Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Ctrl skrev (37 minutter siden):

Mener du. Låten er som sagt ikke en fiasko for halvparten av seerne. Og vi kvalifiserte oss tross alt til finalen, det hadde vi ikke gjort om låta var en fiasko. Men opptredenen i går var ikke bra, og er langt unna originalversjonen og MGP-framføringen. Det sendte oss til jumboplass siden det handler om førsteinntrykk for de aller fleste seerne. Det hadde aldri skjedd ved en perfekt fremføring, da hadde vi berget oss og kommet godt unna bunnen. 

Godt å se at de får bunnløs støtte i kommentarfeltet til ESC på youtube, og at det oppleves "ubegripelig" med sisteplass.

Slik "bunnløs støtte" finner man under hver eneste video av hver eneste artist, så det betyr ingenting. 

Jeg mener også at det var en fiasko. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg sier til ungene i dag, "man kan være helt fantastiske og rågode og fortsatt tape. Det betyr bare at for de som bestemte traff andre bedre, men det betyr ikke at taperen er dårligere". 

Egentlig noe som er fint å ta med seg i andre deler av livet også.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvester Belt, som representerte Litauen, opptrådte rett etter Israel, og omtaler opplevelsen som intens og traumatisk.

– Å være nestemann etter det landet, med publikum som var så intense, er noe av det verste jeg var gjennom. Jeg gjorde virkelig det beste av situasjonen ... Det var en traumatisk opplevelse, som jeg skulle ønske var over etter semifinalen

Traumatisk faktisk... Jeg tror ikke disse unge menneskene forstår hva traumatisk egentlig betyr. 

Kilde: https://www.vg.no/rampelys/i/zAGM0b/grand-prix-artistene-raser-fuck-ebu

Og Bambi Thug i samme artikkel: "The queers are coming." 😄 Dette ligner mer og mer på en dårlig film.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmajunga skrev (7 minutter siden):

Som jeg sier til ungene i dag, "man kan være helt fantastiske og rågode og fortsatt tape. Det betyr bare at for de som bestemte traff andre bedre, men det betyr ikke at taperen er dårligere". 

Egentlig noe som er fint å ta med seg i andre deler av livet også.

Vel, man kan være fantastisk og fortsatt tape, dvs.havne på plass 2, som Kroatia, men hvis man kommer på siste plass, bør man skjønne at man ikke er så god som man kanskje trodde. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (Akkurat nå):

Vel, man kan være fantastisk og fortsatt tape, dvs.havne på plass 2, som Kroatia, men hvis man kommer på siste plass, bør man skjønne at man ikke er så god som man kanskje trodde. 

Du har jo bare bestemt deg for at de ikke er gode fordi det ikke er din stil.  Den musikken og "skrikingen" krever ganske mye av musikerne, både i form av musikalitet og tilstedeværelse. I tillegg til at det ikke ble laget for å glede massene, men å være dem autentisk. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærke skrev (13 minutter siden):

Norsk "kulturmusikk" blir nok for sært for resten av Europa. De er nok mindre interessert i vår nasjonalarv med kulokk og gamle sagn enn det vi er. Norge har heller ikke tradisjon for å stemme frem sanger med sterkt nasjonalpreg fra eksempelvis øst-Europa. Det blir for sært for oss, særlig når vi ikke skjønner språket og teksten. 

Håper vi får se en særnorsk sang som faller mer i smak. For det er jo ikke sånn at fordi Ulveham ikke falt i smak så gjør ingen det. Vet du om noen andre litt særnorske sanger så rop ut. Hadde vært moro og sjekket de ut og sett om noen av de falt mer i smak for egen del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GrønnNellik68 skrev (23 minutter siden):

ha ha ha.. norge fikk om fortjent.. styggete låta ever.. enn å sende sånt ett makkverk til ESC???

Men positivit at ikke Israel vant. Gir meg håp om at kanskje kan man komme tilbake til gamle dager når musikken betydde mest. Og musikke smaken er bedre enn antatt i europa som også hører at Gåte var stygg som faan. 

Helt enig. Styggeste låten ever. Tilpass for dem med sisteplass.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man bør ha to tanker i hodet samtidig. Ikke all musikk fenger alle, sånn er det jo med alt. Er flere bidrag vi har sendt som jeg personlig ikke har likt, men man må jo likevel forstå at andre liker det og derfor stemte det frem. Bare fordi jeg personlig ikke liker noe, betyr ikke at det er dritstøggt. Det betyr bare at sangen ikke var for meg. Er jo ikke logisk at en sang som er "dritstøgg" skal bli stemt frem av de fleste, da synes jo de fleste at den ikke er så stygg alikevel. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merula

"Skrik og skrål" havnet jo på en 6. plass også..Vil absolutt si at at Doomsday Blue er vel så sær og for spesielt interesserte som Ulveham. Tror neppe vi hadde havnet så mye høyere opp på resultatlisten med Keiino sin damdiggida (Spirit in the sky var noe HELT annet) eller Erikas My AI, som var alternativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Israel først fikk delta i finalen så burde fagjuryene i det minste gi en reell feedback basert på opptreden og sang. At Norge var en av de få landene som ga Israel en høyere sum var overraskende for min del ,og velfortjent. Stusser over at media skal lage en sak av dette. Om de ville boikotte Israel som land så burde de ikke hatt de med. Å bue på en 20 åring som gjør en så fantastisk opptreden er bare trist.

Jeg verken likte eller hatet den norske sangen. Men følte ikke vi hadde noe vinnerlåt. Og kommer neppe til å bli spilt mye her i gården, men Israel sin sang vil nok gå på repeat en stund. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Synes man bør ha to tanker i hodet samtidig. Ikke all musikk fenger alle, sånn er det jo med alt. Er flere bidrag vi har sendt som jeg personlig ikke har likt, men man må jo likevel forstå at andre liker det og derfor stemte det frem. Bare fordi jeg personlig ikke liker noe, betyr ikke at det er dritstøggt. Det betyr bare at sangen ikke var for meg. Er jo ikke logisk at en sang som er "dritstøgg" skal bli stemt frem av de fleste, da synes jo de fleste at den ikke er så stygg alikevel. 

Det er rart, mennesker skal faktisk være i stand til å ha fire tanker i hodet på en gang, men det virker som mange bare er i stand til og ha en tanke i hodet.

Endret av Odhrán Ó Máille
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåte var så dårlige at etter norges-turneén i sommer så har etterspørselen blitt så stor etter dem at de legger ut på Europa-turné i desember med bl.a. 3-4 konserter i England.

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odhrán Ó Máille skrev (6 minutter siden):

Det er rart, mennesker skal faktisk være i stand til å ha fire tanker i hodet på en gang, men det virker som mange bare er i stand til og ha en tanke i hodet.

Ja, er et merkelig fenomen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bvp skrev (1 minutt siden):

Gåte var så dårlige at etter norges-turneén i sommer så har etterspørselen blitt så stor etter dem at de legger ut på Europa-turné i desember med bl.a. 3-4 konserter i England.

Ja, tenk så dårlige de er😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (28 minutter siden):

Silvester Belt, som representerte Litauen, opptrådte rett etter Israel, og omtaler opplevelsen som intens og traumatisk.

– Å være nestemann etter det landet, med publikum som var så intense, er noe av det verste jeg var gjennom. Jeg gjorde virkelig det beste av situasjonen ... Det var en traumatisk opplevelse, som jeg skulle ønske var over etter semifinalen

Traumatisk faktisk... Jeg tror ikke disse unge menneskene forstår hva traumatisk egentlig betyr. 

Kilde: https://www.vg.no/rampelys/i/zAGM0b/grand-prix-artistene-raser-fuck-ebu

Og Bambi Thug i samme artikkel: "The queers are coming." 😄 Dette ligner mer og mer på en dårlig film.

Ja stakkars han som ble traumatisert av å måtte stå i etterdønningene av hva Israel sto i 🤣 Minner meg om de som kom hjem fra Thailand etter tsunamien og klaget over å ha mistet «all bagasjen sin!» mens andre hadde mistet barna sine, barn var blitt foreldreløse etc.

Og Bambi Thug kan jo ta seg en tur til Gaza under en våpenhvile eller etter krigen, og se hvor godt hun blir tatt i mot der.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bvp skrev (16 minutter siden):

Det var før finalen...😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, bvp said:

Anonymiserte deltagere og at alle synger på samme språk ville kanskje vært løsningen, jeg nevnte det i en tråd for en stund siden. :)

Helt enig. Det er den eneste rettferdigheten i en slik konkurranse. Dette er en musikk-konkurranse, så det skal ikke spille noen rolle hvor musikken kommer fra. Jeg leste på TikTok at israelere forstår hvorfor resultatet ble som det ble. De sier at det er pga politiske situasjonen. Og at det ødela, men at de allikevel fikk en veldig god plassering pga publikumstemmer, tiltross for problemet. Leste at de var stolt av sin sanger som sto i dette tross for den vanskelige situasjonen. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (9 timer siden):

Vel, tatt i betrakning at "skrikingen* fra nord faktisk er ekte og av betydning, istedenfor en uekte blanding av grupper med i utgangspunktet ekte artister, så vet jeg ikke hva du mener med catchy?

Får være enig om å være uenig ;) sangen fra Sveits fenget flere i Europa enn hva Norge gjorde. Tallenes tale er klar selv om du er uenig. Det var ingen som skjønte et ord av den norske sangen. Selv nordmenn sliter med å høre teksten. De fortjente ikke sisteplass, men fortjente ikke å vinne heller. Min favoritt var Kroatia.

Endret av powerpuffen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt glad for at jeg ikke  elsker mgp lengre.

Det er jo bare blitt rølp.

Mgp skulle bel i utgangspunktet være en arena å forenes på. Det er det ikke blitt lengre. Og ser ikke at deltagere, og de rundt har noe form for respekt for konseptet lengre. Så for min del kan det legges helt ned. Har blitt et skue jeg egentlig blir kvalm av.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (2 minutter siden):

Helt enig. Det er den eneste rettferdigheten i en slik konkurranse. Dette er en musikk-konkurranse, så det skal ikke spille noen rolle hvor musikken kommer fra. Jeg leste på TikTok at israelere forstår hvorfor resultatet ble som det ble. De tror det er pga politiske situasjonen. Og at det ødela, men at de allikevel fikk en veldig god plassering tiltross for problemet. 

Faktisk så er det en låtskriverkonkurranse 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...