Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Gjest Late_bloomer
Eloise12345 skrev (På 15.5.2024 den 9.04):

https://www.dagbladet.no/kjendis/latterliggjor-anklager/81398124

Eurovision har ansvaret for det at de kastet han ut. Ikke Israel. Saken mot Josh er ferdig etterforsket og det neste er at en forløbig rettsdato er satt. 

Hun irske klaget over Israel sin deltagelse, men synes bidraget til hun irske skulle nesten ikke vært lov. Det var ekstreme greier. Barn blir redde av slike bidrag. 

Loreen, Allesandra , han finske artisten fra finlands bidrag i fjor, og Owen klarte ikke å skille politikk og musikk. 

Ble altfor mye drama både under og etter eurovision. Dette skulle være en sangkonkurranse 😊

Jeg synes det var ganske unødvendig av henne å snikfilme han, når hun visste at han ikke likte det. Hun sier det selv i klippet som er lagt ut, mens hun småler litt. Jeg har sett det på nederlandsk tv, og hun flytter tydelig kameraet etter han og det står to personer foran som hele tiden flytter seg etter slik at det ser ut som at hun filmer dem. «Han liker ikke å bli filmet». Så fortsetter hun. Joost som mistet sine foreldre som barn og har gått i terapi i årevis. Hvorfor gjør hun det?

Må legge til at det selvsagt ikke er greit med trusler fra fans mot henne. 

Endret av Late_bloomer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Late_bloomer skrev (1 time siden):

... hun flytter tydelig kameraet etter han og det står to personer foran som hele tiden flytter seg etter slik at det ser ut som at hun filmer dem. «Han liker ikke å bli filmet». Så fortsetter hun. Joost som mistet sine foreldre som barn og har gått i terapi i årevis. Hva i all verden var vitsen med det? Mangler hun empati?

Alle artistene ble filmet og tatt bilder av bak scenen, og stort sett alle mulige steder de var.
Dersom Klein har psykiske problemer, og ikke vil bli tatt bilde av, så er han vel strengt tatt med i feil konkurranse.

Endret av TuttaHutta
  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
TuttaHutta skrev (På 15.5.2024 den 12.28):

Alle artistene ble filmet og tatt bilder av bak scenen, og stort sett alle mulige steder de var.
Dersom Klein har psykiske problemer, og ikke vil bli tatt bilde av, så er han vel strengt tatt med i feil konkurranse.

Det var snakk om filming, ikke bilde-taking. Men ja, spørs om det var rette arena for han.

Men jeg forventer mer av en 45-årig kvinne enn snikfilming mot noens vilje.
La meg spørre deg, hva hadde du sagt om det var en 45-årig mann som snikfilmet en kvinne på 26 som tydelig ikke ønsket det? Ser du dobbeltmoralen her?

Hvor vanskelig er det å la være å filme noen som tydelig ber deg om å la være?

Endret av Late_bloomer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (1 time siden):

...hva hadde du sagt om det var en 45-årig mann som snikfilmet en kvinne på 26 som tydelig ikke ønsket det? Ser du dobbeltmoralen her?

Dersom det var under Eurovision, i en internasjonal sangkonkurranse, så kan jeg ikke se at alder og kjønn har noen betydning?

Tror du at de eldre mannlige fotografene som deltok i Eurovision og som tok bilder av unge jenter med knapt klær på, var der fordi de er gamle griser, eller fordi det er jobben deres?

Alle deltakere ble filmet og tatt bilder av bak scenen. Det ble vist på en rekke TV-kanaler.
Forskjellen er at Joost Klein tydeligvis er et sart persilleblad som ikke skal tas bilder av, og da har han valgt feil i livet.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
TuttaHutta skrev (8 minutter siden):

Dersom det var under Eurovision, i en internasjonal sangkonkurranse, så kan jeg ikke se at alder og kjønn har noen betydning?

Tror du at de eldre mannlige fotografene som deltok i Eurovision og som tok bilder av unge jenter med knapt klær på, var der fordi de er gamle griser, eller fordi det er jobben deres?

Alle deltakere ble filmet og tatt bilder av bak scenen. Det ble vist på en rekke TV-kanaler.
Forskjellen er at Joost Klein tydeligvis er et sart persilleblad som ikke skal tas bilder av, og da har han valgt feil i livet.

God dag mann økseskaft for er fullstendig ulogisk svar.

Veldig spesielt at du synes det er greit med snikfilming, og så beskylder noen for å være sart som persilleblad når de reagerer. Utrolig usympatisk av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (9 timer siden):

Det var snakk om filming, ikke bilde-taking. Men ja, spørs om det var rette arena for han.

Men jeg forventer mer av en 45-årig kvinne enn snikfilming mot noens vilje.
La meg spørre deg, hva hadde du sagt om det var en 45-årig mann som snikfilmet en kvinne på 26 som tydelig ikke ønsket det? Ser du dobbeltmoralen her?

Hvor vanskelig er det å la være å filme noen som tydelig ber deg om å la være?

Synes jeg ikke er for mye å be om. Så barnslig av henne. 

Helt enig med deg. Han ønsket ikke å bli filmet og det burde hun respektert. Det var vel ikke akkurat livsviktig å filme ham akkurat der. Ja, han overreagerte, men jeg forstår at han ble irritert.

Har tenkt tanken selv, hva om rollene hadde vært byttet om, om han var en ung kvinne og fotografen en mann på 45? Da hadde det nok blitt ramaskrik mot fotografen. Jeg er kvinne selv bare så det er sagt.

Og det å gjøre narr av at han har mistet foreldrene sine er bare ufattelig råttent gjort!

Synd det gikk som det gikk, for låta hans var kul. 

Endret av jukkapalme
Trykkleif
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Late_bloomer
jukkapalme skrev (På 15.5.2024 den 14.57):

Helt enig med deg. Han ønsket ikke å bli filmet og det burde hun respektert. Det var vel ikke akkurat livsviktig å filme ham akkurat der. Ja, han overreagerte, men jeg forstår at han ble irritert.

Har tenkt tanken selv, hva om rollene hadde vært byttet om, om han var en ung kvinne og fotografen en mann på 45? Da hadde det nok blitt ramaskrik mot fotografen. Jeg er kvinne selv bare så det er sagt.

Og det å gjøre narr av at han har mistet foreldrene sine er bare ufattelig råttent gjort!

Syns det fikk som det gikk, for låta hans var kul. 

Takk. Ja jeg blir helt sjokkert av holdingene til den ene brukeren her, som forsvarer snikfilming.

Ja Joost overreagerte, men han er virkelig ikke den eneste her som ikke har oppført seg.

Endret av Late_bloomer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (29 minutter siden):

Ja, de fleste burde lært å respektere andre sine grenser i 2024, og ta et nei for et nei. Og jeg har tenkt samme tanke som deg; hva hadde skjedd om rollene var byttet om. 

Hell i uhell; populæriteten til Joost når stadig nye høyder. På Instagram får han stadig nye følgere, og har per nå 1,6 millioner følgere. For å sammenligne med vinneren, har Nemo 394k følgere. Og på Spotify har Joost akkurat nå 7,2 millioner månedlige lyttere og Europapa har 59 376 539 avspillinger. Nemo har 3,8 millioner månedlige lyttere og vinnersangen har 15 974 634 avspillinger. Så om noe er det Joost som har kommet best ut av Eurovision 2024.

Endret av Kinder
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinder skrev (8 minutter siden):

Hell i uhell; populæriteten til Joost når stadig nye høyder. På Instagram får han stadig nye følgere, og har per nå 1,6 millioner følgere. For å sammenligne med vinneren, har Nemo 394k følgere. Og på Spotify har Joost akkurat nå 7,2 millioner månedlige lyttere og Europapa har 59 376 539 avspillinger. Nemo har 3,8 millioner månedlige lyttere og vinnersangen har 15 974 634 avspillinger. Så om noe er det Joost som har kommet best ut av Eurovision 2024.

Skulle til å si det samme. Jeg husker enda Joost sin sang. Jeg har hørt vinnerlåten flere ganger, og husker den fortsatt ikke. Uansett grunn til disk så er sangen hans et av de beste bidragene i år, og det var den jeg hadde tenkt å stemme på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Skulle til å si det samme. Jeg husker enda Joost sin sang. Jeg har hørt vinnerlåten flere ganger, og husker den fortsatt ikke. Uansett grunn til disk så er sangen hans et av de beste bidragene i år, og det var den jeg hadde tenkt å stemme på.

Ja, omtrent det eneste jeg husker av vinnersangen var at Nemo sto oppå en rundt plate som surret rundt😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (34 minutter siden):

Takk. Ja jeg blir helt sjokkert av holdingene til den ene brukeren her, som forsvarer snikfilming og direkte mobbing. Virker som at så lenge det er Israel så er alt tillatt. Skummel holdning.

Ja Joost overreagerte, men han er virkelig ikke den eneste her som ikke har oppført seg.

Samme her. Blir sjokkert jeg også. Snikfilming og mobbing er aldri greit uansett hvilket kjønn man er,

Ja, hun har oppført seg minst like dårlig hun. Jeg forstår ham godt 💜 Hadde blitt forbanna selv også. 

Kinder skrev (15 minutter siden):

Ja, de fleste burde lært å respektere andre sine grenser i 2024, og ta et nei for et nei. Og jeg har tenkt samme tanke som deg; hva hadde skjedd om rollene var byttet om. 

Ja, vi burde kommet lenger i 2024. Og snikfilming er like ufint uansett om det er en mann, kvinne eller ikke-binær som gjør det.

Så bra! Det fortjener han virkelig. Låta hans var mye bedre enn vinnerlåta også. Vinnerlåta ble glemt med en gang for min del. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
Kinder skrev (På 15.5.2024 den 15.26):

Ja det er virkelig en stor trøst og veldig gøy! Eurovision er tross alt bare en happening og blir fort glemt- det viktigste for artistene er jo at de har en karriere utenom 😊

Endret av Late_bloomer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
Kinder skrev (30 minutter siden):

Ja, omtrent det eneste jeg husker av vinnersangen var at Nemo sto oppå en rundt plate som surret rundt😅

Ja samme her. Husker så vidt:  woa o o ooo, men av en eller annen grunn blander jeg den sammen med Finland sin 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker vinner sangen fra 1993 bedre enn jeg husker vinner sangen fra 2024.

Faktisk så husker jeg ingenting av vinner sangen til Sveits. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaHutta skrev (3 timer siden):

Men all filming backstage skal være i tråd med EBU.
Det finnes INGEN rom for snikfilming der: artistene skal kunne være trygg på at de kan opprettholde image i all offisielle og kontraktfestede bilder. 

Hvis det stemmer at han ble snikfilmet av en privatperson utenfor kontrakt, bør dette få følger for EBU.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 time siden):

Hvem var det som gjorde narr av foreldrene hans? Vet vi at det var det som skjedde?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bacteria skrev (24 minutter siden):

Hvem var det som gjorde narr av foreldrene hans? Vet vi at det var det som skjedde?

Jeg husker ikke, dessverre, men leste det tidligere i tråden. Tror jeg har lest det på Aftenpostens nettsider også om jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Jeg husker ikke, dessverre, men leste det tidligere i tråden. Tror jeg har lest det på Aftenpostens nettsider også om jeg ikke husker feil. 

Var det ikke snakk om at noen fra den israelske delegasjonen hadde gjort det? Mener jeg leste det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Var det ikke snakk om at noen fra den israelske delegasjonen hadde gjort det? Mener jeg leste det. 

Ja, det har du nok rett i. Husker det når du sier det. Uansett fryktelig råttent og empatiløst gjort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Ja, det har du nok rett i. Husker det når du sier det. Uansett fryktelig råttent og empatiløst gjort. 

Ja, det er lavmål. Vi vet jo ikke hva som skjedde, så alt baserer seg jo på rykter. Tenker utsagnet i så fall ikke kom uprovosert, men er uansett et slag under beltestedet. Hører ikke hjemme noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...