Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Gjest Late_bloomer
Ane Rikke skrev (3 minutter siden):

Men dette er jo ikke greit. 

Å filme noen mot sin vilje?

Jeg lurer på hva folk hadde sagt om det var motsatt, en kamera-mann som filmet en kvinne mot sin vilje og nektet å respektere avtalen som var satt.

Endret av Late_bloomer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett på Eurovision hvert år siden 1992, men det er fult mulig at dette blir det siste året jeg ser på det.

Endret av Odhrán Ó Máille
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer

Ellers enig, ikke greit å true med knyttneven nei. Men ikke grei oppførsel av kamera-kvinnen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (2 minutter siden):

Å filme noen mot sin vilje?

Hun blir jo redd. Som kvinne selv er det ikke vanskelig å forstå. Fornærmelser eller trusler om vold er nesten likestilt med vold juridisk sett. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
Ane Rikke skrev (12 minutter siden):

Hun blir jo redd. Som kvinne selv er det ikke vanskelig å forstå. Fornærmelser eller trusler om vold er nesten likestilt med vold juridisk sett. 

Ja. Men som mann kan man og føle ubehag ved at noen ikke respekterer dine grenser og ikke gir seg. Hva skulle han sagt? Ingenting hjalp. 

Som medmenneske og kvinne ville jeg heller aldri eglet meg innpå en annen person som tydelig ikke ville bli filmet og som gav beskjed, det hadde jeg aldri hatt samvittighet til å gjøre mot noen. 

Men ja, det rette hadde vært å heller klage kamera-kvinnen inn og oppført seg ordentlig selv. 

Endret av Late_bloomer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (3 minutter siden):

Ja. Men som mann kan man og føle ubehag ved at noen ikke respekterer dine grenser og ikke gir seg. Hva skulle han sagt? Ingenting hjalp. Men du har helt rett.
Det riktige hadde vært å heller klage kamera-kvinnen inn og oppført seg ordentlig selv. 

Enig!

Da hadde han i tillegg fått sunget en trall..

Endret av Ane Rikke
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lurven
Odhrán Ó Máille skrev (9 minutter siden):

Jeg har sett på Eurovision vært år siden 1992, men det er fult mulig at dette blir det siste året jeg ser på det.

Det heter hvert år, hilsen språkpolitiet 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (4 minutter siden):

Det heter hvert år, hilsen språkpolitiet 🙂

Språkpolitiet er faktisk ikke et gyldig ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
Ane Rikke skrev (4 minutter siden):

Språkpolitiet er faktisk ikke et gyldig ord..

Jo, erre vel, jeg jobber jo der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (Akkurat nå):

Jo, erre vel, jeg jobber jo der

🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (54 minutter siden):

Jeg blir faktisk fysisk uvel av å se at flere gir etter for press om å hate Israel sitt innslag. Type, "vi angrer vi ga dem poeng", eller "Huff, jeg ble avbildet imens jeg danset litt og hadde det moro med Eden Golan" osv.

Nå har jo tradisjonelt sett Eurovision vært en arena for personer med komplekse forhold til ballene sine, men noen burde kanskje ha grodd et par, enn å underkaste seg lynsjemobben i ettertid. For en fadese det hele har blitt!

Enn han i den norske juryen som sto frem og beklaget at andre jury-medlemmer hadde stemt på Israel?! Hva er greia, skal de røykes ut?? 
Det er så patetisk som det kan få blitt. En sånn type som de som ble angivere under krigen. 
Og den andre mobbingen, måtte ikke vises at de hadde interagert med Golan… blir målløs. Det gode hatet… 

Jeg skjønte at det ville bli protester, men slik oppførsel kunne jeg ikke ha forestilt meg. Snakk om å mangle integritet. 

Som ei jente som ble mobbet i barndommen, delvis pga at min familie tilhørte (også) en minoritet, virket dette sterkt på meg. Jeg har det bra i dag, men dette trigget meg helt sinnssykt. 😢🩵

Jeg ble mobbet på akkurat samme måte som Eden ble. Uten sammenligning forøvrig. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (54 minutter siden):

I følge VG er etterforskningen av Joost ferdig, og det blir trolig tiltale om trussel.

Politiet har skyndet seg fordi det ikke var snakk om en  alvorlig hendelse og fordi bevisene var gode. Joost har erkjent det som har hendt. Som er følgende:

Etter å gjentatte ganger ha bedt kamera-kvinnen om å slutte å filme (som var den klare avtalen), skal ha ha blitt så provosert at han knyttet med neven mot henne. Han rørte henne aldri. At et kamera er knust, er ikke nevnt.

Det er vel det de nederlandske mediene sier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Det er vel det de nederlandske mediene sier.

Dette står i norske VG, som jeg skrev. De nederlandske mediene har ikke fått det med seg ennå, eller ikke prioritert å skrive om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (40 minutter siden):

Enn han i den norske juryen som sto frem og beklaget at andre jury-medlemmer hadde stemt på Israel?! Hva er greia, skal de røykes ut?? 
Det er så patetisk som det kan få blitt. En sånn type som de som ble angivere under krigen. 
Og den andre mobbingen, måtte ikke vises at de hadde interagert med Golan… blir målløs. Det gode hatet… 

Jeg skjønte at det ville bli protester, men slik oppførsel kunne jeg ikke ha forestilt meg. Snakk om å mangle integritet. 

Disse burde - for å bruke dagens språk - bli kansellert🙄

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (1 time siden):

I følge VG er etterforskningen av Joost ferdig, og det blir trolig tiltale om trussel.

Politiet har skyndet seg fordi det ikke var snakk om en  alvorlig hendelse og fordi bevisene var gode. Joost har erkjent det som har hendt. Som er følgende:

Etter å gjentatte ganger ha bedt kamera-kvinnen om å slutte å filme (som var den klare avtalen), skal ha ha blitt så provosert at han knyttet med neven mot henne. Han rørte henne aldri. At et kamera er knust, er ikke nevnt.

Hmm knytte neven mot henne er såklart ikke greit, men hun har jo heller ikke respektert hans grenser så hun er jo ikke helt uskyldig hun heller (basert på at dette var alt som skjedde). 

Kan skjønne at man som dame blir redd når en mann knytter neven mot enn, og det er jo ikke akseptabel atferd. Men hun kameradama skal jo ikke fraskrives alt ansvar hun heller. Uansett kjønn må man jo respektere andres grenser. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby Lasagna fikk en varm velkomst - og en god klem av sin mor - da han kom hjem til Kroatia på søndag. Flere titalls tusen hadde møtt opp i sentrum av Zagreb for å hylle sin helt. Og det ble selvfølgelig allsang da han dro i gang 'Rim Tim Tagi Dim'.

...

....

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns nivået på låtene har blitt mye bedre de siste årene. Før var det mye fælt, men i år syns jeg ingen var direkte dårlige (kanskje bortsett fra Irland, som ikke kan kalles musikk).

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det enda verre. Subjekt skriver at de norske jurystemmene kan bli sletta pga han idioten som gikk ut og sa «at det var ikke jeg som stemte på Israel»…!

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (1 minutt siden):

Jeg syns nivået på låtene har blitt mye bedre de siste årene. Før var det mye fælt, men i år syns jeg ingen var direkte dårlige (kanskje bortsett fra Irland, som ikke kan kalles musikk).

Det er jeg enig i. Kvaliteten har hevet seg siste årene. Tror det handler en del om at mange av artistene ser på Eurovision som en måte å få et større publikum på også etter at hele sirkuset er ferdig. 

Jeg likte riktignok Irland godt. Ikke første gang jeg hørte den, men etter jeg så den med sceneshowet. Men det er jo kanskje mer en "performance" ting enn sang. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (11 minutter siden):

Nå blir det enda verre. Subjekt skriver at de norske jurystemmene kan bli sletta pga han idioten som gikk ut og sa «at det var ikke jeg som stemte på Israel»…!

Kult, konsekvenser!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...