AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Skrevet 21. desember 2023 Vi har vært bestevenner en årrekke. Men vi har jo vært i hvert vårt forhold og rett og slett bare vært veldig gode venner, helt siden ungdomstiden. Jeg ble kjent med dama hans, han ble kjent med mannen min. Jeg ble skilt for et par år siden. Nå er han blitt separert. Og vi prater på telefonen hver eneste dag, og hvis det ikke passer alltid så meldes vi ihvertfall. Det rare nå er at jeg merker at når han tuller litt eller kanskje drømmer litt om å gå videre, så kjenner jeg plutselig på et snev av sjalusi. Jeg liker ikke at han kan snakke om andre damer. Holder jeg på å falle for bestevennen min? Det klarer jeg ikke håndtere. Hvordan skal jeg klare det? Og ikke ville jeg våget si noe om følelsene mine til han heller. Jeg kan fortelle at jeg er bedt på date og han oppmuntrer meg og syns det er gøy got meg, virker det som. En mann som var betatt av meg ville jo vist sjalusi? Så jeg skjønner at Dette ikke kommer til å bli noe mer. Han vil ut og være singel, leve livet, og selvom vi er bestiser som snakkes daglig så er ikke interessert i meg, forstår jeg. Men han sjekker alltid ut med meg når jeg har barnefri sånn at vi kan være sammen oftest mulig. Så hvordan håndtere noe slikt? Bør jeg prøve gjøre han sjalu eller bør jeg si noe? Bør jeg trekke meg unna? Bør jeg date andre og bør jeg si til han at jeg skal på date da? Det tærer på meg å høre om andre, og jeg smelter når han vil være med meg alltid. Hadde aldri trodd jeg skulle få slike følelser. Jeg vil gjerne ha noen tanker og innspill i dette. 😊 Anonymkode: c467d...8c0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #2 Skrevet 21. desember 2023 Jeg foreslår å snakke med han. Kanskje vente litt? Siden bruddet hans er så ferskt. Dere skal kanskje på fest i romjulen sammen? Anonymkode: dbdd6...d32 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg foreslår å snakke med han. Kanskje vente litt? Siden bruddet hans er så ferskt. Dere skal kanskje på fest i romjulen sammen? Anonymkode: dbdd6...d32 Ingen fest i romjulen, da han drar hjem til sin familie i nord og jeg blir igjen i sør. Men vi prates jo daglig. Kan vente, siden bruddet er ferskt, men er så redd for å bli såret og redd for å bli avvist. Og ikke minst, det kan vel endre eller ødelegge et skikkelig bra vennskap? Eller kan det være en sjanse for at han faktisk ser på meg som mer enn en venn? Kunne jeg fått en pekepinn på det ved å si jeg skal på date? Takk for svaret ditt. Hvordan og hva skal jeg si? Anonymkode: c467d...8c0
LadeJarl Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen fest i romjulen, da han drar hjem til sin familie i nord og jeg blir igjen i sør. Men vi prates jo daglig. Kan vente, siden bruddet er ferskt, men er så redd for å bli såret og redd for å bli avvist. Og ikke minst, det kan vel endre eller ødelegge et skikkelig bra vennskap? Eller kan det være en sjanse for at han faktisk ser på meg som mer enn en venn? Kunne jeg fått en pekepinn på det ved å si jeg skal på date? Takk for svaret ditt. Hvordan og hva skal jeg si? Anonymkode: c467d...8c0 Foreslå i en tøysete tone du at kanskje han kunne date deg hvis dere snakker om å date igjen..?.Så ser du om han plukker opp hansken og det skulle ikke forundre meg om han lo litt og svarte " ja kanskje det"...svarer han det vil han ha deg... Du må huske på at selv om han har lyst på deg som bare juling....er det mye større sjanse for at han mister en bestevenn med å spørre deg direkte enn at du mister han om du spør...Det er en diger kjønnsforskjell her.. 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 LadeJarl skrev (15 minutter siden): . Du må huske på at selv om han har lyst på deg som bare juling....er det mye større sjanse for at han mister en bestevenn med å spørre deg direkte enn at du mister han om du spør...Det er en diger kjønnsforskjell her.. Takk for svar men skjønte ikke helt dette.✌️😬 Hva handler kjønnsforskjellen om? Anonymkode: c467d...8c0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 La han rase fra seg etter bruddet og ligge med noen først. Så spør du ham om deit. Anonymkode: 98482...3c9 3 1
LadeJarl Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar men skjønte ikke helt dette.✌️😬 Hva handler kjønnsforskjellen om? Anonymkode: c467d...8c0 Den handler om at det er fullt av kvinner rundt om som tror deres gode mannevenn er kun interressert i vennskap..i virkeligheten er sgs alle menn i sånne vennskap interressert i å pule kvinnen..😂..mens ingen av kvinnene har samme ønsket ...unntatt du..Så utgangspunktet ditt er fantastisk bra bare...Vedder en 100lapp på at du får han om du spør som jeg skrev og tar det derfra.... 3 1
LadeJarl Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 Og du kan bare hoppe i det først som sist..de følelsene du har fått betyr at du ikke klarer omgås han som bare venn lenger uansett... Det eneste som skjer om du venter er at en annen jente snapper han opp og du sitter igjen uten mann men med smerte... 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 Men er du sikker på at du er forelsket i han? Hadde du disse følelsene mens du var gift eller kom de gradvis etterpå? Om det er ja til det siste er du ikke forelsket men forvirret. Da handler det kunnen at gan er en flott man og en veldig god venn. Og nå som du er singel og på leting er han blitt en aktuell kandidat. Du blir «forelsket» og nå vanner du de følelsene. Jeg synes det høres ut som du har en god venn og at du lengter etter bekreftelse. Og det er ikke så rart, det er godt å få mannlig oppmerksomhet, men her ville jeg tenkt meg godt om. Du kan miste en god venn Anonymkode: 768c3...2f9 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 Slik blir det fort med vennskap med det motsatte kjønn Anonymkode: ecc30...58b 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 Det er en ny situasjon. Ikke sikkert du er betatt. Jeg også synes det kan være rart når gode venner blir single og går på date, selv om jeg ikke er romantisk interessert. Men om du er betatt, så er jo begge single. Så spørs det om dere kan passe som kjærester og ikke "kun" venner. Anonymkode: 4b597...cc6
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 Ville ikke gjort noe med det enda. Etter brudd er en ofte litt ustabil emosjonelt. Selv om jeg ble separert og var emosjonelt ferdig med ex så var datingprosessen min viktig for å finne meg selv igjen som singel. Trengte å rase litt fra meg med venninner, ut på byen og slå ut håret litt. 7 mnd senere møtte jeg kjæresten min. Da var jeg klar for kjærlighet. Jeg hadde nok ikke vært klar for han rett etter bruddet.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 Hvis du er sikker på at du vil ha ham, så skjenk ham full. Be ham hjem på middag, film og litt vin. Da er det lettere å flørte, og dere får sjekket ut om dere er kompatible i senga før dere bestemmer veien videre. Neste gang han fantaserer om å date, så si: "Men kan du ikke komme hjem til meg på middag da?" Så er det åpenbart hva du tenker, men du har en mulighet til å ro deg unna hvis han blir motvillig. Etter en sånn kveld kan/må du bare si noe om at dere må snakke om veien videre etter dette, og spør ham rett ut hvor han står mht følelser og tanker om at dere dater for å se om dere kanskje kan bli kjærester på sikt. Avhengig av hva han svarer, bestemmer du deg for om det var en engangshendelse som ikke ødelegger vennskapet, om det er inngangen til et forhold eller om han egentlig ikke er så god venn likevel. Anonymkode: 7f39a...b3a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 LadeJarl skrev (7 timer siden): Den handler om at det er fullt av kvinner rundt om som tror deres gode mannevenn er kun interressert i vennskap..i virkeligheten er sgs alle menn i sånne vennskap interressert i å pule kvinnen..😂..mens ingen av kvinnene har samme ønsket ...unntatt du..Så utgangspunktet ditt er fantastisk bra bare...Vedder en 100lapp på at du får han om du spør som jeg skrev og tar det derfra.... Ts; @LadeJarl setter det litt på spissen med pulinga, siden det godt kan hende at "vennen" er opp i skyene forelsket. Men det er interessant at generasjon etter generasjon får vokse opp, uten å lære noe om grunnleggende kjønnsforskjeller, fra foreldre, venner, eller skoleverket. En av dere må ta initiativet for å løse opp i denne knuten, og siden vennefella som oftest går kun én vei, så er det mye mindre risiko for kvinnen å prøve seg på sin mannlige "venn". Han vil ikke føle seg ført bak lyset, slik hun ofte reagerer. Anonymkode: 202f5...c48
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Dere er gode venner. Mulig du forveksler vennskapet med en annen type kjærlighet. Som når unge jenter kan bli sjalu når bestevenninnen får kjæreste. Ikke fordi de er forelsket i veninnen, men fordi det endrer deres forhold når veninnen, som de er så glad i, blir mer opptatt av kjæresten. Man " mister" altså noe, og det reagerer vi på. Så du bør tenke på om du virkelig vil være i et forhold med ham, eller om det er det gode vennskapet som spiller deg et puss. Anonymkode: fd766...1a0 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 LadeJarl skrev (8 timer siden): .i virkeligheten er sgs alle menn i sånne vennskap interressert i å pule kvinnen.. For noe jævla pisspreik ! Anonymkode: 1add7...8f0 1
LadeJarl Skrevet 21. desember 2023 #17 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For noe jævla pisspreik ! Anonymkode: 1add7...8f0 Så så frøken.. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #18 Skrevet 21. desember 2023 Det er ikke bare ren sjalusi fra din side da? At du vil føle deg spesiell. Og blir litt skuffet over at du selv ikke er noe han vil ha? Det trenger jo ikke bety at du har romantiske følelser for han. Det kunne jo like gjerne vært ei venninne, som plutselig ble slank, pen og ettertraktet. Du kan bli sjalu, helt uten å ville ha de selv. Anonymkode: 303f7...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #19 Skrevet 21. desember 2023 Jeg har en venninne som hadde det litt som deg. Som sakte men sikkert innså at hun hadde følelser for en nær venn (mann) som hun hadde mye kontakt med. Hun tok til slutt mot til seg og fortalte om følelsene sine. Han ble overrasket og var tydelig på at han var glad i henne som kun venn. Men, den gode nyheten er ar de klarte å bevare vennskapet og har fortsatt tett kontakt og er nære venner i dag. Hun fikk i hvert fall en avklaring og slapp å lure på hva som kunne blitt. Og han var raus nok til å se forbi det. Muligens er det også en kjønnsforskjell sol blir siktet til her - at det er mer sannsynlig at en mann i en slik situasjon kan komme seg videre uten noe mere mikk makk. Uansett vil du ikke finne ut av det før du tar det opp. Lykke til! Anonymkode: e9862...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #20 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men er du sikker på at du er forelsket i han? Hadde du disse følelsene mens du var gift eller kom de gradvis etterpå? Om det er ja til det siste er du ikke forelsket men forvirret. Da handler det kunnen at gan er en flott man og en veldig god venn. Og nå som du er singel og på leting er han blitt en aktuell kandidat. Du blir «forelsket» og nå vanner du de følelsene. Jeg synes det høres ut som du har en god venn og at du lengter etter bekreftelse. Og det er ikke så rart, det er godt å få mannlig oppmerksomhet, men her ville jeg tenkt meg godt om. Du kan miste en god venn Anonymkode: 768c3...2f9 Ts her. Jeg var ikke forelsket i han da jeg var gift nei. Vi har alltid bare vært gode venner. Han har erkjent at han er tiltrukket av meg og at han liker meg "veldig godt". Men jeg har tenkt at det bare er vennskapelig. Og du har et godt poeng for jeg er ikke sikker på om jeg er forelsket nei. Det svinger litt. Mulig, som en annen skriver, at jeg blir litt "snurt" dersom han ikke faller for meg, liksom.. Vi er jo så gode venner, så god kjemi og veldig like. Men blir bittelitt sjalu om han snakker om å skulle date noen. Det tror jeg at jeg hadde taklet dårlig, og det er det som får meg til å tro at jeg har følelser for han. Hm, må kanskje gå litt i meg selv. Har fått mange nyttige råd her. Takk til alle ❤️ts Anonymkode: c467d...8c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå