AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #21 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): [/snip] vi har jo vært som en person i flere år.. Anonymkode: 46133...a72 Dette er jo skikkelig usunt i lengden. Er jo heller dere to andre som bør begynne å finne noe litt annet å fylle livene deres med. Anonymkode: 435fe...954 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #22 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi er en vennine gjeng på 3 der hun ene har kjøpt seg hus og som har blitt tante. Men meg og hun siste føler at hun glemmer oss noen ganger og ikke prioterer oss like mye som vi ønsker. Vi føler hun prioter hus og familien sinn mere en oss.. er vi egoistiske som tenker dette? Vi føler jo at hun ikke setter pris på oss.. ettersom hun ikke tar kontakt og ikke prioterer oss like mye som hun gjorde før.. dette fører jo til at vi føler vi må ta avstand fra henne.. Har folket noen råd om hva vi kan gjøre eller hvordan vi kan bygge opp vennskapet før det ryker?.. vi har jo vært som en person i flere år.. Anonymkode: 46133...a72 Det er jo naturlig at folk, og behov, endrer seg gjennom årene - og fokus endrer seg i perioder. Jeg forstår dog ikke hvorfor dere føler dere må ta avstand til henne, bare fordi det ikke er som det en gang var, og om vennskapet krever konstant kontakt mellom dere for å opprettholdes, er det kanskje ikke så mye vennskap dere har? Er man glad i noen så er man også rause med dem. Det naturlige vil jo være å snakke med henne om det Anonymkode: 4441c...f54 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #23 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi er en vennine gjeng på 3 der hun ene har kjøpt seg hus og som har blitt tante. Men meg og hun siste føler at hun glemmer oss noen ganger og ikke prioterer oss like mye som vi ønsker. Vi føler hun prioter hus og familien sinn mere en oss.. er vi egoistiske som tenker dette? Vi føler jo at hun ikke setter pris på oss.. ettersom hun ikke tar kontakt og ikke prioterer oss like mye som hun gjorde før.. dette fører jo til at vi føler vi må ta avstand fra henne.. Har folket noen råd om hva vi kan gjøre eller hvordan vi kan bygge opp vennskapet før det ryker?.. vi har jo vært som en person i flere år.. Anonymkode: 46133...a72 Dette er vel helt naturlig?? om dere er hennes venner så stiller dere opp for hun, trenger hun hjelp til oppussing? Litt tid på å fikse huset og glede seg over det før hun har tid igjen. Ja man skal alltid prioritere vennskap, men noen ganger må man få lov til å glede seg litt over nye ting i livet! Vent til dere kommer der selv! Anonymkode: 6257c...0dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
akrich88 Skrevet 21. desember 2023 #24 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi er en vennine gjeng på 3 der hun ene har kjøpt seg hus og som har blitt tante. Men meg og hun siste føler at hun glemmer oss noen ganger og ikke prioterer oss like mye som vi ønsker. Vi føler hun prioter hus og familien sinn mere en oss.. er vi egoistiske som tenker dette? Vi føler jo at hun ikke setter pris på oss.. ettersom hun ikke tar kontakt og ikke prioterer oss like mye som hun gjorde før.. dette fører jo til at vi føler vi må ta avstand fra henne.. Har folket noen råd om hva vi kan gjøre eller hvordan vi kan bygge opp vennskapet før det ryker?.. vi har jo vært som en person i flere år.. Anonymkode: 46133...a72 Hvor gamle er dere? Spør, fordi prioriteringer endrer seg jo eldre man blir. Hvis hun nettopp har blitt tante, skjønner jeg at det er stas for henne og at hun vil bruke tiden sin på familien. Og hus... Altså, det er stort å kjøpe sitt første hus. Da går det mye tid på det. Så om dere er egoistiske eller ikke? Vet ikke, har dere sagt til hun nr 3 at dere savner henne eller at dere føler at prioriteringen hennes ikke er det dere er vant med? Noen ganger skjer livet, da blir det andre prioriteringer enn før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #25 Del Skrevet 21. desember 2023 Dere er ikke første prioritet. Punktum. Anonymkode: 02a8e...645 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 21. desember 2023 #26 Del Skrevet 21. desember 2023 Ja, dere er ganske egoistiske som ikke skjønner at en ikke har like mye tid til venner lenger når en har fått seg familie og nytt hus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 21. desember 2023 #27 Del Skrevet 21. desember 2023 Det er ikke vanlig å prioritere andres barn foran venner. Forstår godt st dere blir irritert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 21. desember 2023 #28 Del Skrevet 21. desember 2023 Jeg prioriterer ikke så ofte venner, fordi jeg har barn + en til på vei og en partner. I helgene har jeg kanskje tid til å møte venner en av dagene, men ikke hver helg. Det er i helgene jeg har mest tid med barnet. I ukedagene har jeg stort sett ikke overskudd pga jobb, barn, hus og hjem. Sånn er det å få barn, og måtte prioritere de først for en periode i livet. Jo da jeg kommer til å prioritere barna eller være med barna når de blir eldre også, men da blir det mer rom for sosial omgang med venner, da barnet vil være mye med venner og ikke bare oss foreldre/familien. Det kan gå noen mnd mellom hver gang jeg ser ulike venner. Det er flere av dem, og de skal derfor sjongleres på. Kanskje jeg treffer noen en gang i mnd, mens andre 2 ganger i halvåret. Jeg prater derimot med de fleste i løpet av en mnd. De fleste forstår dette, fordi de har barn selv, eller har vært gjennom fasen med små barn tidligere i livet. De skjønner at når man får familie, så blir det viktigst for noen år. Det betyr derimot ikke at man glemmer vennene sine, eller ikke bryr seg men bare det at man prioritere litt anderledes enn før. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
akrich88 Skrevet 21. desember 2023 #29 Del Skrevet 21. desember 2023 Brunello skrev (11 minutter siden): Det er ikke vanlig å prioritere andres barn foran venner. Forstår godt st dere blir irritert. "Andres barn"? Er niese, da. Er ikke bare et hvilket som helst barn... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #30 Del Skrevet 21. desember 2023 Brunello skrev (13 minutter siden): Det er ikke vanlig å prioritere andres barn foran venner. Forstår godt st dere blir irritert. Hvorfor er ikke det "vanlig"? Det er jo fullstendig lov å prioritere det som gir en selv mest glede. Anonymkode: e62ce...361 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 21. desember 2023 #31 Del Skrevet 21. desember 2023 De fleste av minne venner har blitt gravalvorlig voksne.. kun politikk, hvile, seriøsitet og A4. Alle andre som avviker er «dummere».. i mitt hode er dem dumme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 21. desember 2023 #32 Del Skrevet 21. desember 2023 Helt normalt - i en venninnegjeng vil ikke alle etablere seg samtidig og da endrer prioriteringene seg. Synes dere er lite forståelsesfulle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #33 Del Skrevet 22. desember 2023 Ærlig talt! Familie og hus kommer selvfølgelig før venner. Om en venn hadde klaget på dette til meg så hadde jeg snudd ryggen til og gått for da er de ikke ordentlig venner. Anonymkode: b62d5...9ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #34 Del Skrevet 22. desember 2023 Jeg har 2 bestevenninner. Jeg har jobb, mann og barn og fibromyalgi. Jeg har som oftest nok med å komme meg gjennom jobb og det som må gjøres hjemme. Så møter ikke venninner ofte. Men snakkes på snap eller messenger hver dag. Hun som jobber og har familie forstår det. Hun som er mye sykemeldt og ikke har familie, forstår det ikke like godt og kan bli litt snurt når jeg ikke kan møtes når hun vil Anonymkode: 7d9fb...684 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dansemamma Skrevet 22. desember 2023 #35 Del Skrevet 22. desember 2023 Gode vennskap bør tåle litt tørketid innimellom. Hun har det kanskje veldig travelt for tiden - kanskje det ikke handler om prioriteringer? Hun har i en periode nå mindre fritid og tid til vennskap/egentid. Jeg vil jo også si at å prioritere familie ikke er feil. Jeg ville akseptert som venn å ha en periode med litt nedetid når venner av meg har litt mye annet. Dette vil dere oppleve tid til annen med dere alle ettersom dere blir mer etablert. Akkurat nå er det henne, neste gang er det kanskje deg. Som er veldig travel med flytting, planlegge bryllup, pusse opp hus, er gravid og dårlig, travel småbarnsmor, prioriterer å pleie kjæresteforhold i en travel hverdag, familiemedlem som er syk…. Det er forskjell på ungdomsvenner og voksenvenner. Hvis dere er glad i hverandre og ønsker å ha henne i livet deres, så er det viktig at dere aksepterer at tid for venninner vil variere litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #36 Del Skrevet 22. desember 2023 Misstenker at trådsender er en person som ikkje vet hva barn, hjem og familie handler om. Skulle bare mangle at ein må prioritere familien for venner. Anonymkode: 3cabc...993 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #37 Del Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 22.35): Vi er en vennine gjeng på 3 der hun ene har kjøpt seg hus og som har blitt tante. Men meg og hun siste føler at hun glemmer oss noen ganger og ikke prioterer oss like mye som vi ønsker. Vi føler hun prioter hus og familien sinn mere en oss.. er vi egoistiske som tenker dette? Vi føler jo at hun ikke setter pris på oss.. ettersom hun ikke tar kontakt og ikke prioterer oss like mye som hun gjorde før.. dette fører jo til at vi føler vi må ta avstand fra henne.. Har folket noen råd om hva vi kan gjøre eller hvordan vi kan bygge opp vennskapet før det ryker?.. vi har jo vært som en person i flere år.. Anonymkode: 46133...a72 Har du tenkt over hvordan dine foreldre har det? Kan du huske at de prioriterte venner forran hus og hjem? Eller var det mest hjemme og tok vare på hus, hjem og barn? For det er slik det er å bli voksen. Og din venninne høres ut som hun er på god vei inn i voksenlivet. Du vil bli skuffet dersom du tror at kontakten med venner vil være lik gjennom hele livet. For på et tidspunkt vil partner og evt egen familie komme øverst på prioriteringslista. Anonymkode: d8675...bd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 22. desember 2023 #38 Del Skrevet 22. desember 2023 Sånn er det å bli voksen. Man prioriterer gjerne hus og familie over venner, det er helt naturlig. Ville vært merkelig om jeg skulle prioritert bestevenninna mi over mann og barn. Det betyr ikke at man ikke er glad i vennene sine, men at man er i en ny livsfase. Sånn er det livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #39 Del Skrevet 22. desember 2023 Modenhetsnivået avslørte seg selv da setningen «føler vi må ta avstand til henne» grunnet venninne med voksne prioriteringer. Snu på det, kanskje hun rett og slett har tatt avstand til dere nettopp på grunn av deres umodenhet? Anonymkode: 00607...d33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #40 Del Skrevet 22. desember 2023 Hun velger jo selv hva hun som skal bruke tiden sin på....om du var en venn må du godta det. Anonymkode: 59330...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå