Gå til innhold

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det var kjørt for Sveits før Finalen. Beste utfallet! Og så er det koselig at Norge fortsetter å holde på rekorden på mengder sisterplasser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, spekulasjoner, nedsettende innlegg, innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette.

Elaine Marley, mod.

• Liker 2
Skrevet

Like Armenia sin sang best

Sveits var den dårligste sangen etter min mening.

• Liker 4
Skrevet
Topplue skrev (1 minutt siden):

Pallen av seerstemmene: Kroatia fikk 337, Israel fikk 323 og Ukraina 307. 

Synes det kun skal være seerstemmer. Hva er poenget med juryene? Spør om det hvert år, men får aldri et svar jeg klarer å godta. 😅

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Synes det kun skal være seerstemmer. Hva er poenget med juryene? Spør om det hvert år, men får aldri et svar jeg klarer å godta. 😅

Enig! Sykt at noen få forståsegpåere fra hvert land skal ha så stor makt. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Odhrán Ó Máille skrev (1 minutt siden):

Like Armenia sin sang best

Sveits var den dårligste sangen etter min mening.

Jeg skjønner ikke at den vant, men den var helt klart ikke dårligst av alle.

• Liker 4
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Bacteria said:

Sikkert Israels feil dette også 😝

Alt er liksom Israel sin feil i dette showet. Huff for et dårlig show. 

Det skulle ikke stått land på låtene. Da ville ikke jury visst hvem de stemte på og da hadde det mulig vært mer rettferdig bedømming. Alle skulle fått vite landene på slutten når resultatene var ferdige, men ikke før. Mer rettferdig.  :) Da hadde nok resultatene vært anderledes ;)

Endret av Eloise12345
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

-

Endret av Odhrán Ó Máille
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke at den vant, men den var helt klart ikke dårligst av alle.

Jeg synes det.

• Liker 3
Gjest Tutte
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Fordi det er politisk

Skrevet

Norge var IKKE dårligst. Topp 10. Men ble vel for normalt. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Enig! Sykt at noen få forståsegpåere fra hvert land skal ha så stor makt. 

Uansett hvem som hadde vunnet med bare seerstemmer, hadde vært lettere å svelge enn når juryen i tillegg har rigget konkurransen. Kroatia vant seerstemmene, og jeg synes derfor at de er de rette vinnerne. Samme da Keiino var med med Spirit in the sky. Vi hadde vunnet om det ikke var for juryen.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Real Virtuality skrev (5 minutter siden):

Neste år får Israel sende en homofil, ikke-binær transperson som deltager -- så vinner de glatt hele konkurransen. Og maler de Prideflagg på bombene de slipper over Gaza, kommer de til å få trampeklapp fra en samstemt kulturelite i Europa.

Dana International. Da vant Israel. Israel var først ute med å knekke den koden, tror jeg ;) 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Tutte skrev (1 minutt siden):

Fordi det er politisk

Buuu. Liker det ikke. Men hva kan jeg gjøre...

Skrevet

Se på spørsmålet i tråden...Vil Norge slå Irland? 😂😂 Ja definitivt! 😂

• Liker 2
Skrevet

Helt greit at Norge kom på siste syns jeg. Skal man først prøve seg på noe spesielt så bør det være kvalitet ala Secret Garden.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Uansett hvem som hadde vunnet med bare seerstemmer, hadde vært lettere å svelge enn når juryen i tillegg har rigget konkurransen. Kroatia vant seerstemmene, og jeg synes derfor at de er de rette vinnerne. Samme da Keiino var med med Spirit in the sky. Vi hadde vunnet om det ikke var for juryen.

Helt enig. For meg er Kroatia den egentlige vinneren og Keiino var det i 2019. De hadde den beste låta da og Kroatia i år. 

• Liker 12
Skrevet (endret)
6 minutter siden, jukkapalme said:

Helt enig. For meg er Kroatia den egentlige vinneren og Keiino var det i 2019. De hadde den beste låta da og Kroatia i år. 

Hvis det ikke var land bak låtene så hadde nok rettferdigheten seiret, tenker jeg. Her velger de sine favorittland, tror jeg. Resultatene hadde sett anderledes ut. Er ganske sikker på det. Men for meg er Israel vinneren. Kroatia er nr 2. 

Synes eurovision virker som propaganda-show med den juryen. Synes at Israel har blitt behandlet kjempedårlig i dette showet. Men heldigvis så var mye av folket tydeligvis enig i det med å gi de over 300 poeng. Norges jury var mer fornuftig med å gi de ihvertfall 8 poeng. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Tutte
Skrevet

Buuu. Liker det ikke. Men hva kan jeg gjøre...

Slutte og se på, og støtte denne driften. Har aldri fått noe bedre bevis enn i år.

De har dessuten tråkket det "helnorske" ned i gjørma

Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Jeg savner faktisk den gode gamle nabostemmingen. Likte det bedre før da hvert land leste opp sine seerstemner, liker ikke at de bruker så mye tid på å lese opp jurystemmene. Det var så gøy før, å gjette på hvem som ga hverandre poeng. Å sitte i sofaen og brøle 12 poeng til Kypros før Hellas skulle lese opp seerstemmene sine❤️

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...