Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Ludovica- skrev (1 time siden):

Den er jo en fryktelig kjedelig og en sang som bare forsvinner i mengden. Den ville aldri blitt hauset opp slik og blitt sett på som så fin om det var et annet land. 

Personlig bryr jeg meg lite om hvor mye eller lite klær folk har på. Det er veldig lite viktig i den store sammenheng. Dessverre blir det umulig å ikke ha det politiske i bakhodet denne gangen. Det har Eurovision sørget for med å la Israel delta. Vinner de så er det en skandale og det kommer til få konsekvenser tipper jeg. 

Ja, jeg skriver jo at den ikke er den beste låta i mine ører og at jeg ikke håper den vinner. Men hun kan jo være flink for det. Mange flinke/talentfulle som lager kjedelig musikk og det er mange fine sanger/melodier som også er ganske kjedelige.

Det med klærne var humoristisk ment da ;) Men mulig jeg formulerte meg litt dårlig. For det er jo litt "morsomt" at de beste vokalistene er de som har på seg mest klær :fnise: Men sånn er det hvert år.

Ja, men vi kan holde det politiske unna DENNE tråden og heller bruke de andre trådene som omhandler krigen og det politiske til å diskutere det. Det har moderator skrevet at vi skal også. Syns vi skal respektere det. Jeg er også redd det vil få konsekvenser om Israel vinner. Så håper virkelig ikke de gjør det.

Veldig synd med Nederland, for låta var ganske kul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etk skrev (5 minutter siden):

Kommer er nytt land inn og overtar for Nederland?

Er bare drøyt syv timer til konkurransen starter så det tviler jeg sterkt på 

Endret av hadet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etk skrev (6 minutter siden):

Er kanskje flere som har reist hjem, enten artistene eller andre i delegasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etk skrev (10 minutter siden):

Nei

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (2 timer siden):

Da burde de i alle fall være konsekvente. Ser ikke bra ut at de tvang Israel til å endre sin tekst, mens Ukraina slapp å endre sitt da de hadde politiske bidrag.

Norge hadde et politisk bidrag i 1980, midt under Alta-aksjonen.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig at Nederland har røket ut pga noe som ikke har noe med musikk å gjøre, men samtidig helt på sin plass å kaste Nederland ut hvis det har vært noe voldskgreier. Bør være nulltoleranse for slikt.

Samtidig er jeg glad for at Nederland nå ikke vinner. Jeg kan ikke fatte at Nederland lå så høyt oppe på oddsen og lå an til å være en potensiell vinner. Låta, kostymene og alt rundt er 40 år på overtid,og fortjener ikke å vinne ESC 2024. 

Har heller ikke særlig til overs for Kroatia, men ser jo at showet og musikken appellerer veldig til publikum i salen og at mange sikkert synes det er fengende. Men overvurdert favorittstempel.

Israel har en av de fineste låtene, og ligger nå fortjent på 2. plass på oddsen, gitt at dette er en musikk-konkurranse. Dog er ikke ESC bare musikk, så blir spennende å se hvordan det ender.

Norge berger forhåpentligvis topp 10, og da er jeg strålende fornøyd. :) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (15 minutter siden):

Kjedelig at Nederland har røket ut pga noe som ikke har noe med musikk å gjøre, men samtidig helt på sin plass å kaste Nederland ut hvis det har vært noe voldskgreier. Bør være nulltoleranse for slikt.

Samtidig er jeg glad for at Nederland nå ikke vinner. Jeg kan ikke fatte at Nederland lå så høyt oppe på oddsen og lå an til å være en potensiell vinner. Låta, kostymene og alt rundt er 40 år på overtid,og fortjener ikke å vinne ESC 2024. 

Har heller ikke særlig til overs for Kroatia, men ser jo at showet og musikken appellerer veldig til publikum i salen og at mange sikkert synes det er fengende. Men overvurdert favorittstempel.

Israel har en av de fineste låtene, og ligger nå fortjent på 2. plass på oddsen, gitt at dette er en musikk-konkurranse. Dog er ikke ESC bare musikk, så blir spennende å se hvordan det ender.

Norge berger forhåpentligvis topp 10, og da er jeg strålende fornøyd. :) 

Bare for å korrigere; han undersøkes for trusler, ikke vold, og den nederlandske tv produksjonen som antagelig vet hva det er snakk om; mener det ikke er grunn nok til utestengelse. 
Står i VG får ikke linket…

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irland, Sveits og Hellas møtte ikke opp i flaggparaden før generalprøven er det en som sier fra Malmø arena. Her kommer det antagelig til å skje mer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Irland, Sveits og Hellas møtte ikke opp i flaggparaden før generalprøven er det en som sier fra Malmø arena. Her kommer det antagelig til å skje mer. 

Hva er denne flaggparaden? Er det i forbindelse med selve konkurransen? 

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (Akkurat nå):

Hva er denne flaggparaden? Er det i forbindelse med selve konkurransen? 

Ja, den er vel helt i begynnelsen der alle artistene blir presentert. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Ja, den er vel helt i begynnelsen der alle artistene blir presentert. 

Takk, høres ut som det er en del drama ja. Hvem andre møtte ikke? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bli mye piping og buing under finalen i kveld er jeg redd. Er ikke sikkert vi som sitter og ser på TV hører det da visst de manipulerer lyden...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missmcbeal skrev (4 minutter siden):

Takk, høres ut som det er en del drama ja. Hvem andre møtte ikke? 

Bare de tre tror jeg, men Spania har vel også sagt at de trekker seg hvis Nederland ble utvist. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Bare de tre tror jeg, men Spania har vel også sagt at de trekker seg hvis Nederland ble utvist. 

Det høres jo svært dramatisk ut å diskvalifisere Nederland om det er snakk om verbale trusler. Sikker på at det er mange andre artiser som har hatt dårlig oppførsel opp igjennom årene. Får litt en følelse av de ikke likte kommentaren hans til Eden bla. Uff, dette er virkelig ikke noe koselig når det skal være som dette. Og dersom Israel vinner på toppen av dette.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det å bli veldig trist og negativt hele greia. Veldig lite igjen av den festen ESC pleier å være, det er nesten så det er fristende å si: avlys og kom igjen sterkere neste år! 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mye drama det skulle være i år... Orker snart ikke mer. Klarer man virkelig ikke oppføre seg som voksne folk der borti Malmö?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"RTÉ reports that Bambie has called on the EBU to address Kan's commentary during their performance. "Contending that the commentary breached the rules [...] Bambie Thug said Israel should no longer be allowed to participate in the competition."

Nå drar det seg på... om Israel også har brutt en regel, så burde de også bli diskvalifisert om Nederland også blir det for på brutt en EBU regel.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...