Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Late_bloomer said:

Ganske så stygt av deg å skrive det. Men det sier mest om deg.

Hva er stygt? Han oppførte seg dårlig, brøt reglene og fikk som fortjent. Hadde han oppført seg som et anstendig menneske så hadde Nederland sikkert vunnet, men ey, han kan bare klandre seg selv

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Late_bloomer skrev (1 minutt siden):

Kulturforskjell, som jeg prøver å forklare. Ikke så rart det gikk ille for han, når alt ble tolket så negativt som mulig. Men som sagt, skulle ønske han hadde holdt seg for god til det.

At du mener den nederlandse kringkastingen lyger, wow, deg om det. Litt av en påstand å komme med.

Jeg kjenner folk fra mange kulturer, også NL. Å skylde dårlig oppførsel på kultur er håpløst.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Late_bloomer said:

Kulturforskjell, som jeg prøver å forklare. Ikke så rart det gikk ille for han, når alt ble tolket så negativt som mulig. Men som sagt, skulle ønske han hadde holdt seg for god til det.

At du mener den nederlandse kringkastingen lyger, wow, deg om det. Litt av en påstand å komme med.

Dere syns det er kult med mobbing i Nederland? Søtt

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (9 minutter siden):

Ganske så stygt av deg å skrive det. Men det sier mest om deg.

Han var veldig fæl mot den stakkars 20 år gamle jenta. Det sier mest om deg om du klarer å sitte der å forsvare det

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
Blått skrev (5 minutter siden):

Dere syns det er kult med mobbing i Nederland? Søtt

Det har jeg aldri sagt. Men det meste blir jo tolket som mobbing i Norge.

Potetjinta skrev (1 minutt siden):

Han var veldig fæl mot den stakkars 20 år gamle jenta. Det sier mest om deg om du klarer å sitte der å forsvare det

Jeg har faktisk ikke sett klippet, men leste at han hadde sagt: why not? 

Hva var så fælt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

Jeg kjenner folk fra mange kulturer, også NL. Å skylde dårlig oppførsel på kultur er håpløst.

Jeg bare forsøker å si at mye som tolkes som dårlig oppførsel i Norge, ikke blir det her. Og motsatt. 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Late_bloomer skrev (1 minutt siden):

Det har jeg aldri sagt. Men det meste blir jo tolket som mobbing i Norge.

Jeg har faktisk ikke sett klippet, men leste at han hadde sagt: why not? 

Hva var så fælt med det?

Det var jo ikke bare det han gjorde...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
Blått skrev (På 12.5.2024 den 18.54):

Hva er stygt? Han oppførte seg dårlig, brøt reglene og fikk som fortjent. Hadde han oppført seg som et anstendig menneske så hadde Nederland sikkert vunnet, men ey, han kan bare klandre seg selv

Nå har de ikke sagt konkret hvorfor han ble diskvalifisert, men at det hadde med en konfrontasjon med kamera-kvinnen å gjøre. Men jeg ser her at mange sauser sammen sine egne teorier. Det gjenstår å se.

Endret av Late_bloomer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
Bacteria skrev (36 minutter siden):

Skjønner hva du sier og det er sikkert en kulturforskjell ja. Er selv tilhenger av å si ting rett ut, er unorsk der.

Men hvis man er så til de grader uenig i at Israel er med, hadde det vært mer redelig å ikke delta in the first place.

Han satt der med et flagg over hodet når eden pratet… jeg oppfatter slikt som mobbing. Samme med hellas som liksom sov. 
Joost snakket om at han ble mobbet som barn, det hindret ham ikke i å drive en mobbekampanje mot Eden. Provoserende.

Ok jeg skjønner det. Han får ta det på son kappe, men jeg tror ikke det var ment så ille som det ble tolket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (4 minutter siden):

Ganske stygt å skrive at du er glad for at han ble diskvalifisert. Han ble veldig lei seg selv, pluss veldig veldig mange andre også.

Men herregud, det er jo kun hans egen skyld pga hans egen oppførsel. Å påpeke det, er ikke stygt.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Men herregud, det er jo kun hans egen skyld pga hans egen oppførsel. Å påpeke det, er ikke stygt.

Jo, når man godter seg over ens annen ulykke så vil jeg si det er ganske stygt.

Igjen, den offisielle grunnen til utkastelsen var konfrontasjonen med kamera-kvinnen, og ikke generell dårlig oppførsel. Da burde de gått ut og sagt det, så hadde det vært litt klarere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (Akkurat nå):

Jo, når man godter seg over ens annen ulykke så vil jeg si det er ganske stygt.

Igjen, den offisielle grunnen til utkastelsen var konfrontasjonen med kamera-kvinnen, og ikke generell dårlig oppførsel. Da burde de gått ut og sagt det, så hadde det vært litt klarere.

Ser ingen som godter seg. Synes du er ganske hårsår her.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Late_bloomer
PusheenPusheen skrev (11 minutter siden):

Det var jo ikke bare det han gjorde...

Hva mer var det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Late_bloomer
PusheenPusheen skrev (På 12.5.2024 den 19.14):

Ser ingen som godter seg. Synes du er ganske hårsår her.

Jeg syntes bare det var utrolig trist.

Endret av Late_bloomer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (2 minutter siden):

Hva mer var det egentlig?

Hersketeknikk/mobbing ved å gjemme seg under flagg når Eden fikk ordet. DET er stygt.

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Late_bloomer skrev (Akkurat nå):

Jeg syntes bare det var utrolig trist. Følte den brukeren godtet seg litt.

Brukeren stiller seg nok undrende til hvordan man kan forsvare Kleins oppførsel så sterkt.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Late_bloomer
PusheenPusheen skrev (På 12.5.2024 den 19.19):

Brukeren stiller seg nok undrende til hvordan man kan forsvare Kleins oppførsel så sterkt.

Jeg forsvarer ikke det han gjorde, men jeg tror ikke han mente det så ille som det blir tolket. 

Endret av Late_bloomer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medlem av den norske fagjuryen, Daniel Owen, innrømmer at han ikke fulgte reglene, og valgte å ikke gi poeng til Israel fordi han er pro-palestina.

"- I løpet av de siste timene har det kommet inn en strøm av meldinger og kommentarer angående den norske fagjuryens tildeling av åtte poeng til Israel under Eurovision, hvor jeg var en del av juryen. Dette var like overraskende for meg som for dere.

- Hvert jurymedlem avlegger stemmene individuelt, uten mulighet til å diskutere hvor mange poeng som skal tildeles hvert enkelt land. Det er for å unngå en gjensidig påvirkning, og for å sikre en rettferdig bedømmelse. Det er derfor veldig viktig for meg å presisere at jeg ikke var involvert i tildelingen av poeng til Israel.

Han forklarer videre at de før sendingen ble vist en introduksjonsvideo, hvor det ble presisert at de ikke skal favorisere, diskriminere eller forskjellsbehandle noen av deltakerne på bakgrunn av nasjonalitet, kjønn, egnethet, politiske oppfatninger eller noen annen grunn enn sangen og opptredenen. Det skal ha blitt lagt vekk på at de ikke skulle legge politikk til grunn for poengene de valgte å gi.

- På grunn av situasjonen var det umulig for meg å se bort i fra dette. Det som skjer i Palestina er hjerteskjærende, og jeg kan ikke på noen som helst måte støtte Israels handlinger. Etter min mening burde ikke Israel fått lov til å delta å Eurovision i det hele tatt. Eurovision promoterer mottet «United by Music», men når festen er over og musikken har stilnet, er situasjonen uendret. Og dette er noe vi ikke kan ignorere.

https://www.dagbladet.no/kjendis/jeg-var-ikke-involvert/81391933

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hvertfall fått bekreftet det mange mistenkte, Juryene var korrupte selv hos Norge som faktisk ga poeng til Israel, så satt det politiske aktivister i jury som nå innrømmer at de ga 0 poeng til Israel grunnet politiske årsaker.

Jeg håper denne daniel owen blir gjort økonomisk ansvarlig for dette, alle som brukte penger på å stemme har nå blitt snytt.

Endret av MAGEROST
  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å ikke gjøre jobben de er satt til å gjøre. Blir mer og mer korrupt

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...