Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Eloise12345 skrev (2 timer siden):

Kroatia leder oddsen sammenlagt. Israel kommer ikke til å vinne fordi nå er det store kampanjer ute å går for at alle må stemme på Kroatia i mål om å ødelegge for Israel sin låt. Publikumsstemmene til Kroatia vil bli enorme med tanke på demonstrasjonene. Hele musikkkonkurransen blir jo helt ødelagt da 🥲

Lothlorien- skrev (2 timer siden):

Dette er jo kvalmende, ekkel oppførsel. Håper bare en liten hard, intolerant kjerne følger en slik oppfordring.

Helt enig. Det er rett og slett dårlig og stygg adferd. Dermed vil jo Kroatia sanke inn mange stemmer pga konflikten. Dette kan da gå ut over alle deltakere. Resultatene blir da basert på protester mot et land istedet for musikk. 

Lothlorien- skrev (2 timer siden):

Men skjønner ikke helt, kom dette som en slags reaksjon på at Nederland stenges ute? At Israel får skylden for det og? Virker antisemittisk og ekkelt hele greia. 

Jeg begynner å lure på hva som skjer i denne verden? . De gir jo Israel skylden for alt, synes jeg. Stenges Nederland ute fordi artisten utøvde nesten vold mot en journalist? Så et klipp der en fra Israel spurte dem om hvorfor de var ute og da ble Israel igjen møtt med sur tone. 

Lothlorien- skrev (1 time siden):

Virker som mobbing. Helt utrolig at voksne folk holder på slik. 

Her synes jeg dere dramatiserer veldig mye og drar vel mange slutninger ut i fra intet. Hvordan i alle dager klarer dere å få saken rundt Joost Klein til å handle om at Israel får skylden og at det er synd på Israel?

Anyways... Jeg gleder meg uansett til å se ESC sammen med venninna mi! Hun disker opp med tapas og stemmeskjema, og jeg tar med godt humør, godt mot og en liten boks med hjemmelagede biscotti (vertinnegave til stor Italia-entusiast). Uansett hvor mye drama det er i ESC, så tenker jeg å kose meg og stemme på de låtene jeg liker best. Musikken er viktigst og ingenting skal få ødelegge ESC for meg, verken politikk eller annet drama i kulissene. Bare knappe 6 timer igjen nå! :duskedame:

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eloise12345 skrev (4 timer siden):

Veldig uenig i at dette bare er en standard  ESC - låt. Eden har et stort musikktalent! Hun er på en måte en slags Loreen (som er fantastisk talentfull) musikkmessig. Håper på at hun kommer langt med musikken!.

Jeg frykter selv at hun ikke får den rettferdige bedømmingen av jury og av folket pga situasjonen. Jeg synes at låten er en av de beste noensinne i eurovision. Men det er nok en smakssak. 

Loreen er tusen ganger bedre enn Eden. Hadde hun vært fra et annet land hadde ikke hun eller sangen fått noe særlig mer oppmerksomhet enn mange av de andre sangene og artistene. Sangen og hun som artist er helt ok. Hun får ikke rettferdig bedømming nei, fordi dere kommer til å stemme som gale på henne siden dere ser på henne som et slags offer. Det er jo en smakssak ja, men å si at dette er en av de beste sangene i Eurovision er virkelig å ta i. Mange av dere er blendet av situasjonen. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadet skrev (1 time siden):

Er bare drøyt syv timer til konkurransen starter så det tviler jeg sterkt på 

Skulle ikke Putin opptre? Som ekstra syngende truser? 😁

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (Akkurat nå):

Skulle ikke Putin opptre? Som ekstra syngende truser? 😁

:ler: I bjørneskinnstrusa ja! :nigo:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF!??

Norske Alessandra Mele skulle etter planen dele ut Norges poeng under Eurovision-showet lørdag. Nå trekker hun seg fra oppgaven bare timer før sendingen, melder NRK i en pressemelding.

😯😯

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilder bekrefter til NRK at det skal pågå et krisemøte i Eurovision-leiren etter at flere land dukket ikke opp i flaggparaden under sceneprøven, som går i Malmö akkurat nå. Sveits, Hellas, og Irland tok ikke del i flaggparaden. Irland har heller ikke møtt opp til prøvene lørdag.

Ok, så da M&M og gjengen laget "Unforgettable", hadde de årets Eurovision i tankene?? 😁 En skikkelig unforgettable Eurovision! For et drama!  

Endret av Bringebærsyltetøy
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplysninger til VG: Fire land vurderte å trekke seg fra Eurovision fredag

Fredag kveld satt delegasjonene fra Irland, Storbritannia, Sveits og Portugal i krisemøter med Eurovision-arrangøren EBU, ifølge VGs opplysninger.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smijern skrev (16 minutter siden):

Loreen er tusen ganger bedre enn Eden. Hadde hun vært fra et annet land hadde ikke hun eller sangen fått noe særlig mer oppmerksomhet enn mange av de andre sangene og artistene. Sangen og hun som artist er helt ok. Hun får ikke rettferdig bedømming nei, fordi dere kommer til å stemme som gale på henne siden dere ser på henne som et slags offer. Det er jo en smakssak ja, men å si at dette er en av de beste sangene i Eurovision er virkelig å ta i. Mange av dere er blendet av situasjonen. 

Helt enig!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fokus på hva folk oppfordres til å stemme på, men glem ikke juryene. Der sitter et fåtall medlemmer, visstnok bare 5(!) fra hvert land med særdeles stor makt. Så enkeltpersoners politiske standpunkt kan få stor betydning i år. Kroatia og Israel får nok mye stemmer fra folk, men juryene er vanskelige å spå nettopp fordi de er så få. De var jo helt forgapt i Sverige i fjor, og likte ikke publikumsfavoritten Finland. Jeg er spent på om de liker Kroatia i år, personlig hadde jeg stemt på dem i år om jeg gadd bruke penger på slikt. Ikke av politiske årsaker, men fordi det er den heftigste låten. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (5 minutter siden):

Opplysninger til VG: Fire land vurderte å trekke seg fra Eurovision fredag

Fredag kveld satt delegasjonene fra Irland, Storbritannia, Sveits og Portugal i krisemøter med Eurovision-arrangøren EBU, ifølge VGs opplysninger.

Men siden krisemøtene varte til lang på natt, og vi enda ikke har fått bekreftet at noen har trukket seg, betyr det kanskje at de stiller likevel? Håper det for arrangørenes del, dette faller jo snart helt sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (19 minutter siden):

Uansett hvor mye drama det er i ESC, så tenker jeg å kose meg og stemme på de låtene jeg liker best. Musikken er viktigst og ingenting skal få ødelegge ESC for meg, verken politikk eller annet drama i kulissene. Bare knappe 6 timer igjen nå! :duskedame:

Kanskje jeg må bite i meg disse ordene... Skjer fryktelig mye greier nå tydeligvis! 😬

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sånn blir det når alt skal dreie seg om alt annet enn det ESC egentlig skal dreie seg om nemlig musikk. Legg ned driten når de ikke klarer å skille på de greiene der. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Men siden krisemøtene varte til lang på natt, og vi enda ikke har fått bekreftet at noen har trukket seg, betyr det kanskje at de stiller likevel? Håper det for arrangørenes del, dette faller jo snart helt sammen.

Bambie skrev jo dette på X for litt over en time siden, så Irland stiller nok.

IMG_3054.thumb.jpeg.d202ce857a639b1b6a31f08d15881acb.jpeg

Da er nok sjansen stor for at de andre stiller og.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå):

Bambie skrev jo dette på X for litt over en time siden, så Irland stiller nok.

IMG_3054.thumb.jpeg.d202ce857a639b1b6a31f08d15881acb.jpeg

Da er nok sjansen stor for at de andre stiller og.

Ja, sant, så bra! Synes bare mer og mer synd på arrangørene. Man kan si mye om valget med å la Israel delta, men tror ikke de så for seg så mye uromoment innad i arrangementet. Er det noen som vet hvorfor Alessandra trakk seg som poengoppleser?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit at Nederland er ute. Han virker veldig umoden, ufin og respektløs. Slang et rødt plagg over hodet når Israel snakket på pressekonferansen. Også hva var det han ble etterforsket for igjen? Voldsepisode med en tv-ansatt fordi måtte opptre etter Israel?

Hun greske satt og gjespet, for å så legge seg til å sove under pressekonferansen. Syns Eurovision i år har blitt til et show med småunger som har trassanfall, på trassanfall.

At Alessandra trekker seg tolker jeg som at hun prøver å score noen poeng. 

Edit: Nå har hun trukket seg fordi som hun sier til VG at det foregår et folkemord og folk må åpne øynene. Hadde hun mente det, så hadde hun aldri deltatt fra starten av. 

Endret av Blått
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ænema said:

For et Cirkus. På tide å legge ned ESC

2 minutter siden, GrønnNellik68 said:

sånn blir det når alt skal dreie seg om alt annet enn det ESC egentlig skal dreie seg om nemlig musikk. Legg ned driten når de ikke klarer å skille på de greiene der. 

Enig. ESC skulle vært en vennskapelig konkurranse der musikken (og, la oss innrømme det, showet) sto i sentrum, men i år har det blitt det motsatte. Dette burde være kroken på døra for hele arrangementet.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest In absentia
missmcbeal skrev (6 minutter siden):

Siden Irland er en av de fire landene som kanskje trekker jeg, så tipper jeg de fire landene har gått sammen og krever fra EBU at de må diskvalifisere Israel, ellers opptrer de ikke. Tipper det er det som de diskuterer på møte. Er spent på hva som kommer ut av det, og om de faktisk nekter å opptre om EBU ikke vil diskvalifisere Israel. Det kan jo bare være at EBU prøver å komme med en annen løsning.

Gitt at det virker som Irland har blitt diskriminert av Israel og EBU tar anklagene seriøst. Det har jo vært rykter om at flere land har opplevd dette, og det var vel den portugisiske delegasjonen som publiserte bevismateriale på dette? Isåfall virker det ikke tilfeldig hva slags land som er med i møtet og vurderer å trekke seg.

Diskriminert hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...