AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Del Skrevet 21. desember 2023 Jeg så på filmen "My Norwegian Holiday" for noen dager siden, og der beskrev de at det var en tradisjon at brudgommen fridde på nytt på bryllupsdagen. Dette har jeg aldri hørt om før, men andre sier at jo da, det er en tradisjon flere plasser i landet. Hvor er denne tradisjonen fra? Og blir den fremdeles holdt i hevd? Anonymkode: f1ba7...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 21. desember 2023 #2 Del Skrevet 21. desember 2023 Så den jeg også, mye rart i den filmen. Har heller aldri hørt om den der tradisjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Del Skrevet 21. desember 2023 Nei, det var fremmed for meg. Anonymkode: ccd38...0a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Del Skrevet 21. desember 2023 Amerikaner som lager " norsk" film. Den "tradisjonen" om å fri på nytt har ingen i Norge hørt om😂 Anonymkode: b139f...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Amerikaner som lager " norsk" film. Den "tradisjonen" om å fri på nytt har ingen i Norge hørt om😂 Anonymkode: b139f...dc3 Det var derfor jeg spurte her, fordi flere av de jeg så filmen sammen med sier de har hørt om tradisjonen (men kan ikke si hvor den kommer fra, eller at den fremdeles blir praktisert) Anonymkode: f1ba7...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 2. januar #6 Del Skrevet 2. januar Det er jo meningsløst å fri på bryllupsdagen. Aldri hørt om noe sånt, nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 2. januar #7 Del Skrevet 2. januar mereo skrev (På 21.12.2023 den 12.15): Så den jeg også, mye rart i den filmen. Har heller aldri hørt om den der tradisjonen. Synes det meste i filmen var spot on jeg! Bortsett fra det med frieriet, det hadde ingen av oss hørt om før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #8 Del Skrevet 2. januar Aldri hørt om Anonymkode: 3a454...4d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 4. januar #9 Del Skrevet 4. januar Aldri hørt om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar #10 Del Skrevet 4. januar Nei, det er ikke en gang tradisjon for frieri. Frieri, eller at den eldre litt rike, spør den unge pikens far, om hennes hånd, ble gjort innenfor en svært snever krets. Norsk tradisjon er at man snakker sammen og blir enige om å gifte seg. Anonymkode: e05a3...87f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #11 Del Skrevet 5. januar Helt ukjent for meg, tror ikke på det. Anonymkode: a6436...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #12 Del Skrevet 5. januar Jeg kommer fra de indre bygder i Norge, og har aldri hørt om denne tradisjonen .. Anonymkode: b16c0...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #13 Del Skrevet 5. januar Ai, meg over, blandet denne filmen med den nye norske fra netflix. ( fra rauland) Så da har ikke indre bygder noe å si. Anonymkode: b16c0...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #14 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (På 21.12.2023 den 13.20): Amerikaner som lager " norsk" film. Den "tradisjonen" om å fri på nytt har ingen i Norge hørt om😂 Anonymkode: b139f...dc3 Sånn bortsett fra at norske alpinstjerner kommer fra Bergen og at hele landslaget holder til der? Og at vi har få stjerner? Og bergensbunaden på trollet var vell ikke helt autentisk? Anonymkode: eff80...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #15 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn bortsett fra at norske alpinstjerner kommer fra Bergen og at hele landslaget holder til der? Og at vi har få stjerner? Og bergensbunaden på trollet var vell ikke helt autentisk? Anonymkode: eff80...72d Unnskyld. Siterte feil innlegg. Anonymkode: eff80...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #16 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Unnskyld. Siterte feil innlegg. Anonymkode: eff80...72d Det var kanskje meg du skulle sitere. De tingene du nevnte var ikke en del av det jeg tenkte på som spot on. Der tenker jeg det er kreativ frihet😂 men vitsene, mye av kultur etc var mye tatt på kornet. Anonymkode: 19970...172 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 5. januar #17 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det var kanskje meg du skulle sitere. De tingene du nevnte var ikke en del av det jeg tenkte på som spot on. Der tenker jeg det er kreativ frihet😂 men vitsene, mye av kultur etc var mye tatt på kornet. Anonymkode: 19970...172 Jeg er enig, syntes de hadde fått med overraskende mye! Det er en film av og for amerikanere og uten norske skuespillere, så det er klart det blir jo ikke helt korrekt (krumkaker til frokost er min favoritt). Men jeg var veldig positivt overrasket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #18 Del Skrevet 9. januar On 12/21/2023 at 12:15 PM, mereo said: Så den jeg også, mye rart i den filmen. Har heller aldri hørt om den der tradisjonen. Tror det beskrev det meste: mye rart i den filmen! Anonymkode: 66167...81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 9. januar #19 Del Skrevet 9. januar Synes filmen var ganske koselig. Selv om skuespillere snakket dårlig norsk, og ikke alt stemte helt. Reagerte på de to som møttes på Rallarvegen. Han på sykkel og hun som barnepike med vogn. Rallarvegen er mellom Finse og Myrdal. Ville ikke gått med unger ivogn der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå