Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Skrevet
missmcbeal skrev (3 minutter siden):

Siste nå: Gåte dropper pressetreff for å få ro før finalen med tanke på all støyen som har vært i dag, kilde VG.

Kjempelurt! Med alt som skjer nå hadde de nok trengt lengre tid til å skulle finne gode formuleringer på vanskelige spørsmål som kunne komme. Ikke noe man vil begynne å tenke på før en finale. 

• Liker 8
Skrevet
tirben skrev (18 timer siden):

Zorra er min absolutte favoritt!! Salen koker mens hun framfører. Alle synger med! Den er allerede blitt en stor hit i Spania og det tror jeg den blir i resten av Europa også. Den burde i hvertfall bli det! 🥰

Denne har vokst på meg, absolutt av de bedre bidragene😀

• Liker 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (7 timer siden):

Refrenget er det som er gøyest😄

Og budskapet😁

Skrevet

Here we go....

Farlig gjenstand tatt hånd om i Malmö

Politiet tok lørdag morgen hånd om en gjenstand som ble funnet i Rosengård i Malmö. Gjenstanden var farlig og saken etterforskes som drapsforsøk.

Det opplyser svensk politi på sine hjemmesider, der de omtaler gjenstanden som «skarp». Den nasjonale svenske bombegruppen ble kalt ut og hentet gjenstanden med en bomberobot. Deretter ble den skutt i stykker.

Innbyggerne i villaen der gjenstanden ble funnet, ble evakuert i forbindelse med aksjonen, og beboerne i hus i nærheten fikk beskjed om å holde seg innendørs, opplyser politiet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bringebærsyltetøy skrev (1 minutt siden):

Here we go....

Farlig gjenstand tatt hånd om i Malmö

Politiet tok lørdag morgen hånd om en gjenstand som ble funnet i Rosengård i Malmö. Gjenstanden var farlig og saken etterforskes som drapsforsøk.

Det opplyser svensk politi på sine hjemmesider, der de omtaler gjenstanden som «skarp». Den nasjonale svenske bombegruppen ble kalt ut og hentet gjenstanden med en bomberobot. Deretter ble den skutt i stykker.

Innbyggerne i villaen der gjenstanden ble funnet, ble evakuert i forbindelse med aksjonen, og beboerne i hus i nærheten fikk beskjed om å holde seg innendørs, opplyser politiet.

Intet overrasker meg lengre...

• Liker 1
Skrevet

For å si det sånn, hadde EBU turt å handle og utestengt Israel, så hadde ikke disse spente situasjonene oppstått, verken ute i gatene eller alt dramaet innad i Eurovision-leiren. De burde og kunne ha forutsett at dette ville bli resultatet. 

Og så bør vi vel prøve å ikke spore av for mye, for da blir vel tråden stengt igjen...

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
missmcbeal skrev (22 minutter siden):

Hva betyr dette? De kommer ikke til å lese opp stemmene?

Vet ikke, mest sannsynlig bare at de vil komme med en apell.

• Nyttig 1
Skrevet
40 minutter siden, missmcbeal said:

Noen flere som så dette klippet fra øvelsen til juryutdelingen? De simulerte jurystemmer, men representanten fra Finland nektet visst å lese opp poengene til Israel i øvelsen (altså det var ikke faktisk en del av øvelsen å nekte å lese opp stemmene). 

Dette kan jo faktisk skje i kveld, så da spørs det om Martin må inn og korrigere slik som på dette klippet

Jeg må si at jeg ikke misunner programlederene i dag. De kan møte mange potensielle ubehagelige episoder.

Dette blir for barnslig. Mine barn som går i barnehagen er jo mer modne. Om det hadde vært meg, så hadde jeg vært profesjonell og delt ut alle poengene, uansett hvilket land som fikk stemmene. Nå kommer vi fort til å se hvilke land som er mer diplomatiske og modne enn andre. Dette er en musikkonkurranse. Jeg har lite til overs for mennesker som skal trasse og skrike hver gang de ikke får viljen sin. Jeg ser dette spesielt hos unge mennesker i dag, men her i livet må man også akseptere avgjørelser som har blitt tatt i fellesskap. Selvfølgelig kan man ytre sin mening og velge en side i en konflikt dersom man ønsker det, men å sabotere gir ofte motsatt effekt av det man prøver å oppnå. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Ænema skrev (1 time siden):

Er det liksom diskriminering 😂🤣

For meg og andre som ikke er wiccaner føles det nok ikke som diskriminering, men for Bambie Thug som har det som trosretning er det vel like støtende og diskriminerende som om en irlandsk kommentator skulle kommentert at det er mange jøder i ESC, gjerne krydret med noen andre humoristiske stikk til religionen. Jeg regner med det ville ha ført til noen møter i EBU det også. Religion og tro er sårbare saker, og det gjelder vel uansett hvilken religion/trosretning det er snakk om.

Håper det går fint ikveld, uten verken terrorangrep og bombetrusler eller dumme stunts fra deltakere og poengopplesere.

• Liker 5
Skrevet
missmcbeal skrev (7 minutter siden):

For å si det sånn, hadde EBU turt å handle og utestengt Israel, så hadde ikke disse spente situasjonene oppstått, verken ute i gatene eller alt dramaet innad i Eurovision-leiren. De burde og kunne ha forutsett at dette ville bli resultatet. 

Og så bør vi vel prøve å ikke spore av for mye, for da blir vel tråden stengt igjen...

En kan ikke la mobben få bestemme hvilke lovlige arrangement som skal få sendes. ESC handler om MUSIKK.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Ja! La oss heller ha en konkurranse! Hvor mange syngende truser blir det på scenen i kveld? Noen som kan gjette riktig uten å sjekke videoene? 😁

Endret av Elaine Marley
  • Liker 4
Skrevet
Bringebærsyltetøy skrev (Akkurat nå):

Ja! La oss heller ha en konkurranse! Hvor mange syngende truser blir det på scenen i kveld? Noen som kan gjette riktig uten å sjekke videoene? 😁

5?

• Liker 2
Skrevet
Honey Dew skrev (Akkurat nå):

En kan ikke la mobben få bestemme hvilke lovlige arrangement som skal få sendes. ESC handler om MUSIKK.

Jeg skjønner absolutt det argumentet, men det er vel også viktig som arrangør å sørge for at arrangementet blir trygt og fredelig, ellers er det jo ikke noe kjekt for både de som ser på og de som deltar å være med på. Fungerer ikke alltid å holde på med prinsipp dersom det blir sånn som dette.

• Liker 3
Skrevet
Bringebærsyltetøy skrev (Akkurat nå):

8!

• Liker 1
Skrevet
Honey Dew skrev (6 minutter siden):

5?

Å nei, det var flere enn 5 bare på torsdag 😂

Skrevet
Bringebærsyltetøy skrev (3 minutter siden):

Hm, 9?

Skrevet

Jeg høyner med 10 syngende truser! :nigo:
Men tviler på at noen av dem er i bjørneskinn da. Eller hvem vet hva trusene til herrene i showet til Zorra-dama er laget av! 😁

• Liker 3
Skrevet
Ardwinna skrev (Akkurat nå):

Jeg høyner med 10 syngende truser! :nigo:
Men tviler på at noen av dem er i bjørneskinn da. Eller hvem vet hva trusene til herrene i showet til Zorra-dama er laget av! 😁

Spandex

Skrevet

Teller trusene til de spanske danserene? 😂

• Liker 1
Skrevet
Etk skrev (Akkurat nå):

Teller trusene til de spanske danserene? 😂

Det er nu så vidt truser. Men kom til å tenke på han finske. Det skal jo se ut som han er naken, men han har truse på. Telles den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...