Gå til innhold

Menn, hva tenker dere når ei dere dater er eksklusiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at dere har møttes og hatt sex et par måneder, at dere begge føler at det er noe mer som dere vil utforske, men dere er ikke kjærester eller har snakket om eksklusivitet. Hva ville dere tenkt om hun fortalte at hun ikke møter eller ikke ønsker å ha sex med andre, fordi det ikke føles riktig sånn ting er. Hun krever ingen forpliktelse tilbake, men hadde bare lyst til at han skulle vite det. Ingen baktanker.

Hva ville dere tenkt om det? Clingy eller ok å høre?

Anonymkode: eb31d...7f3

Videoannonse
Annonse
Gjest ElderMillenial
Skrevet

Jeg er ikke mann, men tar meg friheter likevel. 

Dersom man er interessert og forelsket i personen så vil det alltid være velkomment, dersom man vet man ikke ønsker noe seriøst er det alltid  litt kvelende og kleint. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Si at dere har møttes og hatt sex et par måneder, at dere begge føler at det er noe mer som dere vil utforske, men dere er ikke kjærester eller har snakket om eksklusivitet. Hva ville dere tenkt om hun fortalte at hun ikke møter eller ikke ønsker å ha sex med andre, fordi det ikke føles riktig sånn ting er. Hun krever ingen forpliktelse tilbake, men hadde bare lyst til at han skulle vite det. Ingen baktanker.

Helt greit å si det, men samtidig tenker jeg du bare tar en unødvendig mellomstasjon til å avklare om du er noe mer enn en knullevenn for ham. Menn er best på tydelig tale, og ved å gå denne (om)veien er det større sjans for at du selv blir såret på ett eller annet tidspunkt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det ikke bedre å initiere samtalen om eksklusivitet. Det virker jo som om det er det hun egentlig ønsker? 

Anonymkode: 9a3e6...d9f

Skrevet

Jeg holder meg helst til en av gangen, uansett om det er snakk om dating, sex eller forhold. Skal ikke garantere at jeg hadde snudd i døra om det viste seg at hun holdt på med flere samtidig, men det er ærlig talt ganske sannsynlig.

Skrevet

Jeg ville jo aldri hatt sex med noen som jeg ikke er kjæreste med. For meg er sex for nært, intimt og følelsesladet til at jeg ønsker å ha det med folk jeg knapt kjenner.

Og er jeg kjæreste med noen, forventer jeg eksklusivitet. Noe annet ville såre meg dypt.

Anonymkode: c1ae3...7a5

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil tro at de fleste menn synes det er bra. Ingen liker å dele dama med andre hvis de er seriøse. Det er bare hvis han ser på seg som en tilfeldig ligg blant flere at han synes det er clingy. 

Du er sikkert en del yngre enn meg og tilhører en generasjon som er helt fucked i hodet når det gjelder dating og relasjoner. Så det jeg mener er kanskje ikke relevant. Men fra et evolusjonsmessig ståsted, som ikke ha endret seg de siste 200.000 årene og selvfølgig ikke har endret seg plutselig de siste 20, så liker ikke menn å dele dama med andre. 

Jeg synes hele opplegget med å lage merkelapper på ørten nivåer av en relasjon er oppkonstruert bullshit man har arvet fra amerikanske filmer og dating tjenester. Dater, eksklusive, kjærester osv.  Det handler bare om å holde døra på gløtt i tilfelle man finner noen bedre, hvilket betyr at man aldri investerer skikkelig i den relasjonen man har. 

Hvis jeg hadde datet en dame i flere måneder, hatt hyggelige dates, middager, reiser, god sex og så kommer hun plutselig en dag og foreslår å være eksklusive... Da hadde min første tanke vært hva faen som har foregått fram til nå.. 

M48

Anonymkode: 00026...6d7

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg tenker at man bør være mye tydeligere enn det der. Du er eksklusiv med han og ønsker ikke å date andre, men det plager deg ikke om han knuller andre damer? Dersom forhold er målet ville jeg sagt det helt klart at «jeg anser oss som eksklusive nå, vi har datet i mange måneder og jeg ønsker ikke å ligge med andre. Hva tenker du om dette, har du de samme følelsene?». Enkelt og greit. Man er ikke clingy for å ønske å ikke ligge med masse folk eller at partner heller ikke gjør det. 

Anonymkode: bb928...aa7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er du mann eller dame?
For min egen del som mann og seriøs, så er jeg, og forventer, eksklusivitet fra vi begynner å ha sex. Dette blir også avklart, men jeg er veldig usikker på hva som er forskjell på dette og et kjæresteforhold. Tenker at om man prater om eksklusivitet, så forventer man det tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo helt ann på hva man føler for personen.

Anonymkode: 47654...4c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det kommer jo helt ann på hva man føler for personen.

Anonymkode: 47654...4c7

Isåfall driter du i å fortsette å treffe personen.

Anonymkode: 64394...308

Skrevet

Hadde blitt glad av å høre det, og hadde slengt meg med på eksklusiviteten
og så krevd at vi ble et par. Om hun fortsatt ikke ønsker det på det punktet (som er irrasjonelt)
så går jeg fra henne

Anonymkode: 0da3c...26f

Skrevet

Alle menn digger makten over ei dame når hun sier hun ikke vil ligge med andre enn han. De vil digge at en dame er trofast til han. Men det vil de uavhengig av om de vil være trofast til henne tilbake, eller at de godtar å være trofast og exclusiv betyr ikke at de kan se for seg å bli kjærester. Bare trofaste som fuckfriends. Så vær ærlig med deg selv om hva det er du ønsker ut av relasjonen og vær ærlig med han om at det er det du forventer, ellers ender du fort opp i sexdate fella der du tror dere er på vei mot et forhold mens han planlegger å dumpe deg så fort han finner en mer spennende å pule på. 

Anonymkode: a191c...8ea

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle menn digger makten over ei dame når hun sier hun ikke vil ligge med andre enn han. De vil digge at en dame er trofast til han. Men det vil de uavhengig av om de vil være trofast til henne tilbake, eller at de godtar å være trofast og exclusiv betyr ikke at de kan se for seg å bli kjærester. Bare trofaste som fuckfriends. Så vær ærlig med deg selv om hva det er du ønsker ut av relasjonen og vær ærlig med han om at det er det du forventer, ellers ender du fort opp i sexdate fella der du tror dere er på vei mot et forhold mens han planlegger å dumpe deg så fort han finner en mer spennende å pule på. 

Wow. Så bittert og mannefiendtlig at det nesten er poetisk. 

• Nyttig 3
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Si at dere har møttes og hatt sex et par måneder, at dere begge føler at det er noe mer som dere vil utforske, men dere er ikke kjærester eller har snakket om eksklusivitet. Hva ville dere tenkt om hun fortalte at hun ikke møter eller ikke ønsker å ha sex med andre, fordi det ikke føles riktig sånn ting er.

Ville tenkt det var en selvfølge når man dater, og stusset veldig på hvorfor hun fortalte det.

Anonymkode: 0eccc...b4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Wow. Så bittert og mannefiendtlig at det nesten er poetisk. 

Haha hæ? Hvis du klarer å tolke det bittert og mannefiendtlig trenger du behandling for vrangforestillinger. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde blitt glad av å høre det, og hadde slengt meg med på eksklusiviteten
og så krevd at vi ble et par. Om hun fortsatt ikke ønsker det på det punktet (som er irrasjonelt)
så går jeg fra henne

Anonymkode: 0da3c...26f

Du vil bli kjærester etter 3. daten?🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det tenker jeg er helt normalt. Og jeg hadde gjort det samme selv - bortsett fra det med å ikke kreve noe forpliktelse tilbake.
Jeg er en "one woman guy"... Og har begynt å skjønne at jeg muligens er i mindretall i verden - spesielt om man leser på nett.
Og det er jo ganske trist... Ingen liker vel at personen man treffer/dater, puler rundt samtidig.

Anonymkode: 5d548...486

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor får du 3. date fra? Ts har datet mannen i mange måneder og hatt sex over lengre tid 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor fikk du 3.daten fra...?

Uansett kan man få en god følelse for noen etter å ha møtt de i månedsvis og hatt sex drøssevis av ganger

Anonymkode: 5d548...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...