Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (20 minutter siden):

Tror dere Sverige kan vinne igjen? 

Nei. Polert og smått fengende låt, men gutta er kjedelige og synger ikke særlig bra. De var søte barnestjerner, men har ikke nok særpreg som "voksenstjerner".

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Ab_naturals said:

Israel

Jeg heier på dem, men har ingen tro på det. Det fins så mange som er imot at de skal vinne. Jeg tror at Kroatia vinner. Men håper på Israel.

Det blir nok ihvertfall ikke Norge og Sverige som vinnere  ;). Og vil Kroatia få nok jurypoeng til å vinne?

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg gidder å se på og å stemme, så blir det nok Sveits mine stemmer går til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (37 minutter siden):

Tror dere Sverige kan vinne igjen? Har egentlig glemt av å vurdere det. Sangen er catchy og gutta er jo flinke. Er redd den blir for anonym oppi alt, da.

Nei. Elsker låta og M&M, men det står mellom Kroatia og Israel egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (1 minutt siden):

Nei. Elsker låta og M&M, men det står mellom Kroatia og Israel egentlig. 

Enig i at Kroatia og Israel er bedre bidrag. Håper selv på Kroatia. Sverige har en tendens til å få masse poeng, da, så blir ikke overrasket om de faktisk vinner heller😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Israel vinner, vet jeg ikke om jeg gidder neste år. Låta er gørrkjedelig, og det blir for åpenbart at det er politisk hvis de vinner. Jada, jeg vet noen faktisk liker den, men jeg vet om langt flere som stemmer på dem, fordi de sympatiserer. Og mange på palestina-siden boikotter hele showet.

Jeg fikk gåsehud av Norges opptreden, og ble veldig overrasket over det, men jeg tror ikke den vinner.

Holder en knapp på Nederland, Litauen, Italia, Kroatsia, Norge, Sveits, men pleier ikke å få vilja mi, og blir alltid snurt 😅

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nederland-bråket i går har nok påvirket mitt syn på låta i negativ grad. Får håpe de ikke har mistet stemmer pga det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange som synes Kroatia er bra? Jeg liker ikke refrenget 😅 Jeg liker sjangeren, men synes refrenget er litt masete. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger ikke med i år men er 100% sikker på at de kommer til å velge Israel! Akkurat som dem gjorde med Ukraina 🤣 folk må skjønne snart at det ikke er deres stemmer som avgjør dette. Sitter vel noen med makten allerede å bestemmer dette 😅😅 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det så mange som synes Kroatia er bra? Jeg liker ikke refrenget 😅 Jeg liker sjangeren, men synes refrenget er litt masete. 

Refrenget er det som er gøyest😄

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lava Anne skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke det. Men er også så irriterende at det beste med den låta er det som er helt likt Faithless sin Salva Mea. Hvis de vinner, kommer jeg faktisk til å synes det er litt juks.

Samtidig er den helt annerledes. Sanger ligner og jeg synes det er helt uproblematisk om denne vinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (3 minutter siden):

Samtidig er den helt annerledes. Sanger ligner og jeg synes det er helt uproblematisk om denne vinner. 

Problemet er jo ikke sangen, men på hvilket grunnlag folk stemmer på den. Og mange har allerede avslørt at de stemmer på den av politiske årsaker. Hvis det er den man virkelig liker best, er det selvfølgelig ok, men det er vanskelig å se hva det skal være med den, som gjør den noe spesiell. Er jo mange sanger som er annerledes i eurovision, også i år. Nå har den faktisk en vinnersjanse. Det hadde den mest sannsynlig ikke hatt, hvis den ikke var israelsk. Sanger som denne vinner så og si aldri.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Etk said:

Hvem ligger øverst på bettinglistene? 

På sammenlagt ligger Kroatia øverst. På televote ligger Israel på nr 1 :)

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (59 minutter siden):

Jeg heier på dem, men har ingen tro på det. Det fins så mange som er imot at de skal vinne. Jeg tror at Kroatia vinner. Men håper på Israel.

Tvert imot flommer kommentarfeltene på facebook over av folk som skryter av hvor tøff og fin Eden er, hvor mye bedre (og anstendig) kledd hun er enn de andre, hvor mye finere sangen er og at de skal gi henne alle sine 20 stemmer for å sikre at hun ikke blir stemt ned av alle de ondskapsfulle menneskene som kun stemmer politisk.
Det er så mye av dette rundt på nett nå, at jeg får følelsen av at noen driver ren skjær propaganda. Det er tydelig at Israel skal vinne bare for å straffe alle Israel-kritikere og at veldig mange jobber hardt for å få det til å skje. Jeg synes det begynner å bli veldig påtagelig og direkte skremmende.
Det er også mange som nevner at Gåte måtte skrive om teksten, men det er mistenkelig stille om at Eden Golan & co måtte skrive om teksten til låta to ganger fordi den brøt med reglene i ESC (var tydelig politisk da den omhandlet krigen).

Som sagt låta er fin, dama er ung og søt, men det er jo bare en standard ESC-sang som man har hørt mange ganger før. Null særpreg, og overhodet ikke den beste låta i konkurransen. Hadde låta vært fra et annet land hadde hun ikke stått i finalen.

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Ardwinna said:

Tvert imot flommer kommentarfeltene på facebook over av folk som skryter av hvor tøff og fin Eden er, hvor mye bedre (og anstendig) kledd hun er enn de andre, hvor mye finere sangen er og at de skal gi henne alle sine 20 stemmer for å sikre at hun ikke blir stemt ned av alle de ondskapsfulle menneskene som kun stemmer politisk.
Det er så mye av dette rundt på nett nå, at jeg får følelsen av at noen driver ren skjær propaganda. Det er tydelig at Israel skal vinne bare for å straffe alle Israel-kritikere og at veldig mange jobber hardt for å få det til å skje. Jeg synes det begynner å bli veldig påtagelig og direkte skremmende.
Det er også mange som nevner at Gåte måtte skrive om teksten, men det er mistenkelig stille om at Eden Golan & co måtte skrive om teksten til låta to ganger fordi den brøt med reglene i ESC (var tydelig politisk da den omhandlet krigen).

Som sagt låta er fin, dama er ung og søt, men det er jo bare en standard ESC-sang som man har hørt mange ganger før. Null særpreg, og overhodet ikke den beste låta i konkurransen. Hadde låta vært fra et annet land hadde hun ikke stått i finalen.

Veldig uenig i at dette bare er en standard  ESC - låt. Eden har et stort musikktalent! Hun er på en måte en slags Loreen (som er fantastisk talentfull) musikkmessig. Håper på at hun kommer langt med musikken!.

Jeg frykter selv at hun ikke får den rettferdige bedømmingen av jury og av folket pga situasjonen. Jeg synes at låten er en av de beste noensinne i eurovision. Men det er nok en smakssak. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet om bookmakerne f.eks på eurovisionworld pleier å få rett? Jeg synes det er litt spennende å se på oddsen der nå i forkant, merker meg blant annet at Norge har gått forbi Sverige 😉 på tolvte og trettende plass.

Men har det pleid å stemme noenlunde? Husker ikke om jeg har lagt så mye merke til det før. Nå er jo årets finale riktignok litt merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ab_naturals skrev (6 minutter siden):

Er det noen som vet om bookmakerne f.eks på eurovisionworld pleier å få rett? Jeg synes det er litt spennende å se på oddsen der nå i forkant, merker meg blant annet at Norge har gått forbi Sverige 😉 på tolvte og trettende plass.

Men har det pleid å stemme noenlunde? Husker ikke om jeg har lagt så mye merke til det før. Nå er jo årets finale riktignok litt merkelig...

Lurer jeg og på. Hvilke odds hadde for eksempel Alexander Rybak? Var han favoritt hele veien? 

Endret av Lothlorien-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (28 minutter siden):

frykter selv at hun ikke får den rettferdige bedømmingen av jury og av folket pga situasjonen. Jeg synes at låten er en av de beste noensinne i eurovision. Men det er nok en smakssak

Det er nok mange som har vanskelig for å være nøytral i bedømmingen sin av dette bidraget ja, men jeg tror ikke du skal være redd for dårlig plassering. Av samme mangel på nøytralitet blir det garantert et skred av stemmer fra folk som ikke bryr seg døyten om musikken, men som enten støtter Israel politisk eller synes synd på deltageren. 

Det synes jeg nesten er like trist som hvis hun hadde fått for få stemmer. Tenk å stå der som vinner og vite at det mest sannsynlig skyldes politikk og har lite med deg å gjøre - da hadde jeg følt meg brukt ☹️

Det er en av grunnene til at jeg hadde ønsket at Israel ikke deltok i år, artistene som tross alt er uskyldige i konflikten hadde fortjent å delta på et senere tidspunkt når de kunne blitt bedømt utifra musikken alene.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (44 minutter siden):

Altså, Ukraina har hatt veldig politiske bidrag i Eurovision uten at de måtte skrive om. Ganske hyklersk da at Israel måtte skrive om sin. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...