AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Legekontoret har «juleferie», dvs de åpner kl 12 i dag. Har uvi, og begynte på antibiotika for 4 dager siden, kuren er jo over i morgen sånn egentlig. Men har ubehag i ryggen/korsryggen, mer enn første dagen på behandling. Kjente det vel i går, og likedan i dag (nå). Bør jeg ringe legevakta istedetfor å vente såpass mange timer? Har hatt kontakt med de allerede, der jeg fikk antibiotika for dette. Kjennes støl ut i ryggen på en måte! Anonymkode: 4c97c...f4e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Med mindre du har så vondt at du ikke holder ut, kan du nok vente til 12. Men du bør få time i dag! Smertene mine ved uvi forsvant allerede etter første dose da jeg hadde det. Anonymkode: 2e62c...cfb
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 Du bør ha time i dag, og komme inn for å måle Crp. Nyrebekkenbetennelse er skumle greier.. Anonymkode: ba9ee...7fe 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du bør ha time i dag, og komme inn for å måle Crp. Nyrebekkenbetennelse er skumle greier.. Anonymkode: ba9ee...7fe Enig!! Ring legevakt og si at du har uvi og kjenner det i ryggen! Har det nådd nyrene kan det bli jævlig Anonymkode: e7d0f...a08
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 Ja, bør jeg da ringe legevakten nå eller vente på at legekontoret åpner? Vet ikke om legen min er på jobb heller, da de har flere leger på kontoret der, så blir event en ukjent en likevel. Anonymkode: 4c97c...f4e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, bør jeg da ringe legevakten nå eller vente på at legekontoret åpner? Vet ikke om legen min er på jobb heller, da de har flere leger på kontoret der, så blir event en ukjent en likevel. Anonymkode: 4c97c...f4e Ring legevakten nå og fortell de om dette, så forteller de deg hva du skal gjøre, godt mulig de vil be deg komme før 12. Det viktigste er at en nyrebekkenbetennelse ikke får utvikle seg. Anonymkode: e7d0f...a08
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 Vil man se om det er nyrebekkenbetennelse på en urinprøve? Type urinveisinfeksjons-test? For tok en nå, har slike hjemmetester, og den er nå negativ. Tok en for 6 dager siden, da var den positiv. Så antibiotika hjelper jo på heldigvis. Er bare bekymret for ubehaget i ryggen… fått time kl 09 forresten! Anonymkode: 4c97c...f4e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vil man se om det er nyrebekkenbetennelse på en urinprøve? Type urinveisinfeksjons-test? For tok en nå, har slike hjemmetester, og den er nå negativ. Tok en for 6 dager siden, da var den positiv. Så antibiotika hjelper jo på heldigvis. Er bare bekymret for ubehaget i ryggen… fått time kl 09 forresten! Anonymkode: 4c97c...f4e Nei du må ta crp for det, men bra du fikk time kl 09! Lykke til! Anonymkode: e7d0f...a08
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 Jeg dro på legevakta med feber, smerter i mage og rygg. Viste seg at jeg hadde uoppdaget UVI som utviklet seg til nyrebekkenbetennelse. Ble sendt rett til sykehuset og innlagt en uke. Håper du har fått hjelp. 😊 Anonymkode: 40976...aff
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg dro på legevakta med feber, smerter i mage og rygg. Viste seg at jeg hadde uoppdaget UVI som utviklet seg til nyrebekkenbetennelse. Ble sendt rett til sykehuset og innlagt en uke. Håper du har fått hjelp. 😊 Anonymkode: 40976...aff Ja, jeg fikk time i dag og heldigvis er alt bra. Urinprøven er negativ, dvs antibiotikaen har tatt knekken på uvi. Og det med vondt i ryggen ble sjekket og viser seg og være muskulært! Tok crp og den var på 10, så de anså det som helt fint. Nå kan jeg puste lettet ut og fullføre antibiotika-kuren og slappe av. Anonymkode: 4c97c...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg fikk time i dag og heldigvis er alt bra. Urinprøven er negativ, dvs antibiotikaen har tatt knekken på uvi. Og det med vondt i ryggen ble sjekket og viser seg og være muskulært! Tok crp og den var på 10, så de anså det som helt fint. Nå kan jeg puste lettet ut og fullføre antibiotika-kuren og slappe av. Anonymkode: 4c97c...f4e Flott st de sjekket så fort! God jul Anonymkode: e7d0f...a08
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Enig!! Ring legevakt og si at du har uvi og kjenner det i ryggen! Har det nådd nyrene kan det bli jævlig Anonymkode: e7d0f...a08 Jævlig er mildt sagt! Jeg hadde nyrebekkenbetennelse for over 40 år siden, og husker fremdeles smertene. Har bare opplevd en smerte som var verre, og det var nyrestein. Anonymkode: 51ca4...9a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå