Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

On 6/7/2024 at 9:55 PM, NordicViking said:

Skal bli interessant å se om det blir noen endringer, og hva disse eventuelt blir. Jeg mener man enten må fjerne de såkalte "ekspertjuryene", eller gjøre endringer slik at disse jurystemmene vektes mindre enn i dag. 

On 6/7/2024 at 10:02 PM, cerruti said:

Word!!

Fagjuryene må bort.

Har ødelagt hele Grand Prix. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Huldra27 skrev (På 13.6.2024 den 23.31):

Fagjuryene må bort.

Ikke helt enig der, de har jo vært med å luke ut noen av de rareste og teiteste bidragene til tider. Men at fagjuryen må settes sammen  på en annen måte, vurdere annerledes, ha litt mindre makt - ja det er jeg åpen for. Men ikke å kutte dem helt.  Om bare folket skal bestemme... ajajaj 😕 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/24/2024 at 2:01 PM, Måneskinn said:

Ikke helt enig der, de har jo vært med å luke ut noen av de rareste og teiteste bidragene til tider. Men at fagjuryen må settes sammen  på en annen måte, vurdere annerledes, ha litt mindre makt - ja det er jeg åpen for. Men ikke å kutte dem helt.  Om bare folket skal bestemme... ajajaj 😕 

Jeg syns årets Grand Prix stilte med noen av de rareste og teiteste bidragene noensinne, så . . . 😉

Er bare så trist å se de lykkelige yngre og litt eldre menneskene som tror at de har vunnet, og så kommer fagjury-stemmene og ødelegger alt for dem . . . Blir liksom ikke en "ordentlig" vinner, bare en moralsk vinner og den som liksom vant . . . Og så er det grusomt kjedelig å se stemmegivingen bli gitt to ganger.

Nei, uff, står for det jeg sa.

Fagjuryene må bort.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra27 skrev (9 timer siden):

Jeg syns årets Grand Prix stilte med noen av de rareste og teiteste bidragene noensinne, så . . . 😉

Er bare så trist å se de lykkelige yngre og litt eldre menneskene som tror at de har vunnet, og så kommer fagjury-stemmene og ødelegger alt for dem . . . Blir liksom ikke en "ordentlig" vinner, bare en moralsk vinner og den som liksom vant . . . Og så er det grusomt kjedelig å se stemmegivingen bli gitt to ganger.

Nei, uff, står for det jeg sa.

Fagjuryene må bort.

Vel, det er spillereglene og det må man bare forholde seg til. Jeg syns avstemmingen blir spennende sånn og syns det er bedre enn gamlemåten. 

De leser jo også fagjuryene først som regel, så da får man jo et bilde av hvordan det blir. En sjelden gang kommer stemmene fra folket og rokker om på hele lista, men stort sett er de to ganske enige. Jeg mener at juryene må bestå, men kan være enig at de stemmer litt rart noen ganger.  Men at de har ødelagt alt i Eurovision det syns jeg ikke.  Men ordningen vurderes vel konstant, spesielt etter i år, så kan hende det blir endringer fra neste år - hvem vet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ser at Norge skal delta neste år. Jeg håper det blir tydelige endringer, for i år var det katastrofalt. Det lyste politiske konflikter på lang vei.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...