AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Har aldri fått god virkning av Paracet, og synes det er litt rart. Ibux fungerer greit. Fler som er sånn, og vet hvorfor det er sånn? Anonymkode: 54961...319
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Jeg er lik. Fastlegen min mener at jeg mangler et stoff i kroppen som bidrar til å omdanne paracetamol til smertestillende🤷🏻♀️ Anonymkode: 5cacf...06a 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 Eller blitt resistent Anonymkode: 277b8...235
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har aldri fått god virkning av Paracet, og synes det er litt rart. Ibux fungerer greit. Fler som er sånn, og vet hvorfor det er sånn? Anonymkode: 54961...319 Paracet virker ikke særlig godt alene, men forbedrer nesten alle andre smertestillende. Derfor gir man alltid paracet i bunn. Jeg tar aldri paracet alene, alltid sammen med noe annet. Stort sett paracet og ibux. Anonymkode: 42d87...d34
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Paracet virker ikke særlig godt alene, men forbedrer nesten alle andre smertestillende. Derfor gir man alltid paracet i bunn. Jeg tar aldri paracet alene, alltid sammen med noe annet. Stort sett paracet og ibux. Anonymkode: 42d87...d34 Men hvorfor blir Paracet anbefalt som første smertestillende da? Anonymkode: 54961...319
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 Individuelle forskjeller i hvordan kroppen responderer på legemidler. Jeg har selv veldig god effekt av Paracet og tilnærmet null effekt av Ibux. Anonymkode: 4d2f6...9bd
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 Det er forskjell på hva slags smerter du tar det for feks. Anonymkode: b4dd0...889
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har aldri fått god virkning av Paracet, og synes det er litt rart. Ibux fungerer greit. Fler som er sånn, og vet hvorfor det er sånn? Anonymkode: 54961...319 Samme her. Paracet har null virkning på meg. Ibux funker. Anonymkode: be88d...0f8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Paracet virker ikke særlig godt alene, men forbedrer nesten alle andre smertestillende. Derfor gir man alltid paracet i bunn. Jeg tar aldri paracet alene, alltid sammen med noe annet. Stort sett paracet og ibux. Anonymkode: 42d87...d34 Samtlige leger i inn og utland sier at man IKKE skal blande ibux og paracet med mindre det er grunnet smerter + feber over tid. Kombinasjonen av ibux og paracet sammen gir økt fare for bivirkninger. Ibux er også kjent for å gi magesmerter og magesår ved for hyppig bruk. Ibux er anbefalt ved tannsmerter, leddsmerter, muskelsmerter, smerter som skyldes betennelse etc.. Paracet er anbefalt ved feber, generelle smerter, hodepine, TS: du kan enten ja blitt resistent mot paracet dersom du har brukt det mye eller mangle et stoff i kroppen som hindrer at opptaket av paracet er optimalt dersom dette er en ting som har vedvart lenge. Er det nyoppstått at du ikke reagerer på paracet så ville jeg snakket med en lege og ikke kvinneguiden. Anonymkode: baafc...d29
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samtlige leger i inn og utland sier at man IKKE skal blande ibux og paracet med mindre det er grunnet smerter + feber over tid. Kombinasjonen av ibux og paracet sammen gir økt fare for bivirkninger. Ibux er også kjent for å gi magesmerter og magesår ved for hyppig bruk. Ibux er anbefalt ved tannsmerter, leddsmerter, muskelsmerter, smerter som skyldes betennelse etc.. Paracet er anbefalt ved feber, generelle smerter, hodepine, TS: du kan enten ja blitt resistent mot paracet dersom du har brukt det mye eller mangle et stoff i kroppen som hindrer at opptaket av paracet er optimalt dersom dette er en ting som har vedvart lenge. Er det nyoppstått at du ikke reagerer på paracet så ville jeg snakket med en lege og ikke kvinneguiden. Anonymkode: baafc...d29 Det er ikke nyoppstått, har vært sånn så lenge jeg kan huske. Det fungerte sikkert når jeg var liten da, for ellers ville vel foreldrene mine nevnt det. Er generelt veldig forsiktig med smertestillende. Anonymkode: 54961...319
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 Jeg synes det virker på feber. Men som smertestillende har den aldri virket på meg. Null forskjell før og etter inntak. Anonymkode: 945fe...40b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 Jeg responderer også dårlig på Paracet. Ibux derimot. Anonymkode: 0c259...130
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 Jeg er lik når det kommer til alt annet enn feber. Paracet fungerer ok på feber, men må ha Ibux for spenningshodepine og andre vondter. NSAIDs er mer effektivt for meg bare. Anonymkode: c8547...e3f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 Paracet synes jeg aldri har noen virkning på meg heller, med mindre jeg tar den sammen med noe annet. Må også ha høye doser med smertestillende for å få noen virkning. Jeg har en kronisk sykdom jeg bruker medisiner mot, og må ha høyere doser enn normalt der også for å få effekt. Mulig jeg tåler mer medisiner enn andre fordi jeg har brukt så mye over så mange år? Tåler veldig mye alkohol også. Anonymkode: d43cc...ce3
katties Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Hva slags virkning forventer du? Paracet er febernedsettende og har omtrent null virkning på smerte med mindre man tar høye doser eller sammen med Ibux.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 katties skrev (1 time siden): Hva slags virkning forventer du? Paracet er febernedsettende og har omtrent null virkning på smerte med mindre man tar høye doser eller sammen med Ibux. Paracet gir jo også smertelindring i tillegg til å være febernedsettende? Jeg kan ikke bruke NSAIDS som ibux eller lignende pga. kronisk sykdom i tarmer. Sliter også med smerter i ledd og migrene. Da tar jeg 1 g paracet og for meg virker paracet veldig bra for de smertene. Anonymkode: 2c3dd...3c9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #17 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke nyoppstått, har vært sånn så lenge jeg kan huske. Det fungerte sikkert når jeg var liten da, for ellers ville vel foreldrene mine nevnt det. Er generelt veldig forsiktig med smertestillende. Anonymkode: 54961...319 Hvor mye tar du? 1 eller 2? Anonymkode: 009cd...a19
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #18 Skrevet 21. desember 2023 For meg virker det bare som en placebo pille, aldri kjent noe som helst av den Anonymkode: fe8f7...39d 1
Grüner Skrevet 21. desember 2023 #19 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hvorfor blir Paracet anbefalt som første smertestillende da? Anonymkode: 54961...319 Mer skånsom mot kroppen
Grüner Skrevet 21. desember 2023 #20 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samtlige leger i inn og utland sier at man IKKE skal blande ibux og paracet med mindre det er grunnet smerter + feber over tid. Kombinasjonen av ibux og paracet sammen gir økt fare for bivirkninger. Ibux er også kjent for å gi magesmerter og magesår ved for hyppig bruk. Ibux er anbefalt ved tannsmerter, leddsmerter, muskelsmerter, smerter som skyldes betennelse etc.. Paracet er anbefalt ved feber, generelle smerter, hodepine, TS: du kan enten ja blitt resistent mot paracet dersom du har brukt det mye eller mangle et stoff i kroppen som hindrer at opptaket av paracet er optimalt dersom dette er en ting som har vedvart lenge. Er det nyoppstått at du ikke reagerer på paracet så ville jeg snakket med en lege og ikke kvinneguiden. Anonymkode: baafc...d29 Det du sier der er feil. Å kombinere Paracet og Ibux er noe leger faktisk ofte anbefaler selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå