Gå til innhold

Hvordan og når avvise etter 3. Date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snakket med en fyr en stund og vi har nå møttes 3 ganger. Snill og kjekk fyr, men jeg har bare sterkere fått bekrefta det jeg merka på første date, han er ikke for meg. Vi har ikke kyssa eller noe, han har heller ikke sagt noe om at han liker meg, men sender meg litt hjerte-emojis, og jeg får en vibb av at han er veldig sjenert og usikker på jenter og liker meg veldig godt (han kom en time tidlig til date for å ikke bli forsinka, han prøver å spandere masse på meg(som jeg ikke lar han)+++). Tror aldri han har hatt en ordentlig kjæreste før, og han sa han nesten aldri hadde vært på date nr 2. Han er kjempe søt og snill, og dessuten kjekk, så jeg syns det er litt trist. 

Men han skriver også ekstremt mye til meg på chat. Typ prøver å holde en samtale gående fra han våkner til han legger seg. Hvis jeg bare svarer med å "like" det han har skrevet, så skriver han noe nytt etter kort tid. Men uansett har vi jo snakka mye på chat gjennom flere uker. 

Problemet mitt nå er hvordan jeg skal si at jeg ikke vil mer. Etter daten i går skrev han til meg så snart han hadde satt seg på toget hjem. Og prøvde å holde en samtale gående til han hadde lagt seg. Jeg skal reise bort på juleferie så han vet at det ikke er aktuelt å møtes på en stund. Skal jeg vente til han spør om å treffes igjen? Eller "slippe bomben" i dag allerede, og midt i en samtale om noe helt annet? Jeg får så vondt av han, for jeg tror jeg har vært et hyggelig punkt i livet da det virker som han er lite med venner o.l. Og selve chattinga er jo helt greit...

Men hvordan gjøre det på en skånsom måte? 

Anonymkode: c7db1...731

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du har gått rundt og prøvd å finne den riktige følelsen, men at den ikke dukker helt opp. Takk for datene dere har hatt og samtalene. Så ønsker du han lykke til videre.

Anonymkode: c7585...50c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Si at du har gått rundt og prøvd å finne den riktige følelsen, men at den ikke dukker helt opp. Takk for datene dere har hatt og samtalene. Så ønsker du han lykke til videre.

Men når skal jeg gjøre det? Overse god morgen meldingene eller alle de andre meldingene og bare skrive det? Eller skrive som normalt i dag og si det i kveld?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men når skal jeg gjøre det? Overse god morgen meldingene eller alle de andre meldingene og bare skrive det? Eller skrive som normalt i dag og si det i kveld?

Hvorfor si det i kveld? Er det ikke like greit å bare si det med en gang?

• Liker 2
Skrevet

Ikke noe vits i å hale det ut, hadde bare sendt en fin melding om at du synes han er en veldig bra fyr men at du kjenner at du ikke har de rette følelsene. Dersom dere har vært intime synes jeg du bør si det face 2 face

Anonymkode: f5ea3...5f3

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Riv av plasteret, og si at du gjør det fordi du verdsetter hans tid og det er det riktige å gjøre, enn å holde han for narr over lengre tid. Om han ønsker en dypere forklaring på hvorfor det ikke virket med deg, så er det mye godhet og vekst for han å få synliggjort hvorfor dette ikke førte til noe.

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

👍 Dette! 

Eneste riktige. Tidspunktet spiller ingen rolle. Det gjør litt vondt der og da, men det går over. I det minste har han fått en ærlig beskjed og slipper å bli forvirret. 

Alle synes det er vondt å bli avvist. Men ghosting og fjasing og dårlige unnskyldninger er alltid vondere. 

M48

Anonymkode: 74d1b...ae3

• Liker 4
Skrevet

Har du bestemt deg så avslutt så fort som mulig, så bare vær hyggelig og ikke opne for at det finnes mulighet for et forhold. Vær også ærlig på en hyggelig måte. 

• Liker 1
Skrevet

Så eh kyss han da vel. Se hva han gjør om du tar første steget der. 

Anonymkode: 3a027...94e

Gjest Mysticgirl
Skrevet (endret)

Jeg måtte møte min nåværende kjæreste over lang tid, før det utviklet seg noe i meg. Jeg datet en annen og var usikker på hvem jeg skulle velge mellom dem og ja de visste om hverandre.

Jeg var usikker i sååå lang tid 😅 Men sakte men sikkert utviklet det seg mellom oss og følelsene mine vokste. Så du kan jo prøve ei stund til? Prøve å være intim for å føle på om det er annerledes da?

Her var det sexen og intimiteten som gjorde at han vokste på meg og jeg kjente mer på at det var han jeg ville ha :) 

Synd å la en så snill og god gutt gå til spille, skulle jeg til å si :P Det var det jeg tenkte om min kjæreste, fordi han var så god og søt. Det kan være lurt å la de få flere sjanser om de er snille og omsorgsfulle.

Endret av Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

sender meg litt hjerte-emojis

Be gentle with him 🤣

Anonymkode: 3af00...da3

Skrevet
Mysticgirl skrev (2 timer siden):

Jeg måtte møte min nåværende kjæreste over lang tid, før det utviklet seg noe i meg. Jeg datet en annen og var usikker på hvem jeg skulle velge mellom dem og ja de visste om hverandre.

Jeg var usikker i sååå lang tid 😅 Men sakte men sikkert utviklet det seg mellom oss og følelsene mine vokste. Så du kan jo prøve ei stund til? Prøve å være intim for å føle på om det er annerledes da?

Her var det sexen og intimiteten som gjorde at han vokste på meg og jeg kjente mer på at det var han jeg ville ha :) 

Synd å la en så snill og god gutt gå til spille, skulle jeg til å si :P Det var det jeg tenkte om min kjæreste, fordi han var så god og søt. Det kan være lurt å la de få flere sjanser om de er snille og omsorgsfulle.

Ja, jeg håper sååå han finner noe for han virker vanvittig snill. Observert hvordan han behandler bartendere og alle rundt seg.

Men vi vil virkelig ikke passe sammen. Vi har veeldig forskjellig intellekt, om jeg kan si det sånn, og for meg så er det viktigste i et forhold å ha reflekterende, stimulerende samtaler. Vi er også på veldig forskjellige steder i livet, men det er nok hode-greiene som aldri ville funka. 

Han er skikkelig søt da. Sa han følte han kunne være seg selv med meg og sånn. Åh, får litt vondt av å avvise ham, men jeg skal oppfordre ham til å date mer, så er jeg sikker på han finner ei bra jente for seg. 

Ts

Skrevet

Nå skrev jeg til ham....

Ts

• Liker 2
Gjest Geminisoul_83
Skrevet (endret)

Bra at du skrev i alle fall.

image.png.9470f3df8d9fb07bf0f500e0a0a743f4.png

Endret av Geminisoul_83
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Skriv det nå. Bedre å rive av plasteret.

Skrevet

Bare si det rett ut "Hei jeg har kjent på at dette ikke blir helt rett for meg. Men takk for hyggelige dates og masse lykke til videre :)"

Anonymkode: 7c853...209

• Liker 1
Skrevet
WhisperingWind skrev (1 time siden):

Skriv det nå. Bedre å rive av plasteret.

Jeg gjorde det. Litt vondt😢

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg gjorde det. Litt vondt😢

Ts

Nei kjære deg du skal ikke kjenne det gjør vondt. Da påtar du deg et ansvar som ikke er ditt. Du gjorde det riktige for deg og man skal ikke ha dårlig samvittighet for å sette grenser og ivareta egne behov 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei kjære deg du skal ikke kjenne det gjør vondt. Da påtar du deg et ansvar som ikke er ditt. Du gjorde det riktige for deg og man skal ikke ha dårlig samvittighet for å sette grenser og ivareta egne behov 

Jeg føler så med ham, og jeg knytter meg og så fort til folk. Så selv om vi bare møttes noen ganger så føler jeg meg nær ham og som en venn. 

Tenk hvor ille det er når det faktisk er noen jeg har hatt sex med! Jeg blir skikkelig fort knytta til folk, dating er ikke lett da...

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg føler så med ham, og jeg knytter meg og så fort til folk. Så selv om vi bare møttes noen ganger så føler jeg meg nær ham og som en venn. 

Tenk hvor ille det er når det faktisk er noen jeg har hatt sex med! Jeg blir skikkelig fort knytta til folk, dating er ikke lett da...

Ts

Dette er faktisk noe du bør jobbe med sammen med en psykolog. Når du blir så fort tilknyttet og får så dårlig samvittighet for å gjøre det slutt, sette grenser og gjøre det beste for deg selv så vil du være ekstra utsatt for å havne fast i voldelige og dårlige forhold 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...