Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Bare fordi man gjør det bevisst, er det ikke mindre feigt. Mange gjør masse feige ting med fullt overlegg. Hun kunne ha takket nei til jobben siden hun uansett ikke hadde tenkt å gjennomføre. 

Åpenbart et PR stunt som jeg ikke har så mye til overs for, men hva nøyaktig er det som er så feigt med det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så lei av hele dette massehysteriet rundt israel-palestina, som flere her i tråden sier: det er voksne folk! man skulle ikke trodd det. Det skjer mye dritt i verden hele tiden, masse drap, krig osv. Det er ikke noe nytt. Det er så åpenbart at i dette tilfelle handler det om protestering fordi det er "trendy". Uavhengig hva man tenker om israel-palestina saken kan man ikke benekte dette. Azerbaijan var med i fjor da det foregikk angrep mot armenia, ingen oppstyr å se da. 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (Akkurat nå):

Åpenbart et PR stunt som jeg ikke har så mye til overs for, men hva nøyaktig er det som er så feigt med det?

At hun ikke står i det hun takket ja til. Hun visste jo om konflikten da hun takket ja. Hun hadde garantert tenkt å trekke seg fra start. Da har hun to alternativer
1. takke nei
2. ikke melde at hun trekker seg bare timer før hun skal på. Det er respektløst ovenfor arbeidsgiver, som ikke har noe med konflikten å gjøre. 

Hun fremstår uprof og upålitelig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PusheenPusheen said:

At hun ikke står i det hun takket ja til. Hun visste jo om konflikten da hun takket ja. Hun hadde garantert tenkt å trekke seg fra start. Da har hun to alternativer
1. takke nei
2. ikke melde at hun trekker seg bare timer før hun skal på. Det er respektløst ovenfor arbeidsgiver, som ikke har noe med konflikten å gjøre. 

Hun fremstår uprof og upålitelig. 

Jeg syns å takke ja for å trekke seg var modig av henne og viser karakter.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som så dette klippet fra øvelsen til juryutdelingen? De simulerte jurystemmer, men representanten fra Finland nektet visst å lese opp poengene til Israel i øvelsen (altså det var ikke faktisk en del av øvelsen å nekte å lese opp stemmene). 

Dette kan jo faktisk skje i kveld, så da spørs det om Martin må inn og korrigere slik som på dette klippet

Jeg må si at jeg ikke misunner programlederene i dag. De kan møte mange potensielle ubehagelige episoder.

Endret av missmcbeal
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silije skrev (1 minutt siden):

Det viser dårlig karakter i min bok. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missmcbeal skrev (2 minutter siden):

Noen flere som så dette klippet fra øvelsen av generalprøven på juryutdeling? De simulerte jurystemmer, men representanten fra Finland nektet visst å lese opp poengene til Israel i øvelsen (altså det var ikke faktisk en simulert del av øvelsen å nekte å lese opp stemmene). 

Dette kan jo faktisk skje i kveld, så da spørs det om Martin må inn og korrigere slik som på dette klippet

Jeg må si at jeg ikke misunner programlederene i dag. De kan møte mange potensielle ubehagelige episoder.

Dette kommer til å bli pute-tv. Herregud så kleint...

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (21 minutter siden):

Enig. Jeg opplever det som hun gjør som en «hvis jeg trekker meg nå og sier dette så tror folk jeg er kul». 

Svensk politi skriver nå at de frykter terrorangrep fra pro-palestinere.

Skulle det skje, så er det jo fint å se hvilke side hun står på. Det blir isåfall et sosialt selvmord.

Athod skrev (7 minutter siden):

Fordi hun visste at Israel skulle stille. Og om hun hater Israel så mye, at hun i utgangspunktet ikke hadde tenkt å delta selv, så skulle hun meldt avbud fra start.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silije skrev (5 minutter siden):

Hvordan er det modig å takke ja til noe du vet at du skal avlyse?

Det er skammelig dårlig og uprofesjonelt.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere hvordan deltakerene til hellas og nederland oppførte seg under pressekonferansen torsdag? Flagg over hodet og late som man sover når Israel prater. Er de 12 år gamle? De dreit seg jo ut. For en barnehage.

• Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Dette kommer til å bli pute-tv. Herregud så kleint...

Vi får se om noen faktisk tørr å gjøre det på direkten... om dette faktisk er hun som skal lese stemmene for Finland, så tipper jeg hun har fått advarsel om å ikke gjøre det eller blitt byttet ut?

Er jo ikke særlig sjakktrekk å gjøre det i øvelsen dersom man har tenkt å gjøre det på direkten? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyhet: Den franske deltakeren skal tydeligvis velge å snakke om fred i stedet for å synge bidraget sitt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (1 minutt siden):

Vi får se om noen faktisk tørr å gjøre det på direkten... om dette faktisk er hun som skal lese stemmene for Finland, så tipper jeg hun har fått advarsel om å ikke gjøre det eller blitt byttet ut?

Er jo ikke særlig sjakktrekk å gjøre det i øvelsen dersom man har tenkt å gjøre det på direkten? 

Nei, det er jo helt sant. Men kommer ikke til å ta noe for gitt i kveld. Nesten så jeg forventer sabotasjer fra folk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missmcbeal skrev (7 minutter siden):

Noen flere som så dette klippet fra øvelsen til juryutdelingen? De simulerte jurystemmer, men representanten fra Finland nektet visst å lese opp poengene til Israel i øvelsen (altså det var ikke faktisk en del av øvelsen å nekte å lese opp stemmene). 

Om det der skjer i kveld er det jo også ganske dårlig gjort mot Irland, eller hvilket land det nå er som ikke får poengene som blir annonsert. Jeg hadde hvertfall blitt ganske sur om Norge begynte å få 12poengere som ikke telte med, snakk om falske forhåpninger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmajunga skrev (1 minutt siden):

Om det der skjer i kveld er det jo også ganske dårlig gjort mot Irland, eller hvilket land det nå er som ikke får poengene som blir annonsert. Jeg hadde hvertfall blitt ganske sur om Norge begynte å få 12poengere som ikke telte med, snakk om falske forhåpninger.

Ja, ikke minst! Herregud alt er så lite gjennomtenkt. Blir nesten nervøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silije skrev (3 minutter siden):

Nyhet: Den franske deltakeren skal tydeligvis velge å snakke om fred i stedet for å synge bidraget sitt.

Står nå mer respekt av det enn hva mange andre holder på med nå. Fred er jo i det minste et budskap alle kan være enige om (litt avhengig av hvordan det ble ordlagt selvfølgelig). 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

murray skrev (4 minutter siden):

Så dere hvordan deltakerene til hellas og nederland oppførte seg under pressekonferansen torsdag? Flagg over hodet og late som man sover når Israel prater. Er de 12 år gamle? De dreit seg jo ut. For en barnehage.

Poenget er at de er svært kritiske til at Israel er med, de MÅ stille, men de får ikke lov til å si noe.

Flagg over hodet var så langt de kunne trekke det. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

Hvordan er det modig å takke ja til noe du vet at du skal avlyse?

Det er skammelig dårlig og uprofesjonelt.

Hun vil vel nå ut til flest med budskapet sitt, og det har best effekt når hun gjør det slik som nå rett. Jeg tror dette i større grad handler om at mange har prøvd å si ifra lenge uten at skjer noe, og spesielt i Eurovision med tanke på at EBU har tillatt Israel å delta selv om mange har vært i mot og presset EBU til å utestenge Israel fra å delta. Da må man gå drastisk til verks og gjøre slike stunt som får mest mulige konsekvenser for arrangøren og setter de i et dårlig lys. Effekten blir best når flere og flere drar slike stunt på samme tid, slik som man ser i dag. Det er faktisk mulig at hun bestemte seg i siste liten når man ser hvordan ting har utviklet seg. 

I beste fall så vil det bli endringer fra neste år i Eurovision, og da har det jo gitt en effekt. På samme måte som Saade sa ja til å fremføre, bare for å vise frem Palestina-skjerm og åpenbart ikke hadde lyst å opptre. 

NRK har nok hatt en reserve i bakhand, det må man jo ha uansett sykdom/noe uventet skjer. Så krise er det nok ikke for produksjonen som dere skal ha det til. 

Alessandra tar nok en risk med tanke på å få en sånn rolle igjen, så da står det enda mer respekt av å gjøre det sånn. Heia Alessandra.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette er en god anledning til å kvitte seg med hele den langdryge opplesningen av stemmer fra folk som nyter sine 30 sekunder i rampelyset? Så slipper vi alt "what a fæææntæstik show", kleine hilsner på arrangørlandets språk fulgt av kunstpause i håp om applaus og uthaling av selve stemmegivningen osv. osv. Det er en grunn til at sendingen alltid går langt på overtid. Alt dette kan heller vises med grafikk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmajunga skrev (3 minutter siden):

Poengene kommer fram, de samles sentralt, det er bare tv tiden som blir påvirket. Både Finland og Belgia har fristilt sine ansatte, så dette kan bli interesant…

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...