Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Bringebærsyltetøy skrev (1 time siden):

Han fra Nederland er nok disket. Folk i kommentarfeltet på YouTube diskuterer hvorfor. Det var tydeligvis mye drama etter pressekonferansen. 

Lurar på kven som kjem opp i finalen om Nederland diskas? Håpar det blir Tsjekkia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Capazitet skrev (4 minutter siden):

Lurar på kven som kjem opp i finalen om Nederland diskas? Håpar det blir Tsjekkia

Av en eller grunn tenkte jeg Belgia "siden de er naboer", som om dèt skal bety noe 😂 Men ønsker virkelig ikke at Nederland skal utestenges.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (12 minutter siden):

Russland 😂😂 

Surprise liksom! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Buzzi said:

Israel sin sang er fin den, men hovedgrunnen til at jeg tror den vinner, er fordi «alle» som er mot Israel, boikotter hele greia. Mens de som støtter Israel mobiliserer og stemmer. Enkel matematikk. De som boikotter burde jo stemt som gale på noen andre.

Hva tror du skjer med poengsummene når de som er mot Israel har 25 land å fordele stemmene på, mens alle Israelfanatikerene kan stemme på det samme?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (5 minutter siden):

Russland 😂😂 

Surprise liksom! 

😅😂😂😂

Det som mangler nå😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda skrev (10 minutter siden):

Hva tror du skjer med poengsummene når de som er mot Israel har 25 land å fordele stemmene på, mens alle Israelfanatikerene kan stemme på det samme?

Du får klage til EBU

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ingen her som synes spørsmålet fra Klein til den unge israelske artisten var drøyt? Hva skal en 20-åring svare på det?!? 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 minutt siden):

Er det ingen her som synes spørsmålet fra Klein til den unge israelske artisten var drøyt? Hva skal en 20-åring svare på det?!? 

Veldig drøyt. Stygt å angripe henne sånn. Verken til eller sted var riktig uansett. Hun personlig har jo ikke noe med konflikten å gjøre, heller ikke de andre i delegasjonen. Synes han burde holdt seg for god til dette.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Capazitet said:

Du får klage til EBU

Er det noe alle som bruker logiske argumenter i denne tråden må gjøre?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (11 minutter siden):

Var det ikke en journalist som stilte spørsmålet? Også var det en i managementet som sa hun ikke behøvde å svare på det, også sa Klein «Hvorfor ikke»? Mannen spilte det for meg fra TikTok i stad og det var slik jeg oppfattet det. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Var det ikke en journalist som stilte spørsmålet? Også var det en i managementet som sa hun ikke behøvde å svare på det, også sa Klein «Hvorfor ikke»? Mannen spilte det for meg fra TikTok i stad og det var slik jeg oppfattet det. 

Er uansett ikke greit å pirke på et så betent spørsmål når hun fikk beskjed om å ikke svare på det. Hvem tror han at han er, liksom? Fokuset bør jo være på helt andre ting enn hvorvidt en 20-åring skal ta stilling til det der. Selv M&M blir jo hatet på pga at de ikke ønsket å svare på hvor de sto i denne konflikten. Kalt brødrene Quisling og sånn. Synes det er en uting. La de unge få kose seg med opplevelsen, sier jeg bare. Innmari trist at journalister og andre deltakere skal lage sur stemning når de andre bare vil ha det gøy.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Er uansett ikke greit å pirke på et så betent spørsmål når hun fikk beskjed om å ikke svare på det. Hvem tror han at han er, liksom? Fokuset bør jo være på helt andre ting enn hvorvidt en 20-åring skal ta stilling til det der. Selv M&M blir jo hatet på pga at de ikke ønsket å svare på hvor de sto i denne konflikten. Kalt brødrene Quisling og sånn. Synes det er en uting. La de unge få kose seg med opplevelsen, sier jeg bare. Innmari trist at journalister og andre deltakere skal lage sur stemning når de andre bare vil ha det gøy.

Er helt enig med deg i det. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (22 minutter siden):

Ja, veldig provoserende (men var strengt tatt en journalist som stilte spørsmålet, og så kom denne Klein med "why not?" når noen sa hun ikke trengte å svare på det). Det er palestina-aktivitstene som lager kvalm og uro, og er årsaken til at man må ha så strenge sikkerhetsforordninger. Skyld heller på dem.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (7 minutter siden):

Jo, var en journalist som kom med spørsmålet.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på at denne ungjenta liksom skal måtte stå til svars for noe noen helt andre enn henne er ansvarlige for. Jeg synes generelt at det er en uting å presse, særlig unge mennesker, opp i et hjørne og tyne en mening ut av dem, ikke minst når man med stor tydelighet gir uttrykk for at det kun er én mening og ett svar som kommer til å godkjennes. 

Ytringsfrihet er en fin ting.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (Akkurat nå):

Jeg reagerte også på at denne ungjenta liksom skal måtte stå til svars for noe noen helt andre enn henne er ansvarlige for. Jeg synes generelt at det er en uting å presse, særlig unge mennesker, opp i et hjørne og tyne en mening ut av dem, ikke minst når man med stor tydelighet gir uttrykk for at det kun er én mening og ett svar som kommer til å godkjennes. 

Ytringsfrihet er en fin ting.

Helt enig. Hun valgte jo også å svare og svarte fint for seg, at hun følte seg trygg og at det virket som om alle ble tatt vare på. Hun er 20 år, sterkt gjort og stå i dette. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
K_mb skrev (2 timer siden):

Helt riktig. Men om Israel vinner, gjenstår å se. 

Dog likte jeg Ukrainas låt og opptreden. 

Irriterer meg fortsatt over at Loreen sin slitsomme låt slo Finland pga juryen😅 Må si at "Euphoria" som hun vant med i 2012 er av et helt annet kaliber enn "tattoo". 

Tattoo var fin den, mye finere enn det finske bidraget.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pawn Hearts skrev (3 timer siden):

Konkurransen kan ikke lenger hete noe som har med musikk å gjøre. Jeg foreslår Parodi Grand Prix.

Hva med Sveriges forslag inspirert av Finland; Eurovision Thong contest?

Bringebærsyltetøy skrev (51 minutter siden):

Russland 😂😂 

Surprise liksom! 

Da må nok han Putin sjøl trå til. Kanskje han kan danse kosakk i ei bjørneskinnstruse mens han synger en låt om at han har verdens største møtebord?

PusheenPusheen skrev (16 minutter siden):

Her tror jeg du blander kortene. Sammenligningen med Quisling var en drøy spøk rundt det at de synger for Sverige i stedet for Norge.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (3 minutter siden):

Hva med Sveriges forslag inspirert av Finland; Eurovision Thong contest?

Da må nok han Putin sjøl trå til. Kanskje han kan danse kosakk i ei bjørneskinnstruse mens han synger en låt om at han har verdens største møtebord?

Her tror jeg du blander kortene. Sammenligningen med Quisling var en drøy spøk rundt det at de synger for Sverige i stedet for Norge.

Ah, beklager. Men de blir hvertfall kalt mye stygt i kommentarfeltene på TT, der jeg er mest aktiv. Kalt landssvikere og hjerteløse, både fordi de opptrer for Sverige, men også fordi de ikke ville uttale seg om Israels deltakelse og konflikten. De er 22 år (eller noe), de er unge og vil ha det gøy. Kose seg. Så skal kommentarfeltene ilegge dem meninger man ikke vet om de har, og legge ord i munnen på dem. Trist.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...