...737 Hæ? Nei, alle betaler for seg selv. altså inviterer du til besøk på kafe ja, om du spør om dere skal treffed på kafe nei.. Anonymkode: dadcd...d36
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hæ? Nei, alle betaler for seg selv. altså inviterer du til besøk på kafe ja, om du spør om dere skal treffed på kafe nei.. Anonymkode: dadcd...d36 Besøk som i bursdag.. Anonymkode: dadcd...d36
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 Neste gang kan du jo si noe som «Skal vi møtes på café en dag? Jeg har bare mulighet til å betale for meg selv, men det hadde vært hyggelig å treffes». I vår venninnegjeng har vi selvfølgelig alltid betalt for oss selv (unntak er når noen sier spesifikt at de vil spandere som en bursdagsgave). Anonymkode: 5cc54...96b 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 Invitere og spandere er vel ikke det samme... "Hei, lyst å bli med på cafe?" "Hei, spanderer gjerne en kaffe på deg om du vil bli med på cafe?" Anonymkode: 54a99...e0b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Jeg har aldri vært borti at man blir spandert på om man blir invitert, og har heller ikke spandert når jeg har invitert. Hadde jeg ønska å spandere, ville jeg sagt det - eller jeg ville invitert personen hjem til meg. Å invitere ut på kafè er lavterskel. Å spandere når man inviterer blir høyterskel. Jeg trodde du skulle si at det var snakk om en date nå, for det er jo ikke første ganga et slikt spørsmål/dilemma dukker opp i en sånn setting. Anonymkode: 459a7...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 Hvis noen inviterer meg på noe forventer jeg aldri at de skal betale for meg. Jeg er bare glad for invitasjonen og for å være ute på kafe med noen. Betaler for det jeg skal ha selv. Anonymkode: 407c6...bc2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #17 Skrevet 21. desember 2023 Hadde aldri tenkt at mine venninner skulle betale for meg hvis hun spurte om vi skulle gå på kafe. Anonymkode: c3cb9...809 1
Harikkepeiling Skrevet 21. desember 2023 #18 Skrevet 21. desember 2023 Betaler for meg selv. Har blitt spandert på, men har aldri krevd at de skal betale for 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #19 Skrevet 21. desember 2023 Nei man betaler for seg selv med mindre annet er spesifisert Anonymkode: 10f2d...0a2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #20 Skrevet 21. desember 2023 Vennene mine og jeg betaler stort sett alltid for oss selv. Noen unntak: - Hvis den ene har bursdag blir h*n spandert på. - Den ene venninnen min er veldig flink til å invitere på middag osv. Det er ikke jeg. Derfor hender det jeg spanderer på henne for liksom å gjøre litt opp for meg... - Hvis det av en eller annen grunn er mest lettvint at bare én av oss går og kjøper/bestiller, og den andre bare skal ha en kaffe e.eks., spanderer ofte den som går til kassa. Men dette tror jeg går ganske opp i opp. Konklusjon: For meg er det vanligste at man betaler for seg selv, uavhengig om den andre har tatt initiativ. Så jeg tror ikke dette er noe du bør tenke på. Anonymkode: cddbd...e85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå