Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bringebærsyltetøy skrev (1 minutt siden):

"We are currently investigating an incident that was reported to us involving the Dutch artist..."

Ja, man begynner å lure...Håper at alt er i orden. 

Noe som skjedde på pressekonferansen i går også er han misfornøyd med å synge mellom Israel og  Luxembourg sies det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (53 minutter siden):

Noe som skjedde på pressekonferansen i går også er han misfornøyd med å synge mellom Israel og  Luxembourg sies det. 

Som jeg forstår, ut ifra hva jeg leser rundt omkring, så var det en konflikt mellom han og Eden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år synes jeg man bør gjøre det om til en ren popularitetskonkurranse. Det er flere fordeler med det:

- Det blir helt legitimt å stemme politisk. Ingen kan lenger kritisere Vebjørn Selbekk for å gi 20 stemmer til Israel.

- Vi slipper all den dårlige musikken.

- Det vil være slutt på de ulidelig lange TV-sendingene. Alt kan være over i løpet av en time.

- Man sparer enormt på kostymebudsjettene.

Konkurransen kan ikke lenger hete noe som har med musikk å gjøre. Jeg foreslår Parodi Grand Prix.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bringebærsyltetøy skrev (2 minutter siden):

Som jeg forstår, ut ifra hva jeg leser rundt omkring, så var det en konflikt mellom han og Eden. 

Synd at man ikke kan gå etter arrangørene, som har gitt Israel lov å delta, men må ta artisten som i utgangspunktet ikke har gjort noe galt her.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker sååååå godt Kroatia sitt bidrag, men kjenner litt på det at refrenget er så likt Pain låta….

Ingen som har ymtet frempå om plagiat ? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etk skrev (1 minutt siden):

Liker sååååå godt Kroatia sitt bidrag, men kjenner litt på det at refrenget er så likt Pain låta….

Ingen som har ymtet frempå om plagiat ? 

Altså, hva er det folk liker med Kroatias sang? Virker så bråkete og harry. Men smaken er jo ulik.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får noen andre plassen til Nederland nå tro, siden de boikotter?

Endret av PusheenPusheen
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (9 timer siden):

Hva tror dere om Norges sjanser?

Jeg tipper på 8. plass til Gåte.

Tipper samtidig også på at Marcus og Martinus havner på 5. plass. Siden de reperesenterer vertslandet får de ekstra oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig Nederland møter opp til juryprøven idag, hvis ikke er det ingen vits å møte i morgen for å si det sånn.. Liker så godt Europapa 😄 Jeg digger også Frankrike og Spania , noen andre som heier på dem her inne? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perelandra skrev (2 minutter siden):

Jeg tipper på 8. plass til Gåte.

Tipper samtidig også på at Marcus og Martinus havner på 5. plass. Siden de reperesenterer vertslandet får de ekstra oppmerksomhet.

Det tror ikke jeg. Det er sjeldent vertslandet får mye stemmer, og nå fremfører de som nr. 1. De blir nok glemt bort i mengden. Jeg ble fort lei sangen. Tror nok Sverige havner bak Norge denne gangen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ab_naturals skrev (8 minutter siden):

Håper virkelig Nederland møter opp til juryprøven idag, hvis ikke er det ingen vits å møte i morgen for å si det sånn.. Liker så godt Europapa 😄 Jeg digger også Frankrike og Spania , noen andre som heier på dem her inne? 🤗

Frankrike one love 😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel får med all sannsynlighet en god plassering, noe de kan takke aktivistene som ikke ønsket deres deltakelse.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missmcbeal skrev (2 minutter siden):

Det tror ikke jeg. Det er sjeldent vertslandet får mye stemmer, og nå fremfører de som nr. 1. De blir nok glemt bort i mengden. Jeg ble fort lei sangen. Tror nok Sverige havner bak Norge denne gangen.

Husk at man kan stemme fra første sang i finalen. Jeg tror også Sverige kommer til å gjøre det bedre enn i Norge i år. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Momma skrev (4 timer siden):

Sympatistemmer? Låten er jo bra!

Joda, det er nok mye sympatistemmer. Hørte på radioen at en FRP-politiker stemte 20 ganger av sympati, han kunne opplyse om at han normalt aldri stemte i Eurovision men gjorde nå et unntak. Forøvrig stemte også redaktør i den kristne dagsavisen Dagen Vebjørn Selbekk og kone også av sympati. 

Stemte 20 ganger på Israel: – Tastet for harde livet (vg.no)

Låten er ok og artisten dyktig, men en vinnerlåt er det ikke etter min smak. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel sin sang er fin den, men hovedgrunnen til at jeg tror den vinner, er fordi «alle» som er mot Israel, boikotter hele greia. Mens de som støtter Israel mobiliserer og stemmer. Enkel matematikk. De som boikotter burde jo stemt som gale på noen andre.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker

Ukraina vant pga sympati

Sverige vant pga ABBA jubileum 

Israel kommer til å vinne pga sympati

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt kult om Luxembourg hadde vunnet

De har vunnet fem ganger før. er borte i 31 år (eller hvor lenge det var) kommer tilbake og tar sin 6 seier.

Tviler på at det skjer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...