Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Eloise12345 skrev (56 minutter siden):

På sammenlagt ligger Kroatia øverst. På televote ligger Israel på nr 1 :)

Hvor ser du bettingen for bare televote? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lothlorien- skrev (Akkurat nå):

Altså, Ukraina har hatt veldig politiske bidrag i Eurovision uten at de måtte skrive om. Ganske hyklersk da at Israel måtte skrive om sin. 

Mange har hatt politiske bidrag og sluppet unna med det. Det er ikke greit uansett.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (46 minutter siden):

Veldig uenig i at dette bare er en standard  ESC - låt. Eden har et stort musikktalent! Hun er på en måte en slags Loreen (som er fantastisk talentfull) musikkmessig. Håper på at hun kommer langt med musikken!.

Jeg frykter selv at hun ikke får den rettferdige bedømmingen av jury og av folket pga situasjonen. Jeg synes at låten er en av de beste noensinne i eurovision. Men det er nok en smakssak. 

Hun kommer ikke til å bli rettferdig dømt fra noen av sidene. Enten lar folk være å stemme fordi hun representerer Israel, eller så gir de henne full pott bare fordi hun representerer Israel. Svært få, om noen, stemmer ut i fra låta og innsatsen til Eden.

Du kan jo trøste deg med at det er de som gir full pott som vinner frem, da det ikke er mulig å gi minuspoeng i ESC.

Endret av Ardwinna
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (3 minutter siden):

Hun kommer ikke til å bli rettferdig dømt fra noen av sidene. Enten lar folk være å stemme fordi hun representerer Israel, eller så gir de henne full pott bare fordi hun representerer Israel. Svært få, om noen, stemmer ut i fra låta og innsatsen til Eden.

Du kan jo trøste deg med at det er de som gir full pott som vinner frem, da det ikke er mulig å gi minuspoeng i ESC.

Du har fått med deg at mange faktisk liker sangen? Og liker man en sang så stemmer man.  Men enig i at hun mister sikkert stemmer fra mange som er imot Israel , og hun får sikkert noen stemmer fra enkelte Israel-venner. Men om det veier opp for alle stemmene hun taper pga nasjonalitet vites ikke...

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrangerer dere ESC-party i kveld da, folkens? Her blir det bare mannen og meg, god mat og drikke mens vi sitter klar for å stemme.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blyana skrev (6 minutter siden):

Du har fått med deg at mange faktisk liker sangen? Og liker man en sang så stemmer man.  Men enig i at hun mister sikkert stemmer fra mange som er imot Israel , og hun får sikkert noen stemmer fra enkelte Israel-venner. Men om det veier opp for alle stemmene hun taper pga nasjonalitet vites ikke...

Selvfølgelig veier det opp, da det er mye lettere å stemme frem et bidrag enn å hindre dem i å få poeng.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Arrangerer dere ESC-party i kveld da, folkens? Her blir det bare mannen og meg, god mat og drikke mens vi sitter klar for å stemme.

Ja jeg skal til ei venninne og se på :) Da skal det spises, skåles, noteres poeng i poengskjema, og roses og kritiseres i massevis! :nordvesta:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Ja, med ungene og mannen (som liksom ikke bryr seg 😅) Har rekruttert ungene til å elske Eurovision 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på den litt mer useriøse siden: er det flere enn meg som hører "Narkooooseee" i refrenget til Gåte? :ler:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Russland er ikke medlem av EBU.

Russland var medlem av EBU inntil de ble utestengt etter invasjonen i Ukraina i 2022.  Da meldte de seg ut.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Ab_naturals said:

Det er nok mange som har vanskelig for å være nøytral i bedømmingen sin av dette bidraget ja, men jeg tror ikke du skal være redd for dårlig plassering. Av samme mangel på nøytralitet blir det garantert et skred av stemmer fra folk som ikke bryr seg døyten om musikken, men som enten støtter Israel politisk eller synes synd på deltageren. 

Det synes jeg nesten er like trist som hvis hun hadde fått for få stemmer. Tenk å stå der som vinner og vite at det mest sannsynlig skyldes politikk og har lite med deg å gjøre - da hadde jeg følt meg brukt ☹️

Det er en av grunnene til at jeg hadde ønsket at Israel ikke deltok i år, artistene som tross alt er uskyldige i konflikten hadde fortjent å delta på et senere tidspunkt når de kunne blitt bedømt utifra musikken alene.

Se på alle protestene rundt dem. Det er utrolig at de klarte finaleplass med tanke på det. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (6 minutter siden):

Men på den litt mer useriøse siden: er det flere enn meg som hører "Narkooooseee" i refrenget til Gåte? :ler:

Altså, nå kan jeg jo ikke det 🤣

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner, persondebatt og svar til dette.

Det bes om at inngående diskusjoner rundt krigen mellom Israel og Palestina og det politiske rundt Israels deltagelse i årets Eurovision tas i egne tråder som eksisterer på Aktuelle saker og politikk eller Krig og konflikter.

Elaine Marley, mod.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (35 minutter siden):

Mange har hatt politiske bidrag og sluppet unna med det. Det er ikke greit uansett.

Da burde de i alle fall være konsekvente. Ser ikke bra ut at de tvang Israel til å endre sin tekst, mens Ukraina slapp å endre sitt da de hadde politiske bidrag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123entotre123 skrev (12 minutter siden):

Tror jeg også. Vurderer å ikke se på i det hele tatt da det så og si er garantert at Israel vinner, så er ikke noe interessant å se på når man uansett har hørt alle sangene. 

Jeg håper ikke israel vinner, ville vært absurd. Grei sang, men ikke den beste. Ville også vært en fiasko for eurovision i seg selv med tanke på at jeg sterkt tviler folk ville deltatt om de må reise til israel neste år.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Låta til Israel er fin og Eden er flink, men håper ikke den vinner. Syns ikke den er den beste låta. Helt ærlig har jeg glemt den allerede, men jeg husker at jeg syntes det var en fin sang. Hun er en av få damer der som har husket kjolen i år da, det skal hun ha :fnise: Plusspoeng for det, hehe. De som har husket kjolene i år er de som er de beste vokalistene, merkelige greier, gitt :hoho: 

Kroatia får mine stemmer i år. Den digget jeg fra første stund. Åååå, gleder meg til i kveld! Håper diskusjoner rundt krigen og politisk preik kan holdes unna tråden og at vi bare kan diskutere musikken, antrekkene osv sånn som vi pleier. Skravle i tråden her inne er jo halve gleden med ESC :D 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (10 minutter siden):

Låta til Israel er fin og Eden er flink, men håper ikke den vinner. Syns ikke den er den beste låta. Helt ærlig har jeg glemt den allerede, men jeg husker at jeg syntes det var en fin sang. Hun er en av få damer der som har husket kjolen i år da, det skal hun ha :fnise: Plusspoeng for det, hehe. De som har husket kjolene i år er de som er de beste vokalistene, merkelige greier, gitt :hoho: 

Kroatia får mine stemmer i år. Den digget jeg fra første stund. Åååå, gleder meg til i kveld! Håper diskusjoner rundt krigen og politisk preik kan holdes unna tråden og at vi bare kan diskutere musikken, antrekkene osv sånn som vi pleier. Skravle i tråden her inne er jo halve gleden med ESC :D 

Enig; fint at både Israel, Norge og noen andre husket å kle på seg ordentlig. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (25 minutter siden):

Jeg håper ikke israel vinner, ville vært absurd. Grei sang, men ikke den beste. Ville også vært en fiasko for eurovision i seg selv med tanke på at jeg sterkt tviler folk ville deltatt om de må reise til israel neste år.

Absurd ville det ikke vært. Men om det er krig der fremdeles neste år, kunne de kanskje fått til et samarbeid med et annet land om å arrangere -slik Ukraina fikk til med UK.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...