Gå til innhold

Når man ikke svarer på spm, betyr det da ja eller nei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte en e-post til en samarbeidspartner som skulle hjelpe meg med et felles prosjekt.

Samarbeidspartneren spurte meg når det passet at han kom, og jeg svarte at det måtte bli i helgen.

Fikk til var at det passet bra.

Jeg foreslo da et klokkeslett på lørdag men fikk ikke noe svar tilbake, og jeg tolket det som om det var ett ja.

Ingen dukket opp.

Hva er vanlig å anta når man ikke får svar?

Anonymkode: 4db3d...47d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at personen har blitt syk eller har oversett meldingen.

Anonymkode: 27304...3ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil tro at personen har blitt syk eller har oversett meldingen.

Anonymkode: 27304...3ef

Det er ikke første gangen at vedkommende ikke har svart på spørsmål i meldinger og jeg går ut ifra at vi har en avtale, men så får jeg høre etterpå at jeg har misforstått.

Hva er det jeg misforstår?

Det kan jo tolkes både som ja og nei, men jeg tolker det alltid som et ja.

Ts 

Anonymkode: 4db3d...47d

Skrevet

Jeg ville ikke ha nølt med å sende en melding eller ringe for å etterlyse ham når han ikke dukket opp.

Ville sagt klart fra at nå sitter jeg og venter på deg, mente vi hadde en avtale?!

Hvis dette skjer i fremtiden, finner du bare på noe annet, og lar ham eventuelt dukke opp uten at du er tilstede. La han/hun smake sin egen medisin.

Anonymkode: c200e...ea1

Skrevet

Det er ingen avtale når han ikke svarer på tidspunktet. Svarer han ikke, ville jeg ringt vedkommende. Om du ikke ønsker å ringe, kan du skrive oppfølgningsspørsmål som feks «Eller er det er annet tidspunkt som passer bedre for deg?»

Anonymkode: aba29...518

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen avtale når han ikke svarer på tidspunktet. Svarer han ikke, ville jeg ringt vedkommende. Om du ikke ønsker å ringe, kan du skrive oppfølgningsspørsmål som feks «Eller er det er annet tidspunkt som passer bedre for deg?»

Anonymkode: aba29...518

Men dette er jo noe som har gjentatt seg, og personen hevder etterpå at TS har misforstått. Det er alminnelig høflighet å gi et svar på om klokkeslettet passer eller ikke, når de først har avtalt en bestemt dag.

Noen er simpelthen elendige på å holde avtaler, eller følge opp, og TS burde egentlig funnet en annen "samarbeidspartner".

Anonymkode: c200e...ea1

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tolker alltid manglende svar som nei. 

Anonymkode: 990f2...192

• Liker 1
Skrevet

Når personen sa at dagen passet bra så passer dagen bra men man skal ikke se det som en spikret avtale før personen også har bekreftet at klokkeslett passer. 

Om dette er et gjentakende problem med vedkommende kan du si fra om at det er fint om vedkommende prioriterer møte og er tydeligere på avtaler og følge opp kommunilasjon om mulige avtaler så du slipper å holde av dagen når hen kanskje ikke dukker opp 

Anonymkode: ac7fb...f57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...