Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Skrevet
**Marshmallow** skrev (8 minutter siden):

Prøver igjen jeg siden kommentarene mine blir slettet 🤷🏻‍♀️

jeg synstes det er mystifistisk at juryen har samme favoritter år etter år når det er så mange land det er snakk om (uavhengig av hva min personlige mening er om vinnere)

Hvis jeg ikke tar feil så har juryen bestemt utfallet hvert år siden den ordningen kom? 

Keiino vant folkets stemmer, men det var allikevel ikke nok pga stemmene til juryen. Den nye ordningen ødelgger konseptet syntes jeg.. 

Ukraina fikk vel ganske få jury stemmer da de vant i 2021 🤔

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, PusheenPusheen said:

Det tok lang tid, men syntes alltid det hadde sin sjarm. Savner det!

Ja 😊 hvor lenge varte programmet før? Jeg klarer ikke å huske det selv om det er tradisjon å se siden barndommen 😂

Skrevet
malifika skrev (Akkurat nå):

Italia vant i 2021

Ukraina vant i 2022

• Liker 1
Skrevet
**Marshmallow** skrev (Akkurat nå):

Ja 😊 hvor lenge varte programmet før? Jeg klarer ikke å huske det selv om det er tradisjon å se siden barndommen 😂

Vi diskuterte det her hjemme, men vi kom ikke frem til det. Synes det varte en evighet, men jeg var jo barn, så det virka kanskje lengre enn det egentlig var?

• Liker 1
Skrevet
Just now, malifika said:

Jeg er usikker om påstanden min stemmer, var mer «tenke høyt konklusjon» 😅 håper at folkets stemmer kan avgjøre vinneren enda 😊

Skrevet
Ludovica- skrev (3 minutter siden):

Tror aldri vi vil være fornøyde med vinneren. Sjeldent hvertfall. Er ikke helt fornøyd med vinneren jeg heller, men samtidig kjenner jeg på en slags lettelse- og at da kan vi se frem til neste års Eurovision og forhåpentlig blir det mer fokus på låtene og mindre politikk. Blir spennende å se om et blir noen endringer neste år.

I to år på rad har vi hatt vinnere som ikke vant seerstemmene. Det burde få klokkene til å ringe i hodene til de "høye herrer/kvinner" som styrer EBU og ESC. Så lenge vinneren ikke har seerne i ryggen, så undergraver det tilliten til både avstemming og resultat. Vi kan ikke ha det slik at stemmene til millioner av seere er underordnet stemmene til et lite hundretalls "fagfolk" som er fullstendig i utakt med seerne. Så her er mitt forslag til endring: AVSKAFF JURYENE!!!!!  🤬

• Liker 25
  • Nyttig 7
Skrevet
Odhrán Ó Máille skrev (2 minutter siden):

Italia vant i 2021

Ukraina vant i 2022

Ja, ok. Da tok jeg feil på årstallet 🙂

Skrevet
1 minutt siden, PusheenPusheen said:

Vi diskuterte det her hjemme, men vi kom ikke frem til det. Synes det varte en evighet, men jeg var jo barn, så det virka kanskje lengre enn det egentlig var?

Ja det er noe med det også, husker det var vanskelig å holde seg våken til siste slutt.. 😂 gjerne det startet tidligere ?

• Liker 1
Skrevet
Tutte skrev (5 minutter siden):

Ser nå flere kommenterer på den sveitsiske sangen på YouTube at den aldri burde vunnet. Det sier vel sitt.

Det skjer hvert år. Kommentarfeltene er alltid overøst av alle som mente en annen sang burde vunnet. Skjedde jo senest i fjor.

• Liker 11
Skrevet
Tutte skrev (6 minutter siden):

Ser nå flere kommenterer på den sveitsiske sangen på YouTube at den aldri burde vunnet. Det sier vel sitt.

Gjør det? Hva sier det?

• Liker 1
Skrevet
**Marshmallow** skrev (1 minutt siden):

Ja det er noe med det også, husker det var vanskelig å holde seg våken til siste slutt.. 😂 gjerne det startet tidligere ?

Jeg mener det startet kl 19 før, men kanskje jeg tar feil?

Skrevet
**Marshmallow** skrev (1 minutt siden):

Jeg er usikker om påstanden min stemmer, var mer «tenke høyt konklusjon» 😅 håper at folkets stemmer kan avgjøre vinneren enda 😊

Tror det. Er det ikke sånn at hvis det blir uavgjort mellom folkestemmene og juryen så er det folkestemmene som avgjør?

• Liker 1
Skrevet
NordicViking skrev (2 minutter siden):

I to år på rad har vi hatt vinnere som ikke vant seerstemmene. Det burde få klokkene til å ringe i hodene til de "høye herrer/kvinner" som styrer EBU og ESC. Så lenge vinneren ikke har seerne i ryggen, så undergraver det tilliten til både avstemming og resultat. Vi kan ikke ha det slik at stemmene til millioner av seere er underordnet stemmene til et lite hundretalls "fagfolk" som er fullstendig i utakt med seerne. Så her er mitt forslag til endring: AVSKAFF JURYENE!!!!!  🤬

Er ikke uenig i det, men i år syns jeg det var greit med jury siden det var fryktelig mye politiske stemmer blant folket. Ser jo opp til flere politikere og andre osv som sier de stemte i år men som aldri gjør det ellers. Det syns jeg og blir feil. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Noen som vet om klipp fra reaksjonen til gruppa da Norge fikl bare 4 p? 😂

• Liker 4
Skrevet
Tutte skrev (34 minutter siden):

Sær låt? Hørte du i det hele tatt vinneren? 

Den er jo mye mer catchy enn skrikingen fra nord

• Liker 3
Gjest Tutte
Skrevet
Rasjonalisten skrev (5 minutter siden):

Gjør det? Hva sier det?

Synes du den er fin selv?

Skrevet

For en triller det hadde vært om det kun var publikumsstemmene som talte. 

Kroatia 337

Israel 320

Ukraina 307.

Jeg er sur og gretten. Syns det blir mer og mer vanlig at publikumsvinneren ikke vinner totalt... Ellers så forstår jeg at smaken min er ganske normal i Europa da dette var mine tre favoritter. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Sveits og kroatia var mine favoritter. Kroatia hadde en vanvittig bra og fengende sang (jeg liker slik type mudikk da), og sveits hadde en utrolig bra vokal.

Hva Norge holdt på med aner jeg ikke, var et slit å høre på de.

Min mening, dont hate me og kommer ikke til å diskutere dette ❤️ 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Dusten said:

For en triller det hadde vært om det kun var publikumsstemmene som talte. 

Kroatia 337

Israel 320

Ukraina 307.

Jeg er sur og gretten. Syns det blir mer og mer vanlig at publikumsvinneren ikke vinner totalt... Ellers så forstår jeg at smaken min er ganske normal i Europa da dette var mine tre favoritter. 

Det var kampanje på nettet om å stemme Kroatia for å ødelegge for Israel. Så det er umulig å si hva som er rett resultat eller ikke siden land er presentert i tillegg til låten. 

Men Norge er en elsk-eller hat-låt. Så det resultatet overrasket meg ikke. Jeg har aldri forstått begeistringen rundt Gåte. Men de andre låtene som kjempet i toppen etter jurystemmene var ikke særlig gode de heller. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Gjest Tutte
Skrevet
powerpuffen skrev (1 minutt siden):

Den er jo mye mer catchy enn skrikingen fra nord

Vel, tatt i betrakning at "skrikingen* fra nord faktisk er ekte og av betydning, istedenfor en uekte blanding av grupper med i utgangspunktet ekte artister, så vet jeg ikke hva du mener med catchy?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...