Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

MAGEROST skrev (25 minutter siden):

Da har vi hvertfall fått bekreftet det mange mistenkte, Juryene var korrupte selv hos Norge som faktisk ga poeng til Israel, så satt det politiske aktivister i jury som nå innrømmer at de ga 0 poeng til Israel grunnet politiske årsaker.

Jeg håper denne daniel owen blir gjort økonomisk ansvarlig for dette, alle som brukte penger på å stemme har nå blitt snytt.

Haha håper du tuller nå. 8 poeng fra Norge var tross alt MER enn fortjent. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer jo veldig på hva som har skjedd i kulissene i går. Hørte gåte snakke etter tapet i natt, og da snakket de veldig om at gårsdagen hadde vært vanskelig men de var stolte av hvordan de hadde sagt i fra om ting som ikke var greit og hvordan de hadde deltatt i å holde orden der og også si ifra på vegne av andre. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
Emmajunga skrev (5 minutter siden):

Jeg lurer jo veldig på hva som har skjedd i kulissene i går. Hørte gåte snakke etter tapet i natt, og da snakket de veldig om at gårsdagen hadde vært vanskelig men de var stolte av hvordan de hadde sagt i fra om ting som ikke var greit og hvordan de hadde deltatt i å holde orden der og også si ifra på vegne av andre. 

Det har jeg også lest, og jeg lurer på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAGEROST skrev (45 minutter siden):

Jeg håper denne daniel owen blir gjort økonomisk ansvarlig for dette, alle som brukte penger på å stemme har nå blitt snytt.

Da vil jeg gjøre alle som stemte politisk (både for og imot Israel) så bare noen få av deltakerne fikk mesteparten av poengene, økonomisk ansvarlig for at de jeg stemte på ble snytt for poeng! :rasende: Faktisk forventer jeg også kompensasjon for at Norge ble sist! :regler: Neida...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (7 minutter siden):

Da vil jeg gjøre alle som stemte politisk (både for og imot Israel) så bare noen få av deltakerne fikk mesteparten av poengene, økonomisk ansvarlig for at de jeg stemte på ble snytt for poeng!

Seerne kan stemme på hva de vil, av hvilken som helst årsak.

Fagjuryen får betalt for å stemme basert på musikken, intet annet.
Det Owen innrømmer, er et grovt regelbrudd, som han visste om, og som burde gjort at han trakk seg.
Han var trolig ikke alene.

Endret av TuttaHutta
  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (11 timer siden):

Enig! Gåte fikk virkelig vist seg frem fot verden nå, det er stort!

Joda, men virker ikke som verden likte dem særlig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CatPerson123 skrev (Akkurat nå):

Joda, men virker ikke som verden likte dem særlig 

Ikke den typiske ESC-verdenen nei, men verden er større enn det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (1 time siden):

Ganske så stygt av deg å skrive det. Men det sier mest om deg.

Stygt å si at det er bra han ble diska? Gjør man noe ugreit, synes jeg man skal få konsekvenser 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaHutta skrev (4 minutter siden):

Seerne kan stemme på hva de vil, av hvilken som helst årsak.

Fagjuryen får betalt for å stemme basert på musikken, intet annet.

Man kan gjerne anta at det også var jurymedlemmer som ga Israel poeng av politiske årsaker. Med andre ord gikk nok stemmene opp i opp. Jeg synes det begynner å bli kjedelig med all klagingen, all den tid Israel gjorde det svært godt. De ble åpenbart ikke ranet for særlig mange poeng.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ardwinna skrev (9 minutter siden):

Man kan gjerne anta at det også var jurymedlemmer som ga Israel poeng av politiske årsaker. 

Fagjuryen i kun 11 av 36 land ga poeng til Israel. Resten ga null poeng.
25 land mente at Israel ikke var blant de tolv beste bidragene.
Tre land, inkludert Norge, ga 8 poeng, de resterende 8 landene ga kun 2-5 poeng.

Den eneste årsaken til at Israel kom greit ut av det, var fordi seerne i 15 land, samt alle de som stemte utenfor medlemslandene, ga Israel 12 poeng.

Smaken er som baken, men at fagjuryen i så mange land mener bidrag fra UK, Sverige m.fl. var bedre enn Israel, har jeg veldig liten tro på.

Endret av TuttaHutta
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaHutta skrev (16 minutter siden):

Det Owen innrømmer, er et grovt regelbrudd, som han visste om, og som burde gjort at han trakk seg.
Han var trolig ikke alene.

Igjen, det var garantert jurymedlemmer som stemte politisk til fordel for Israel også. EBU får ta tak i dette og eventuelt gi Owen og andre konsekvenser. Men Israel ble ikke skadelidende.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (1 minutt siden):

Igjen, det var garantert jurymedlemmer som stemte politisk til fordel for Israel også.

I og med at Israel knapt fikk poeng av fagjuryen, og 25 land ga null poeng til Israel, hvem mener du det var som stemte på Israel av politiske årsaker?

Alt tyder på at det var motsatt.

Endret av TuttaHutta
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kan vi påpeke at Israels fagjury ga 12 poeng til Luxumborg som hadde en israelsk sanger. Tilfeldig? Neppe.

Man kan dra i den ene og den andre retningen og lete etter feil, men konklusjonen er nok at det her og spesielt ikke i år vil være bra nok. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludovica- skrev (6 minutter siden):

Så kan vi påpeke at Israels fagjury ga 12 poeng til Luxumborg som hadde en israelsk sanger. Tilfeldig? Neppe.

Det ville åpenbart vært et massivt problem, dersom den Israelske fagjuryen gikk ut offentlig på sosiale medier og hevdet at de stemte på Luxembourg fordi sangeren var israelsk.

Tali Golergant er forøvrig født i Israel, hennes far er fra Peru, hun vokste først opp i Sør-Amerika, før familien flyttet til Luxembourg, hvor hun bodde i ti år, før hun flyttet til USA for å studere.

Endret av TuttaHutta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
PusheenPusheen skrev (På 12.5.2024 den 20.31):

Fortjent disk.

Vi får nå først se om det faktisk er sant. 

Endret av Late_bloomer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
CatPerson123 skrev (24 minutter siden):

Stygt å si at det er bra han ble diska? Gjør man noe ugreit, synes jeg man skal få konsekvenser 

Nå vet vi ikke hva som egentlig har skjedd, men mange her hater tydeligvis Joost fordi han oppførte seg bisart under en pressekonferanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...