AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 Her bruker jeg ekstra penger på snop, julebrus litt ekstra gode frokoster😊 Nyttår blir det taco dette året etter barnas ønske😅 Alkohol drikker jeg ikke🙏 Vi skal i 2 julemiddager. Julaften og 1 juledag. Ingen kostnader der. Kjøper nok allikevel pinnekjøtt eller ribbe til middag en annen dag i romjulen. Ofte tilbud også da😊 Anonymkode: 94deb...600
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Ekstra penger på mat og snop. Feirer alle helligdagene hjemme og skal ha et middagselskap med 4 ekstra gjester og et par julelunsjer med 4-6 stk ekstra. Drikker lite alkohol selv men kjøpt inn 6 fl vin og en pk juleøl. Anonymkode: 9e1ee...9a8
Amossa Skrevet 21. desember 2023 #3 Skrevet 21. desember 2023 Litt mer her vil jeg tro Mannen og jeg er pensjonister. Har to voksne barn med familie og barn. Vi lager kjøttrull, sylterull, lammelår, sursild, sildesalat, rekesalat, karrisild, waldorffsalat og krumkaker. Leverer til barna noen dager før julaften. De er veldig takknemlig for det. Julaften kommer alle til oss på julemiddag, totalt 8. Vi serverer ribbe med øl og akevitt. Multekrem og pavlova. I skåler har vi (som alltid) twist, mokkabønner og kremtopper). Andre juledag kommer alle på pinnekjøttmiddag. Også da øl/akevitt, brus til barna og dessert. Så har vi i tillegg søsken, tante/onkelbarn på koldtbord mellom jul og nyttår, den 28. i år. Da er vi 16 til bords. Neste familiemiddag er på nyttårsaften. Da kommer også et par venner. Serverer kalkun med tilbehør til 10 gjester. Dette koster sikkert noe. Men mannen min og jeg er blitt 70 år og pensjonister. Økonomien er god. Tenker det er viktig og riktig å være sammen med våre nære, og gjøre det enklere for dem, når vi kan det 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her bruker jeg ekstra penger på snop, julebrus litt ekstra gode frokoster😊 Nyttår blir det taco dette året etter barnas ønske😅 Alkohol drikker jeg ikke🙏 Vi skal i 2 julemiddager. Julaften og 1 juledag. Ingen kostnader der. Kjøper nok allikevel pinnekjøtt eller ribbe til middag en annen dag i romjulen. Ofte tilbud også da😊 Anonymkode: 94deb...600 Bidrar du ikke til julemiddagene du er invitert til? Anonymkode: 44f2c...38d 3
Daisy-love Skrevet 21. desember 2023 #5 Skrevet 21. desember 2023 Jeg bruker ekstra på å handle inn en del som er billigere nå. Ting som sennep, rødkål, kanel, og noe annet krydder, svisker, sylteagurk, rødbeter. Hadde om jeg bakte også kjøpt en del mel osv, men baker fint lite om dagen så ikke kjøpt noe der. Blir ikke de største summene det jeg har kjøpt ekstra av da, men det blir litt, og besparelsen er god! 🤑 Også sendt julekort med en oppmerksomhet til litt flere i år. Det er likevel ikke de store summene ekstra utenom gaver her hos meg. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Skrevet 21. desember 2023 Vi har en baby på 1 mnd, så her har vi invitert alle til å komme til oss, med forbehold om at alle som kommer må hjelpe til. ☺️ Her blir det middagsselskap 5 ganger hjemme. +3 frokost og lunsj. (familie som overnatter i 3 netter) vi handler inn alt, i tilegg til snop, drikke og kos. Blir ikke mye alkohol da siden over halvparten ikke drikker av diverse grunner. Regner med vi blir 6-7 personer til hvert måltid, kanskje flere🤔 heldigvis er folk veldig med å bidra og flere har overført penger eller tar med litt mat, og så har man selvsagt den ene som forventer å komme til dekket bord og ikke vil hjelpe til med noe.. 🙄 Anonymkode: 8edb9...694 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bidrar du ikke til julemiddagene du er invitert til? Anonymkode: 44f2c...38d Er det vanlig? Har aldri gjort. Og har ikke forventet at andre har gjort det når dem kommer på middagsselskap til meg. Anonymkode: 5e44f...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #8 Skrevet 21. desember 2023 Jeg har, som @Daisy-love , handlet inn litt ekstra av ting jeg bruker mye av som er på tilbud før jul. I tillegg til gaver går det med litt ekstra til brus, mat og godteri, og blomster må jeg ha til jul. Vi har besøk alle juledagene, men en ekstra person utgjør ikke så veldig mye på forbruket. Anonymkode: 850df...623 1
Daisy-love Skrevet 21. desember 2023 #9 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har, som @Daisy-love , handlet inn litt ekstra av ting jeg bruker mye av som er på tilbud før jul. I tillegg til gaver går det med litt ekstra til brus, mat og godteri, og blomster må jeg ha til jul. Vi har besøk alle juledagene, men en ekstra person utgjør ikke så veldig mye på forbruket. Anonymkode: 850df...623 Veldig greit å utnytte tilbudene nå, og det er lov å kose seg litt ekstra også over høytiden 🥰 God julefering til deg og dine 🎄
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #10 Skrevet 21. desember 2023 Vi skal arrangere middag for 10 på 1. juledag. Har blitt en del innkjøp knyttet til dette, både mat og alkohol. Men så skal vi selv være gjester både nyttårsaften og julaften, og sparer litt der. (Men vi tar alltid med alkohol og snacks og godteri når vi er i selskap hos andre i jula - det er veldig hyggelig å gi oppmerksomhet til vertene, eller ta med godteri til barna som bor i huset.) Anonymkode: 36a0f...234 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Skrevet 21. desember 2023 Daisy-love skrev (25 minutter siden): Veldig greit å utnytte tilbudene nå, og det er lov å kose seg litt ekstra også over høytiden 🥰 God julefering til deg og dine 🎄 Takk, det samme 😊 Anonymkode: 850df...623 1
c_buk Skrevet 21. desember 2023 #12 Skrevet 21. desember 2023 Arrangerer 3 juletilstelninger. Det koster litt. I tillegg kjøper vi alltid inn litt ekstra god mat og drikke. Da flyr tusenlappene fort. Drar som regel ut og spiser 1-2 ganger i løpet av juletiden også. I år tar vi nok med oss svigers, og da koster det litt ekstra. Hjelper også normalt moren min med noen utgifter så hun får råd til å invitere barnebarn uten å ha en klump i magen. 1 1
Brunello Skrevet 21. desember 2023 #13 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bidrar du ikke til julemiddagene du er invitert til? Anonymkode: 44f2c...38d Det er for mange helt unaturlig å be gjestene bidra. Vi skal ha gjester julaften, tre dager i romjulen og nyttårsaften. Står for alt av mat og drikke. Blir nok 10 000,- ekstra. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #14 Skrevet 21. desember 2023 Skal bort på julaften, men har med både dessert og en god del drikkevarer + «vertskapsgave». Har 3 selskap i jula med 6, 9 og 13 gjester, hvor vi spanderer alt. Nyttårsaften er spleiselag med venner. Det blir litt ekstra på matbudsjettet i jula, det er helt sikkert. Anonymkode: f001a...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Bruker ekstra på julebord med venner (restaurant, standup show, alkohol ol) juleforestilling med barna, kino i romjulen, penklær til meg og barna, frisør/velvære. Bruker også ekstra på mat, godteri og brus. Er invitert i julebesøk hos foreldre og svigerforeldre og bidrar ikke med noe til selskapet. Ingen besøk julebesøk hjemme hos oss selv, men blir selvfølgelig bedre og flottere måltid med kjernefamilien. Anonymkode: a5a37...594 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 Brunello skrev (10 timer siden): Det er for mange helt unaturlig å be gjestene bidra. Vi skal ha gjester julaften, tre dager i romjulen og nyttårsaften. Står for alt av mat og drikke. Blir nok 10 000,- ekstra. Enig med denne. Når vi inviterer inn hos oss så forventer vi på ingen måte at gjestene skal betale for seg/bidra. Klart hyggelig om de vil ta med en flaske vin eller annet til fellesskapet, men ikke noe jeg ville reagert på om de ikke gjorde. Anonymkode: 3b89b...3d4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #17 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig med denne. Når vi inviterer inn hos oss så forventer vi på ingen måte at gjestene skal betale for seg/bidra. Klart hyggelig om de vil ta med en flaske vin eller annet til fellesskapet, men ikke noe jeg ville reagert på om de ikke gjorde. Anonymkode: 3b89b...3d4 Enig, hadde aldri forventet at noen skulle bidra. Da er det enten jeg som takker ja til at de kan ta med seg dessert, eller at det er planlagt sammen med invitasjonen at det er spleiselag. I år så sa vi "vi kan gjerne ha julelvelden hos oss, men på grunn av nyfødt baby så trenger vi hjelp med alt arbeidet" og det var alle veldig forståelsesfulle for og kastet inn ideer på hvordan alle kunne bidra🥰 opplevde engang å få vipps krav etter et middagsselskap. Ingen ting var nevnt verken før eller under. Bare et "takk for en koslig kveld, fint hvis dere vippser deres andel så fort som mulig." 😳 Anonymkode: 8edb9...694
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #18 Skrevet 21. desember 2023 Vi ble invitert på besøk 1.juledag men fikk beskjed om at noe middag ble det ikke.. Merkelige greier.. Anonymkode: 12fb6...221
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #19 Skrevet 21. desember 2023 Ekstra penger på mye mat og godterier, brus, pene servietter, kubbelys og te lys osv. Ellers går det penger til juleantrekk til barna. Skal hoste to store selskaper, lille julefaten og nyttårsaften. Anonymkode: 44774...4b9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #20 Skrevet 21. desember 2023 Lille juleaften* Anonymkode: 44774...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå