Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lothlorien- skrev (16 minutter siden):

Tattoo var fin den, mye finere enn det finske bidraget.

Helt uenig.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har jeg hørt igjennom alle sangene, og tatt utgangspunkt i stemme, show og originalitet. Mine favoritter i tilfeldig rekkefølge er: 

Sverige

Norge

Sveits

Irland

+

Kroatia

Nederland

Ukraina

Belgia

• Liker 1
Skrevet

Siste:

Joost Klein skal ikke opptre på generalprøven fredag kveld. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

EBU kommer med noe "informasjon" i løpet av kvelden. 

• Liker 8
Skrevet

Det siste nå (X/Twitter) er at flere delegasjoner føler seg trakassert av delegasjonen fra Israel. Det sies at Spania har klaget offisielt til EBU. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Momma skrev (31 minutter siden):

Jeg reagerte også på at denne ungjenta liksom skal måtte stå til svars for noe noen helt andre enn henne er ansvarlige for. Jeg synes generelt at det er en uting å presse, særlig unge mennesker, opp i et hjørne og tyne en mening ut av dem, ikke minst når man med stor tydelighet gir uttrykk for at det kun er én mening og ett svar som kommer til å godkjennes. 

Ytringsfrihet er en fin ting.

Samtidig så burde ikke Israel stilt denne jenta i denne posisjonen ved å la henne delta. 

Som sagt, så ser jeg kun på musikken og da syns jeg fremdeles Israel har den beste låta i år.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Nederland sin fremføring fra i går blir vist for juryen i dag. 

Drama! 😂

• Liker 3
Skrevet
Enda skrev (1 time siden):

Hva tror du skjer med poengsummene når de som er mot Israel har 25 land å fordele stemmene på, mens alle Israelfanatikerene kan stemme på det samme?

Poenget er at å sette seg på gjerdet og boikotte er et svakt virkemiddel, og synonymt med å gi Israel en gratis seier. Vil man stå opp mot Israel, mener jeg det gir mye mer mening å enten stemme på noen som kan være en reell vinnerkandidat, eller noen som er en tydelig motstander av Israel sin krigføring.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Buzzi skrev (4 minutter siden):

Poenget er at å sette seg på gjerdet og boikotte er et svakt virkemiddel, og synonymt med å gi Israel en gratis seier. Vil man stå opp mot Israel, mener jeg det gir mye mer mening å enten stemme på noen som kan være en reell vinnerkandidat, eller noen som er en tydelig motstander av Israel sin krigføring.

Har innsett det jeg og nå, så blir 20 stemmer til Kroatia i morgen

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Odhrán Ó Máille skrev (3 timer siden):

Hadde vært litt kult om Luxembourg hadde vunnet

De har vunnet fem ganger før. er borte i 31 år (eller hvor lenge det var) kommer tilbake og tar sin 6 seier.

Tviler på at det skjer.

Artisten til Luxembourg er israeler 🇮🇱

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Bacteria skrev (Akkurat nå):

Artisten til Luxembourg er israeler 🇮🇱

Er det noe jeg skal bry meg om ?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Dere som skal boikotte Israel og en 20-årig artist… Kan dere kort oppsummere hvorfor? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Odhrán Ó Máille skrev (8 minutter siden):

Er det noe jeg skal bry meg om ?

Vet ikke, kanskje? 😜

• Liker 2
Skrevet
cerruti skrev (8 minutter siden):

Dere som skal boikotte Israel og en 20-årig artist… Kan dere kort oppsummere hvorfor? 

De mener at ved å støtte eurovision så støtter de "genocide".

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Ardwinna skrev (1 time siden):

Hva med Sveriges forslag inspirert av Finland; Eurovision Thong contest?

Da må nok han Putin sjøl trå til. Kanskje han kan danse kosakk i ei bjørneskinnstruse mens han synger en låt om at han har verdens største møtebord?

Her tror jeg du blander kortene. Sammenligningen med Quisling var en drøy spøk rundt det at de synger for Sverige i stedet for Norge.

Ser for meg Putin i bar overkropp og bjørneskinnstruse :ler2:

• Nyttig 1
Skrevet
Bacteria skrev (1 minutt siden):

Ser for meg Putin i bar overkropp og bjørneskinnstruse :ler2:

Jeg også! :ler2: Med en litt rockerølpete låt om hvor kul han er som har det største bordet i hele Russland. Musikkvideoen kunne hatt en gjesteopptreden av Donald Trump som rapper noen ord ala "It's huuuuge" eller "Tremendous!".

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke la bedre merke til Kroatia første gang jeg hørte gjennom låtene. Har vokst på meg nå.

• Liker 7
Skrevet
Ella1 skrev (På 9.5.2024 den 16.01):

Noe jeg selv har tenkt og ser blir gjentatt flere steder spesielt fra  engelsk og spansktalende i kommentarfeltene; At Gåte rett og slett er for bra for dette konseptet, de er rett og slett overkvalifisert. Man må ha musikalsk gehør for å forstå hvor bra låta er og det har de færreste som følger Eurovision. Forhåpentligvis vil dette bety at vårt bidrag kan sanke en del jurypoeng. 

Hva er «musikalsk gehør».? Det vi andre kaller absolutt gehør, eller?

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
9 hours ago, Ludovica- said:

Dersom Israel vinner blir det et mørkt teppe over hele Eurovision. Da håper jeg faktisk på en reell boikott i 2025. 

Forsåvidt føler jeg på en bismak angående finalen imorgen og usikker på om jeg egentlig vil se på. 

Jeg blir glad hvis Israel vinner

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingen som heier på Italia eller? Det er den beste sangen i år syns jeg :) Håper de vinner! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...