Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ludovica- skrev (2 minutter siden):

Sangen er jo skrevet om og nøytralisert fra originalen. 

Jeg mistenker at om nøyaktig den samme sangen var sunget av en artist fra la si Latvia eller noe så ville den ikke blitt ansett som like bra. Folk legger merk til den/liker den/blir oppmerksom på den fordi den er fra Israel og det er litt "ikke lov" å like. 

Nettopp! tror flere er styrt mer av politikk enn musikk, selv om de sier det motsatte. 

• Liker 4
Skrevet

Hvis man ser litt på forandringene i oddsen nå kan det se ut som Israel vant denne semifinalen😳 Jeg tror det politiske ikke bare går mot Israel her, men også for da det er mange som vil vise sin avsky mot et annet folkeslag. Synes ikke det ene er noe bedre enn det andre. Akkurat i år tenker jeg det er bra det kommer inn en jury og ikke bare er folkestemmer i finalen. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå kommer sjokkerende nyheter som snur rundt på alt og skaper en enormt spennende situasjon før lørdag. På eurovisiontråden på reddit er det publisert en video som viser de italienske stemmene. Der stakk Israel av med 40%. Ja 40% av stemmene. 

• Liker 3
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Stemmefordelingen i Italia i følge Eurovoix:

• Malta: 2.19%
  • Albania: 6.68%
  • Greece: 5.29%
  • Switzerland: 6.03%
  • Czech Republic: 2.48%
  • Austria: 2.84%
  • Denmark: 2.93%
  • Armenia: 5.83%
  • Latvia: 2.91%
  • San Marino: 3.54%
  • Georgia: 6.64%
  • Belgium: 1.68%
  • Estonia: 2.8%
  • Israel: 39.31%
  • Norway: 1.55%
  • The Netherlands: 7.32%

Mon tro hvor hardt juryen vil holde igjen Israel i år. Kan virke som om det er dem det står på.

• Liker 1
Skrevet
Dusten skrev (6 minutter siden):

Nå kommer sjokkerende nyheter som snur rundt på alt og skaper en enormt spennende situasjon før lørdag. På eurovisiontråden på reddit er det publisert en video som viser de italienske stemmene. Der stakk Israel av med 40%. Ja 40% av stemmene. 

Juryen lar ikke Israel vinne...

• Liker 4
Skrevet
Aliquis skrev (2 minutter siden):

Mon tro hvor hardt juryen vil holde igjen Israel i år. Kan virke som om det er dem det står på.

jeg mener at de sa i begynnelsen at stemmene er hemmelig? Eller hørte jeg feil?

• Liker 3
Skrevet
kvikksand9 skrev (1 minutt siden):

Hørte riktig.

• Liker 1
Skrevet
Dusten skrev (5 minutter siden):

Sykt. Men husk at Italia har Europas eldste befolkning, og det kan nok ha mye å si for Israel-sympatiseringen. I USA er det jo for eksempel et voldsomt skille mellom eldre og yngre når det gjelder støtte til Israel.

• Hjerte 1
Skrevet

De pleier vel å offentliggjøre stemmetallene for både semifinalene og finalen etter at finalen er ferdig, mener jeg å huske 🤔

• Liker 3
Skrevet
Aliquis skrev (4 minutter siden):

Akkurat det jeg skrev her oppe; når det gjelder folkestemmene tror jeg det er mer til Israels fordel en bakdel. Det er mange som stemmer i år som hverken er interessert i esc eller sangen, men stemmer mot Hamas/muslimer. Det forundrer meg ikke om det er riktig denne målingen, i år er det bra vi får inn en jury. 
italia har forøvrig Norge helt nederst. Norge synker også på oddsen. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, kvikksand9 said:

Jeg tror det er riktig, men det kan virke som om Rai har lekket sine stemmer. Eller kanskje det er fake news, vanskelig å si.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Bringebærsyltetøy said:

Juryen lar ikke Israel vinne...

Juryen bør vurdere musikk og ikke utfra politikk. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Her skal videoen av de lekkede stemmene være.

• Liker 1
Skrevet

Mange hadde nok trodd at politiske krefter skulle hindre Israel å delta i ESC, men mye tyder på at de tvert imot løftes frem av politiske krefter. Hadde Eden Golan sunger låta for et annet land, hadde hun havnet langt ned på listene.

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Aliquis skrev (11 minutter siden):

Håper ikke palestinamobben truer og lager kvalm her og som så mange andre områder. Da blir kanskje juryene presset og truet til å la være å gi Israel poeng i frykt for egen sikkerhet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det som er så spennende i en slik absurd situasjon som i år er at man ikke kan gi motstemmer. Alle som hater Israel og vil boikotte har faktisk ingenting å gjøre. De har ikke sjans i havet til å stoppe stemmene fra sympatisører. Det eneste alternativet er om hele israel-mislikende Europa stemmer konsekvent på en av de andre låtene. Kun på den måten kommer Israel til å ikke vinne publikumsstemmene. Det tror jeg ikke kommer til å skje. 

Endret av Dusten
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Eloise12345 skrev (Akkurat nå):

Er vel litt naivt å tro at politikken ikke spiller inn på juryens bestemmelser. Ellers enig i hva juryen bør gjøre, men de kommer ikke til å gjøre det.

• Liker 2
Skrevet
Eloise12345 skrev (7 minutter siden):

Men i virkeligheten...

• Liker 1
Skrevet

Så kan man si hva man vil om Israel, men at låta er svært bra, og den soleklart beste balladen i år er i hvert fall ikke jehg i tvil om. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...