AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Er interessert i en mann som jeg har ganske hyppig kontakt med. Men det blir liksom ikke noe mer bortsett fra flørting. Saken er den at jeg er mye ledig for han hele tiden. Jeg er sjelden ute på ting og hvis han vil ringe, komme til meg eller finne på noe med meg så har jeg alltid sagt ja. Ei venninne sier jeg er altfor tilgjengelig for han. Kan det være, som hun sier, at han kan få opp øynene litt mer dersom jeg blir mer opptatt, ikke alltid tilgjengelig ? Og hvordan skal jeg klare "lyve" når han spør da? Hvis han melder og spør om å treffes, skal jeg svare at jeg er opptatt med venninner eller skal jeg late som om det er en annen mann i bildet? Anonymkode: c4799...7f0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Jeg synes forhold der man må "late som", finne på historier om andre menn, osv., ikke er noe å bygge videre på. Du trenger derimot ikke alltid være ledig og klar hver eneste gang han finner på å spørre, og jeg ville ha vurdert om han virkelig er interessert om han er lite "på". Da kan det være like greit å gå videre, og prøve å glemme fyren. Det blir så feil når det bare er en som er ivrig, og den andre ikke tar det så nøye. Anonymkode: 0ba95...ebc 3 1
LadeJarl Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er interessert i en mann som jeg har ganske hyppig kontakt med. Men det blir liksom ikke noe mer bortsett fra flørting. Saken er den at jeg er mye ledig for han hele tiden. Jeg er sjelden ute på ting og hvis han vil ringe, komme til meg eller finne på noe med meg så har jeg alltid sagt ja. Ei venninne sier jeg er altfor tilgjengelig for han. Kan det være, som hun sier, at han kan få opp øynene litt mer dersom jeg blir mer opptatt, ikke alltid tilgjengelig ? Og hvordan skal jeg klare "lyve" når han spør da? Hvis han melder og spør om å treffes, skal jeg svare at jeg er opptatt med venninner eller skal jeg late som om det er en annen mann i bildet? Anonymkode: c4799...7f0 Det der er barnslig og lite produktivt bare...spm. er hvor langt har dere kommet,? Uskyldig flørting eller sex?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 Ikke lat som det er en annen mann ihvertfall. Og ikke lyv. Finn på noe å gjøre, reelt, så slipper du å lyve. Om du sitter hjemme og dikter opp ting, så bruker du jo fortsatt tid på han. Anonymkode: 0e018...250 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 Slikt spill er for de under 18år. Vær deg selv, ikke prøv å lage ett falsk bilde av deg selv Anonymkode: 101d3...670 1
Virrevirrevapp Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 Finn på noe faktisk interessant å gjøre, enten det er trening eller hobby. Og vær ærlig på at du vil treffe ham når du ikke gjør dette andre.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er interessert i en mann som jeg har ganske hyppig kontakt med. Men det blir liksom ikke noe mer bortsett fra flørting. Saken er den at jeg er mye ledig for han hele tiden. Jeg er sjelden ute på ting og hvis han vil ringe, komme til meg eller finne på noe med meg så har jeg alltid sagt ja. Ei venninne sier jeg er altfor tilgjengelig for han. Kan det være, som hun sier, at han kan få opp øynene litt mer dersom jeg blir mer opptatt, ikke alltid tilgjengelig ? Og hvordan skal jeg klare "lyve" når han spør da? Hvis han melder og spør om å treffes, skal jeg svare at jeg er opptatt med venninner eller skal jeg late som om det er en annen mann i bildet? Anonymkode: c4799...7f0 Så lenge han ikke gjør noe "galt", synes jeg det blir feil å være noe du ikke er. Kanskje han rett og slett ikke er interessert? Hadde nok funnet ut av det før jeg hadde begynt å spille kortene mine. Anonymkode: 71f7d...0a0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 Du må slutte å holde timeplanen din tom og sitte og vente på at han ringer. Få deg et liv, så slipper du å lyge. Jeg hadde virkelig begynt å lure hvis kjæresten min ikke hadde et liv utenom meg. Anonymkode: 4a129...b8c 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg synes forhold der man må "late som", finne på historier om andre menn, osv., ikke er noe å bygge videre på. Du trenger derimot ikke alltid være ledig og klar hver eneste gang han finner på å spørre, og jeg ville ha vurdert om han virkelig er interessert om han er lite "på". Da kan det være like greit å gå videre, og prøve å glemme fyren. Det blir så feil når det bare er en som er ivrig, og den andre ikke tar det så nøye. Anonymkode: 0ba95...ebc Skjønner. Det er altså han som er mest på, noe så til de grader også. Han melder eller ringer meg daglig. Det er sånn at jeg nesten syns det er litt mye, rekker jo ikke savne han. Så interessert? Jo hvertfall som venner.... LadeJarl skrev (15 timer siden): Det der er barnslig og lite produktivt bare...spm. er hvor langt har dere kommet,? Uskyldig flørting eller sex? Når vi er sammen er det alltid litt klining.... Hatt sex en gang..... Men da hadde vi den store samtalen etterpå og begge sa at vi ikke var helt klare for å definere noe men at vi skulle bruke tid sammen og finne ut av det. Han er ganske fersk ute av et forhold.. .... Dette er noen måneder siden. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så lenge han ikke gjør noe "galt", synes jeg det blir feil å være noe du ikke er. Kanskje han rett og slett ikke er interessert? Hadde nok funnet ut av det før jeg hadde begynt å spille kortene mine. Anonymkode: 71f7d...0a0 Ja, han er interessert men jeg klarer ikke få tak i på hvilket nivå..... Tør ikke snakke så mye om det med følelser. Redd for å ødelegge noe mellom oss. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du må slutte å holde timeplanen din tom og sitte og vente på at han ringer. Få deg et liv, så slipper du å lyge. Jeg hadde virkelig begynt å lure hvis kjæresten min ikke hadde et liv utenom meg. Anonymkode: 4a129...b8c Jeg har et liv og sitter aldri å venter. Har mange venninner og mange interesser men grunnet et langtid-sykt barn er jeg stuck hjemme for tiden. Takker for alle svar. Ts Anonymkode: c4799...7f0 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 Flere menn har sagt det samme til meg. At grunnen til at gnisten dabbet av for dem var fordi jeg var for snill, for tilgjengelig. De visste alltid hvor de hadde meg. Men om jeg skulle endret meg og begynt å spille mer utilgjengelig og slem så hadde jeg fått et forhold basert på at mannen likte jakten, og ikke selve meg. Og det holder heller ikke i lengden! Så fortsett å vær som du er så ender du opp med en mann du kan være deg selv med hele forholdet, og ikke må drive å analysere i alle år og spille spill og lure på hvor du har. Anonymkode: f2200...f53 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 Spørs hvem alder dere er i egentlig, hvor ganle er dere? Er dere 30+ nei, Anonymkode: 4c6e7...6b8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 For jeg er den du veit sier aldri nei Jeg kommer alltid løpende til deg Du trenger bare knipse og si hei Jeg kommer alltid løpende til deg https://genius.com/Marius-muller-den-du-veit-lyrics Anonymkode: 9cc18...b53
LadeJarl Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er interessert i en mann som jeg har ganske hyppig kontakt med. Men det blir liksom ikke noe mer bortsett fra flørting. Saken er den at jeg er mye ledig for han hele tiden. Jeg er sjelden ute på ting og hvis han vil ringe, komme til meg eller finne på noe med meg så har jeg alltid sagt ja. Ei venninne sier jeg er altfor tilgjengelig for han. Kan det være, som hun sier, at han kan få opp øynene litt mer dersom jeg blir mer opptatt, ikke alltid tilgjengelig ? Og hvordan skal jeg klare "lyve" når han spør da? Hvis han melder og spør om å treffes, skal jeg svare at jeg er opptatt med venninner eller skal jeg late som om det er en annen mann i bildet? Anonymkode: c4799...7f0 Det her har ingen ting med hvor tilgjengelig du er eller ikke.. Og å søke en partner du ønsker samhørighet og gjensidig respekt med begynner aldri med barnslige psykologiske spill.... For å være helt ærlig med deg kan jeg ikke se at han er interressert...da ville han kommet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #14 Skrevet 22. desember 2023 LadeJarl skrev (7 timer siden): Det her har ingen ting med hvor tilgjengelig du er eller ikke.. Og å søke en partner du ønsker samhørighet og gjensidig respekt med begynner aldri med barnslige psykologiske spill.... For å være helt ærlig med deg kan jeg ikke se at han er interressert...da ville han kommet. Da ville han kommet? Hva mener du? Han er jo hos meg så ofte han kan. Så kan ikke være det du mener? Tenker du at han ville gått inn i et forhold for lengst? Han er nokså nylig singel, så jeg vet ikke jeg. Vi har vært venner i årevis og nå først har det utviklet seg til følelser hos meg. Vet jo ikke helt med han bortsett fra at etter sex sa vi begge det vi trenger tid til å finne ut av hva vi er.... 🤷Ts Anonymkode: c4799...7f0
Ulla Ullsokk Skrevet 22. desember 2023 #15 Skrevet 22. desember 2023 Men du sier jo st han er nylig kommet ut av et forhold, så hvorfor lurer du da? Kan hende han trenger tid og egentlig ikke burde startet noe med deg så fort. Men han liker deg jo tydeligvis siden han er på og kommer ofte. Jeg tror du bare er utålmodig og det er dumt med en fyr som ikke er klar etter forrige forhold. Jeg var i samme situasjon som han og dumpet fyren fordi det ble for mye for fort. Du må IKKE begynne å spille et spill, da er det bedre å si at du «skjønner at han trenger tid, så vi legger dette på is til du er mer klar.» For det er jo ikke lett å være i din situasjon heller, så kanskje du må beskytte deg selv og kutte til han evnt er klar. Eller du må ha masse tålmodighet og fortsette som nå. Du kan også være utilgjengelig for han en periode, men ikke jug! 1
Engel Skrevet 22. desember 2023 #16 Skrevet 22. desember 2023 Jeg syns du skal være deg selv hele veien. Men ha forståelse for at han trenger litt tid. Han er ikke klar for å gå inn i et nytt forhold ennå. Det du må kjenne på er om det er ok for deg å vente på at han blir klar, om du tåler å ta den risikoen det er. Hva sier magefølelsen din? Det er den du skal lytte til, ikke venninner. 2
snusmumrikke Skrevet 22. desember 2023 #17 Skrevet 22. desember 2023 Det er aldri greit å prøve å manipulere noen til å gjøre ting de ikke føler seg klare for. Om han har sagt at han ikke er klar for forhold, mener han det. Venninnen din har rett i at det å ikke gi mannen det han ber om hver gang, men bare av og til, utløser mer dopamin i hjernen, og kan skape en craving etter mer. Men det er et risikospill, og skikkelig dårlig gjort, når det er bevisst og med hensikt. Om du vil ha et forhold så er du vel ute etter noe som kan vare, og for at det skal skje må kjærlighet inn i bildet. Om du mot all formodning skulle klare å hijacke hjernekjemien så han blir keen på mer av deg, så betyr det ikke at de årsakene som akkurat nå gjør at han ikke føler seg klar for å forplikte seg forsvinner, de skyves bare til side. Når forelskelsen forsvinner, kan det være at disse tankene dukker opp igjen, og du har ingen garantier for at kjærligheten på det tidspunktet er sterk nok til å motvirke de. Når folk er ærlig på at de ikke føler seg klare til å gå inn i noe, er det klokeste å kjenne etter om det føles greit å "holde på" med vedkommende, under de premissene. Om det er greit for deg, er det jo bare å møtes når dere kan, og om du pga omstendigheter er mer tilgjengelig nå, så bare kos deg med han og ikke spill noe spill. Skulle det bli noe, så skjer det fordi han har følelser og er klar for å forplikte seg. Forsøk å minne deg selv på at ting ikke vil bevege seg "fremover" når han har sagt det, ikke tolk ting eller dyrk håp om at han har ombestemt seg i det stille. Vær mer opptatt av dine egne følelser og hva som er rett for deg. Om du opplever at følelsene øker på og det blir vanskelig å deale med at han ikke vil ha forhold nå, kan det være lurt å møtes litt mindre for din egen del. I så fall er det viktig at du fokuserer på at du tar avstand fra han fordi han ikke har de samme følelsene, og prøver å bruke tiden på noe som du liker å gjøre, eller er med folk som får deg til å tenke på andre ting. Det er ikke sunt å la for mye av livet sirkle om en som ikke helt er "der" i følelsene sine. Viktig å sørge for å ha andre ting som er viktige, andre personer i livet som betyr noe, å bruke minst like mye tid på seg selv som den andre. Skjønte det slik at du ikke pleier å være så mye ledig som du er nå, og det er bra, for en person som "ikke har noe liv" kan fort finne på å gjøre kjæresten til "hele livet". For at noe sånt skal funke må begge være like på den måten, og svært mange som nettopp har kommet ut av forhold er uansett ikke klare for det. Om han viser mye interesse og ønsker være med deg, er det et godt tegn, og over tid vil de fleste normale mennesker utvikle følelser i den situasjonen, og så faller liksom forholdet bare på plass. Det er jo selvfølgelig alltid en viss fare for at mannen er komfortabel med ordningen, uten at følelsene blir dypere, men sånt er umulig for oss som ikke kjenner vedkommende å vurdere. Du må bare ta vare på deg selv, sette grenser og ta litt avstand om du trenger det, eller ta sjansen på å la følelsene utvikle seg selv om du ikke vet om det blir noe forhold ut av det. Personlig ville jeg ikke stått i noe uavklart i lange tider, om det ikke var veldig verdt det. Har datet opp i mot ett år tidligere, uten at vi definerte ting, men da var det jeg som ikke var klar for å gå inn i forhold, så det var ikke meg belastningen lå på. Det endte med at jeg brøt fordi han ga uttrykk for mye sterkere følelser enn meg, og ønsket mer tid med meg enn jeg ønsket å være med han, og jeg kjente jeg ikke hadde samvittighet til å fortsette. Han ble informert fra første stund at jeg ikke var klar for forhold, og ikke visste om det ble oss to på sikt, så jeg følte jeg hadde mitt på det rene, men i dag hadde jeg ikke gjort noe sånt, fordi den som har mest følelser kan gjerne streve med å ta gode valg for seg selv. Sier ikke at dette er relevant for dere, men om tiden går og han ikke viser tegn til å ville ta ting videre til forhold, bør du ikke sette livet på vent på ubestemt tid. (men om dere ikke har holdt på så lenge, er det heller ingen grunn til å gi opp om det føles som en bra greie og han viser interesse)
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #18 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Flere menn har sagt det samme til meg. At grunnen til at gnisten dabbet av for dem var fordi jeg var for snill, for tilgjengelig. De visste alltid hvor de hadde meg. Men om jeg skulle endret meg og begynt å spille mer utilgjengelig og slem så hadde jeg fått et forhold basert på at mannen likte jakten, og ikke selve meg. Og det holder heller ikke i lengden! Så fortsett å vær som du er så ender du opp med en mann du kan være deg selv med hele forholdet, og ikke må drive å analysere i alle år og spille spill og lure på hvor du har. Anonymkode: f2200...f53 Bullshit! Anonymkode: d0e5e...c6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå