AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Bare et hjertesukk fra meg. Vi har kjøpt et dukkehus til datteren vår. Dette stod høyest på ønskelisten, hun har sendt brev til nissen og snakket om det i flere måneder. Vi har gledet oss skikkelig til å gi det til henne julaften. I går ble alt ødelagt, mine foreldre passet noen timer og tok henne med på lekebutikk hvor hun fikk velge ut en ting. Det ble et stort og fint dukkehus. Min datter er i ekstase. Jeg er knust. 4 dager før jul, hvordan kunne de? Så korttenkt. Så i dag skal jeg bære med den store pakken jeg har her og bytte den i noe annet. Skal svelge skuffelsen og skape en god jul. Anonymkode: 9b052...b5d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Fy faen, jeg hadde blitt så forbanna. Håper du sa ifra til foreldrene dine, det går jo faen ikke an... Anonymkode: aa371...199 9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fy faen, jeg hadde blitt så forbanna. Håper du sa ifra til foreldrene dine, det går jo faen ikke an... Anonymkode: aa371...199 Ja, jeg sa at jeg synes det var veldig dumt. De innså selv at de kanskje skulle ha spurt først. Skjønner at de bare vil være snill, men det er allikevel litt sårt. Anonymkode: 9b052...b5d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 Ikke rart at du ble skuffet, for her ble det endring i dine planer. Å bli veldig sint på dine foreldre er i mine øyne unødvendig. Ta litt fugleperspektiv; ditt barn på 4 år har besteforeldre som er glade i henne, som trives med å være sammen med henne, og som ønsker å glede henne. For ditt barn i det lange løp er dette mye viktigere enn at akkurat mamma ga henne dukkehuset hun hadde ønsket seg. Kan gaven du har kjøpt byttes? Om du ikke har noe annet hun ønsker seg veldig, så kan du kjøpe en mindre, symbolsk gave og sette resten av pengene på sparekonto. Jeg skjønner at du ble skuffet fordi planene dine ble endret, men i det lange løp og litt større perspektiv så vil det være langt mer skadelig at du bruker mye negativ energi på besteforeldrene som i sitt ønske om å glede ikke tenkte seg helt om. Fort gjort! Dette trenger selvfølgelig ikke å påvirke jula på noen som helst måte, du har gode muligheter for å bestemme deg for at dette er en ikke-sak. Datteren din har det etter alle solemerker kjempebra, og er veldig heldig - og det er det viktigste. Anonymkode: af493...8bd
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 Skjønner godt frustrasjonen din! Så utrolig korttenkt. Men også så utrolig unødvendig av dem å gi en så dyr gave rett før jul! De burde jo latt henne kjenne på litt forventning og spenning nå de siste dagene før jul. Håper du finner en annen fin gave. Kanskje dukkehuset trenger møbler, teservise, dukker, garasje, hagemøbler og sånt? Anonymkode: 7fc73...995 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 Skjønner det er kjipt, men det er sånn som skjer. Du kunne nevnt for dine foreldre hva du hadde kjøpt før de reiste i butikken. Her er det en onkel som har tradisjon med å ta med barna for å kjøpe gave hvert år 🙂 Anonymkode: 20a3f...479 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 Hadde nok vært sur noen dager... Snilt, men unødvendig og korttenkt. Kanskje litt egoistisk og. Anonymkode: 8891c...084 2
Kålrota Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 Egoistisk? Det er vel mor her som er egoistisk og ville gi den fineste gaven? Selvfølgelig kjedelig, men barnet har jo fått det hun ønsket seg mest. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 Hun har jo fått det hun ønsker mest, foreldrene dine kunne ikke vite hva du hadde kjøpt Anonymkode: 4f549...586 1
laviniabcn79 Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 suck it up. ungen kommer ikke til å huske hvem hun fikk det av uansett. Og jeg bruker informere tidlig hva jeg skal kjøpe til mine, slik at vi ikke kjører dobbelt osv. snakker dere ikke sammen eller? jeg har diskutert gaver med min mor siden starten av desember. 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 En ting er at barnet fikk det den ønsket seg mest av alt, men skjønner jo skuffelsen til foreldrene, de ville sikkert få med seg den reaksjonen denne jenta ville hatt når hun pakket denne store gaven opp på julaften. Akkurat det øyeblikket. Men uansett, bør nok denne kamelen svelges. Vil anbefale til senere gavekjøp så kan du gi disse besteforeldrene litt føringer, på en hyggelig måte. Anonymkode: f9412...6ea
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 Forstår godt at du er skuffet. Her har du følt at du har kjøpt den perfekte julegaven, og så må du bytte den og kjøpe noe annet midt i julestresset rett før jul. Det blir nok bra til slutt, men jeg hadde gitt disse besteforeldrene klar beskjed om at dette ikke var helt greit på flere nivå. 1. De trenger ikke ta med barnebarnet i lekebutikk og kjøpe noe om de bare passer i noen timer. Ungen har faktisk bedre av å bare bruke tid sammen med dem. (Jeg antar det var få timer, og at de fint kunne brukt tiden på noe annet uten å blir utslitt.) 2. Om de absolutt skulle tatt med ungen i lekebutikk, hva med å gå og titte, og snakke om hva hun ønsker seg til jul. Uten å kjøpe noe. Skal de absolutt kjøpe noe, så hold det lite om "symbolsk". 3. Rett før jul og rett før bursdag, må gaver til barn koordineres. I det minste større gaver. Hvis ikke kan man risikere at barnet får det samme fra flere. (Og ikke alle gaver kan byttes.) Får man et ønske direkte fra barnet. Sjekk med foreldrene om det allerede er kjøpt, før man kjøper. Hadde det vært mine foreldre, hadde de fått beskjed om at barnet vårt ikke trengte å kjøpes med gaver. Det vil bli gladere i dem som personer om de gir tid og oppmerksomhet, og gjør ting sammen med det. Anonymkode: c4a51...0e9 4
GammelKaktus Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 Synes det var en rar ting å dra med ungen i en lekebutikk rett før jul for å kjøpe noe valgfritt men shit happens, da kan du jo kjøpe utrolig mye tilbehør til dette huset heller. Skjønner det er surt når du hadde gledet deg til å gi dette dukkehuset men gjort er gjort. Så har du lært nå at du må prate om gaver og slikt med dine foreldre slik at dere ikke ender opp med en slik situasjon igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 Jeg syns det mest spesielle her var at de tok med barnet i lekebutikken og kjøpte en dyr gave rett før jul. Tur i lekebutikken er i seg selv strengt tatt ikke nødvendig, men hvis de absolutt måtte det, så kunne de brukt dette besøket til å snakke om hva barnet kunne ønske seg til jul og eventuelt kjøpt en bitteliten ting, som f.eks klistremerker eller en sprettball. Anonymkode: 27d7b...178 1
Silvia515 Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Du fikser det enkelt ved å bytte inn lekehuset du kjøpte og hente ut masse tilbehør. Det finnes sikkert møbler, pynt, dyr, hageutstyr, bil osv. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 Åh, da hadde jeg nok blitt lei meg! Men ja, kjøp innbo til huset, evt om de er ulike kan hun ha to? Vi hadde et arvet og et kjøpt, ganske ulike dokkehus, og det var fint å leke med to hus sammen. De var ikke så store, da. Anonymkode: 799d9...f48
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #17 Skrevet 21. desember 2023 Vi er ikke vant til at besteforeldrene kjøper så mye til barna våre, så jeg tror jeg bare ville blitt glad og takknemlig. Og bitt i meg at jeg måtte ta den turen tilbake til lekebutikken for å bytte gaven jeg hadde kjøpt. Er veldig fint å kjøpe noe tilbehør til lekehuset, da. Tipper hun blir veldig glad for det også.En kul lyslenke til å ha inni der? Eller andre artige ting. Flere dukker? Anonymkode: 84002...224
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #18 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forstår godt at du er skuffet. Her har du følt at du har kjøpt den perfekte julegaven, og så må du bytte den og kjøpe noe annet midt i julestresset rett før jul. Det blir nok bra til slutt, men jeg hadde gitt disse besteforeldrene klar beskjed om at dette ikke var helt greit på flere nivå. 1. De trenger ikke ta med barnebarnet i lekebutikk og kjøpe noe om de bare passer i noen timer. Ungen har faktisk bedre av å bare bruke tid sammen med dem. (Jeg antar det var få timer, og at de fint kunne brukt tiden på noe annet uten å blir utslitt.) 2. Om de absolutt skulle tatt med ungen i lekebutikk, hva med å gå og titte, og snakke om hva hun ønsker seg til jul. Uten å kjøpe noe. Skal de absolutt kjøpe noe, så hold det lite om "symbolsk". 3. Rett før jul og rett før bursdag, må gaver til barn koordineres. I det minste større gaver. Hvis ikke kan man risikere at barnet får det samme fra flere. (Og ikke alle gaver kan byttes.) Får man et ønske direkte fra barnet. Sjekk med foreldrene om det allerede er kjøpt, før man kjøper. Hadde det vært mine foreldre, hadde de fått beskjed om at barnet vårt ikke trengte å kjøpes med gaver. Det vil bli gladere i dem som personer om de gir tid og oppmerksomhet, og gjør ting sammen med det. Anonymkode: c4a51...0e9 Å kjære vene, mam kjøper ikke barn fordi man innimellom får gav🤦🏻♀️ Anonymkode: 4f549...586
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #19 Skrevet 21. desember 2023 laviniabcn79 skrev (8 timer siden): suck it up. ungen kommer ikke til å huske hvem hun fikk det av uansett. Og jeg bruker informere tidlig hva jeg skal kjøpe til mine, slik at vi ikke kjører dobbelt osv. snakker dere ikke sammen eller? jeg har diskutert gaver med min mor siden starten av desember. Så flott at du har det så godt organisert! Vet ikke om du er vant med barn som henger litt etter, men vår har utmerket hukommelse og husker gaver. Anonymkode: 9b052...b5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå