Gå til innhold

Helt utafor om dagen ... Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er helt utafor om dagen. Det er så intens at jeg går snart på veggen. Dette er det jeg plages med.

- ekstremt dårlig hukommelse, husker ikke hva som har skjedd samme dag, dagen før etc 

- fader ut totalt, klarer ikke konsentrere meg eller få med meg hva noen sier 

- hjernetåke, ender med at jeg blir tafatt og tiltaksløs fordi jeg mister motivasjonen til å gjøre noe 

- mye hodepine

- sliten og slapp i kroppen

- mye vondter og blir så lett syk . August til april hvert år er jeg veldig lett påvirkelig ..

- veldig lettrørt og sensitiv mot ubehagelige hendelser i den grad at jeg får ekstremt ubehag i lang tid etterpå. 

- jeg har generell angstlidelse og nå er det ganske ikke , jeg sliter mye med katastrofetanker og kan ligge med skrekk i kroppen om kveldene , som når kroppen er stiv av skrekk 

- jeg tar utdanning hvor jeg skal jobbe med barn. Jeg jobber også med barn utenfor studiene (jeg er voksen og har barn selv,så er ikke ung ), og nå får jeg bekymringer om noe skal skje under mitt ansvar og redd det skal bli verre. 

- veldig kvalm om morgenen og brekker meg hele tiden frem til lunsj, lite matlyst generelt, klarer bare spise veldig sterk mat eller sjokolade. Alt annet er bare nasty .b

- mye hyperfokusering eller totalt motsatt generell uvilje til å gjøre noe som helst 

- veldig glemsom og dårlig hukommelse , husker ikke at jeg har skrevet lister med ting som skal gjøres 

- klarer tydeligvis bare èn beskjed om gangen. Må skrive ned alt og huske at jeg skal se på lista. 

Jeg er 33, så tror ikke jeg er dement enda.. 

Jeg tenker å bestille time lege på nyåret, men jeg er redd for å bli sykemeldt fordi jeg ikke har tid og jeg har ovg.stønad og sånt og kan ikke sykemelde fra studie pga fravær, men noen som har vært igjennom noe lignende og fått noe medisin som fungerer og holder deg på sporet i hverdagen ? 

Hjelp...😢

Anonymkode: 02933...87f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsøk lege og få hjelp. 

Er slik selv etter min sønn,det peneste,snilleste, pliktoppfyllende,topp karakter på skolen, flinkeste på lærlingplassen gjennom 20.år sa arbeidsgiver. 

Han tok sitt eget liv....18 år og 4 dager gammel... i  november. 

Var vondt å besøke åstedet sammen med krimteknikkerene.

Så tåke i hjernen kjenner jeg til....

Ta vare på deg selv et du snill!!!

Anonymkode: 4d508...d07

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg fikk medisin og etterhvert terapi og det hjalp meg mye. Ble 90% frisk, vil jeg si.

Anonymkode: 2aef3...166

Skrevet

Du er sannsynligvis ekstremt sliten, og trenger hvile. Så hva så om du blir sykemeldt. Det kan jo hende du bare trenger ett par uker før du kommer deg igjen. Det er uansett bedre å ta en pause nå, før du blir skikkelig utbrent.

Anonymkode: 0119c...53f

Skrevet

Bekymringsangst i seg selv er veldig utmattende. Høres ut som du har mange baller i lufta og vil prestere. 
Jeg jobber selv med barn, og du er ikke alene ansvarlig på jobben din. Du har kollegaer du samarbeider med og du er et team. Så prøv legg bort slike tanker. For meg høres det ut som at det er angsten som er problemet. Ta kroppens signaler på alvor, og ro ned. 
Når kroppen er i alarmberedskap bruker du mye energi på dette, derfor glemmer du lett. Kunsten er å prøve å være tilstede her og nå. Ikke tenk så mye på gårsdagen, eller hva som skal skje neste uke eller år. 
Sørg for å få nok søvn hvertfall, søvn har mye å si. 

Anonymkode: 527a4...d7d

Skrevet

Tusen takk for svar og råd dere .. jeg skal få tatt kontakt med legen, høre litt hva som kan hjelpe. Jeg er litt redd for at det skal være omfattende så kvier meg litt , vil egentlig bare bli bra igjen. Føler det går utover alt, har fått noe som jeg vil beskrive som tvangstanker, får tanker om at jeg ikke har slått av ovnen (Selvom jeg har ikke brukt den) og ladere og  diverse og begynner å tenke på brann og kjører tilbake så jeg kommer for sent til ting ... Det er som et mareritt.. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppsøk lege og få hjelp. 

Er slik selv etter min sønn,det peneste,snilleste, pliktoppfyllende,topp karakter på skolen, flinkeste på lærlingplassen gjennom 20.år sa arbeidsgiver. 

Han tok sitt eget liv....18 år og 4 dager gammel... i  november. 

Var vondt å besøke åstedet sammen med krimteknikkerene.

Så tåke i hjernen kjenner jeg til....

Ta vare på deg selv et du snill!!!

Kondolerer ❤️ må være helt forferdelig å stå i.. ønsker deg alt godt ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tusen takk for svar og råd dere .. jeg skal få tatt kontakt med legen, høre litt hva som kan hjelpe. Jeg er litt redd for at det skal være omfattende så kvier meg litt , vil egentlig bare bli bra igjen. Føler det går utover alt, har fått noe som jeg vil beskrive som tvangstanker, får tanker om at jeg ikke har slått av ovnen (Selvom jeg har ikke brukt den) og ladere og  diverse og begynner å tenke på brann og kjører tilbake så jeg kommer for sent til ting ... Det er som et mareritt.. 

Kondolerer ❤️ må være helt forferdelig å stå i.. ønsker deg alt godt ❤️

Takk for det. 

Er ufattelig vondt.

Vi var bestevenner

Var en nydelig gutt,godt vandt med både motorsykler og biler. La ut bilde på Instagram.... "En siste tur med denne,så blir alt bra"

Var en bil vi bygget sammen,var veldig fin og fikk utrolig mye skryt av.

Elever fra skole,lærere,kollegaer, de han gikk i barnehage med. Kammerater og venninner er helt uforstående. Har hentet bilen og har den stående på verkstedet. Har lyst til å bruke den til noe forebyggende.Alle griner når dem ser restene av bilen.  Fikk holde rundt han i 4 timer,så gikk han videre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...