Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

DelvisPresley skrev (19 minutter siden):

Jeg syns nivået på låtene har blitt mye bedre de siste årene. Før var det mye fælt, men i år syns jeg ingen var direkte dårlige (kanskje bortsett fra Irland, som ikke kan kalles musikk).

Helt enig med deg🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fagjuryene bør snart ha utspillt sin rolle vel? Helt fjern at 5 mennesker skal ha like mye å si som 50 millioner..

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, TomSawyer said:

De fagjuryene bør snart ha utspillt sin rolle vel? Helt fjern at 5 mennesker skal ha like mye å si som 50 millioner..

Enig! Det er helt idiotisk! Men jeg er glad for at Norge ga Israel poeng!!

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Ane Rikke said:

Hun blir jo redd. Som kvinne selv er det ikke vanskelig å forstå. Fornærmelser eller trusler om vold er nesten likestilt med vold juridisk sett. 

Jeg opplevde han som en ikke så hyggelig kar på den festivalen som kunne demonstrere ovenfor Israel. Måten han demonstrerte ovenfor Israel med å ha flagget over hodet når de hadde pressekonferanse. Det var ihvertfall ikke noe fin adferd. Men jeg vet lite om hvorfor han ble etterforsket, og kastet ut av konkurransen. Han hadde en mulig vinnerlåt. Dette er trist for han. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (På 12.5.2024 den 12.01):

Det var før finalen...😉

Gåte har et spesifikt publikum. Før mgp , var de ukjent for mye av potensielle publikumet sitt i utlandet. Så bare semifinalen var seier for dem.

Det at de gjør det dårlig i MGP, er ikke i seg selv unaturlig, men jeg syntes fagjuryen hadde alt for lite fokus på fagmusikalske vurderinger.

Jeg mistenker det til å være mange platedirektører i jurien: det fagmusikalske, handler ikke om tekst musikk og framførelse, men om salgspotensialet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (3 timer siden):

Baby Lasagna fikk en varm velkomst - og en god klem av sin mor - da han kom hjem til Kroatia på søndag. Flere titalls tusen hadde møtt opp i sentrum av Zagreb for å hylle sin helt. Og det ble selvfølgelig allsang da han dro i gang 'Rim Tim Tagi Dim'.

...

....

Ble helt rørt jeg ❤️ Han var min favoritt ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (3 timer siden):

Det er jeg enig i. Kvaliteten har hevet seg siste årene. Tror det handler en del om at mange av artistene ser på Eurovision som en måte å få et større publikum på også etter at hele sirkuset er ferdig. 

Jeg likte riktignok Irland godt. Ikke første gang jeg hørte den, men etter jeg så den med sceneshowet. Men det er jo kanskje mer en "performance" ting enn sang. 

Jeg er litt usikker. Husker ennå med glede tilbake til 2021 og 2022. Det var fantastiske år, med mange bidrag med skyhøy kvalitet. I år og i fjor var det litt mer ymse syns jeg. Jeg tenker først og fremst at seksualisering har gått alt for langt. Det ble gitt mye kritikk til lettkleddhet rundt 2005-2010, så roet det seg noe men jeg syns det i år har tatt av. Det ødelegger noe av musikkgleden for meg. Heldigvis viste det seg at de påkledde kvalitetsbidragene kom i toppen. Håper det setter standarden for neste år. 

Etter å ha hørt og sett mange av låtene om igjen er jeg veldig fornøyd med topp 5. Alle disse er gode kvalitetsbidrag. Hva kommer jeg til å høre på fremover? Kroatia gir meg godt humør og god stemning, kanskje en kommende treningsøktklassiker. Israel kommer jeg til å høre mye på. Melodien, oppbyggingen og vokalen er fantastisk. Jeg begynner nesten å gråte hver gang jeg hører sangen. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (1 time siden):

https://www.dagbladet.no/kjendis/hudfletter-eurovision/81393157

Er så enig med Carola! ❤️! Hun kritiserer den politiske hatstemningen. Fint med artister som kan stå fram å si det ❤️. Det er også flere andre artister som ser det i samme vinkel

Da kan man jo i samme slengen kritisere de som også stemte på henne kun på grunn av politiske grunner. Ingen av delene er bra. Derfor ble hele årets stemning misvisende. 

At hun (Carola) har et problem med Bambi Thug kunne hun holdt for seg selv. 

Dusten skrev (17 minutter siden):

Jeg er litt usikker. Husker ennå med glede tilbake til 2021 og 2022. Det var fantastiske år, med mange bidrag med skyhøy kvalitet. I år og i fjor var det litt mer ymse syns jeg. Jeg tenker først og fremst at seksualisering har gått alt for langt. Det ble gitt mye kritikk til lettkleddhet rundt 2005-2010, så roet det seg noe men jeg syns det i år har tatt av. Det ødelegger noe av musikkgleden for meg. Heldigvis viste det seg at de påkledde kvalitetsbidragene kom i toppen. Håper det setter standarden for neste år. 

Etter å ha hørt og sett mange av låtene om igjen er jeg veldig fornøyd med topp 5. Alle disse er gode kvalitetsbidrag. Hva kommer jeg til å høre på fremover? Kroatia gir meg godt humør og god stemning, kanskje en kommende treningsøktklassiker. Israel kommer jeg til å høre mye på. Melodien, oppbyggingen og vokalen er fantastisk. Jeg begynner nesten å gråte hver gang jeg hører sangen. 

Ja varierer så klart fra år til år, men har inntrykk av at det er mer kvalitet både sånn rent musikkproduksjons messing, men og at det er fler "catchy" sanger som man kunne hørt på radioen og ikke automatisk tenkt Eurovision. Vil dra inn både Soldi og Arcade der.

At det er mye seksualisering kan man selvsagt mislike, personlig plages jeg ikke så mye av det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at årets Eurovision var en gedigen skuffelse! Og jeg er kanskje Norges største Eurovision-nerd. Tamt show, teit pauseunderholdning, mye drama, utrivelig stemning, sensur à la Nord-Korea av EBU, hets, trusler og styr! Dette var ikke noe trivelig syns jeg :( 

Italia leverte da, en fantastisk sang og artig show. Men ellers.. så kan jeg bare si at jeg er skuffet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordicViking skrev (5 timer siden):

Baby Lasagna fikk en varm velkomst - og en god klem av sin mor - da han kom hjem til Kroatia på søndag. Flere titalls tusen hadde møtt opp i sentrum av Zagreb for å hylle sin helt. Og det ble selvfølgelig allsang da han dro i gang 'Rim Tim Tagi Dim'.

...

....

Åååå ♥️ For meg er han den eneste vinneren. Han vant folket, føkk juryen. Jeg digget den låta fra første gang jeg hørte den. Vinnerlåta har jeg allerede glemt. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurovision i år er det beste året for meg på tross av alt dramaet. Ble så lykkelig av å se Sveits og Irland på topp i starten av jury-stemmene, og selv om Bambie kom på 6.plass så er det likevel en stor bekreftelse på at min obsession med dem ikke er helt på bærtur. Har aldri vært så fan av noen som jeg har vært av Irland i år, elsket sangen og artisten fra første gang jeg hørte den 🥰

Mye drama og stress i år, spesielt siste døgnet før finalen - men det endte så godt som det kunne synes jeg. Hylte av glede da Nemo ble kåret som vinneren, og tårene trillet når jeg så hvordan Bambie og vennene hans støttet og hyllet han. Han ga jo aldri slipp på kronen til Bambie, noe som var ubeskrivelig rørende.

Kan trygt si det året her har fått meg mest emosjonelt investert, og er veldig glad en som Bambie Thug var med i år. Gleder meg til å følge denne artisten videre.

Og til sist: Malin og Petra leverte som bare det som programledere! Fantastiske damer! Håper Petra kan hoste alle Eurovision årene fra nå av! 

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementina123 skrev (3 minutter siden):

Har aldri vært så fan av noen som jeg har vært av Irland i år, elsket sangen og artisten fra første gang jeg hørte den 🥰

Den enes superstjerne, er den andres pseudo-satanistiske, ikke-binære, rasistiske erke-kronidiot 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klementina123 skrev (På 13.5.2024 den 22.08):

Eurovision i år er det beste året for meg på tross av alt dramaet. Ble så lykkelig av å se Sveits og Irland på topp i starten av jury-stemmene, og selv om Bambie kom på 6.plass så er det likevel en stor bekreftelse på at min obsession med dem ikke er helt på bærtur. Har aldri vært så fan av noen som jeg har vært av Irland i år, elsket sangen og artisten fra første gang jeg hørte den 🥰

Mye drama og stress i år, spesielt siste døgnet før finalen - men det endte så godt som det kunne synes jeg. Hylte av glede da Nemo ble kåret som vinneren, og tårene trillet når jeg så hvordan Bambie og vennene hans støttet og hyllet han. Han ga jo aldri slipp på kronen til Bambie, noe som var ubeskrivelig rørende.

Kan trygt si det året her har fått meg mest emosjonelt investert, og er veldig glad en som Bambie Thug var med i år. Gleder meg til å følge denne artisten videre.

Og til sist: Malin og Petra leverte som bare det som programledere! Fantastiske damer! Håper Petra kan hoste alle Eurovision årene fra nå av! 

Det er fascinerende hvordan man kan være så rykende uenige etter å jas ett samme program. Irland er det verste bidraget jeg har sett noen gang. Ren støy både visuelt og lydmessig. Det er første gangen jeg bytter kanal under Esc noen gang. Sveitseren var flink til å synge, men sangen er forglemmelig. Sa før avstemningen at den kom til å bli en juryfavoritt og det gjorde den. Grunnen? Lavthengende musikalske referanser som får forståsegpåere til å føle seg smarte. 

Men gratulerer med at du er fornøyd med bidragene du var investert i. Jeg gleder meg over at mine tre favoritter fikk flest publikumsstemmer.

Endret av Dusten
Endret uforglemmelig til forglemmelig
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusten skrev (11 minutter siden):

Det er fascinerende hvordan man kan være så rykende uenige etter å jas ett samme program. Irland er det verste bidraget jeg har sett noen gang. Ren støy både visuelt og lydmessig. Det er første gangen jeg bytter kanal under Esc noen gang. Sveitseren var flink til å synge, men sangen er uforglemmelig. Sa før avstemningen at den kom til å bli en juryfavoritt og det gjorde den. Grunnen? Lavthengende musikalske referanser som får forståsegpåere til å føle seg smarte. 

Men gratulerer med at du er fornøyd med bidragene du var investert i. Jeg gleder meg over at mine tre favoritter fikk flest publikumsstemmer.

Enig , Irland var en tragedie på alle måter..og Sveits hadde neppe lokket så masse stemmer ut av Woke-juryene med en mer normal sanger heller. Årets vinner var Kroatia.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaHutta skrev (1 minutt siden):

Den enes superstjerne, er den andres pseudo-satanistiske, ikke-binære, rasistiske erke-kronidiot 

Korrekt. Er fullstendig klar over hvor mye hat og drittslenging Bambie får. Gjør meg sint å lese kommentarer noen ganger, men prøver bare å overse det verste 😡 håper de kommer til Norge og holder konsert en dag 😁

Dusten skrev (1 minutt siden):

Det er fascinerende hvordan man kan være så rykende uenige etter å jas ett samme program. Irland er det verste bidraget jeg har sett noen gang. Ren støy både visuelt og lydmessig. Det er første gangen jeg bytter kanal under Esc noen gang. Sveitseren var flink til å synge, men sangen er uforglemmelig. Sa før avstemningen at den kom til å bli en juryfavoritt og det gjorde den. Grunnen? Lavthengende musikalske referanser som får forståsegpåere til å føle seg smarte. 

Ja, det er veldig fascinerende. Irlands bidrag er det beste jeg har sett på Eurovision scenen noengang 🤭 jeg tipper favoritt-delene mine i Doomsday Blue er de som gir deg mest hodepine.

Jeg var heldig i år med artisten jeg fant - håper du kan glede deg like mye som meg et annet år.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det her før, men sier det igjen. Det er helt idiotisk å la et land sitte å få lov til å juble og glede seg over ørten 12’ere gjennom el hel time, bli intervjuet underveis, mens et annet land kan vinne folkestemmene og bli utropt til vinner og få hva da? 5 min i lykkerus, synge sangen sin og så er sendingen over. 
Akkurat denne gangen så ble det likevel Sveits- men poenget mitt står. Få en slutt på at fag og folkejury skal telle like mye! 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...