Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en kvinne på 45 år som er enslig. Jeg kan ikke få egne barn, og har lenge tenkt på å adoptere et barn. Men med tanke på alderen min er vel jeg for gammel? Er det mulig å adoptere når man er 45 år?

Anonymkode: 8bdcc...8d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra adopsjonsforum sine sider.. Du finner nok mer korrekt og relevant info der enn på kvinneguiden. 

Screenshot_20231220_223337_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 7f107...4de

Skrevet

Det er ganske vanskelig å få adoptert nå. Innenlandsadopsjon er uvanlig, og det er midlertidig stans i adopsjoner fra mange land, samt snakk om full stans. Mange land krever at man er gift for å adoptere, så som enslig i din alder ville jeg nok slått tanken fra meg. 

Jeg er også enslig og barnløs, men var fostermor i mange år og har fortsatt god kontakt med fosterbarn. Å være fosterhjem eller avlastningshjem er ikke for alle, og langt ifra det samme som adopsjon, men jeg nevner det likevel, da det er mange goder med å være fosterhjem. :) Om du vurderer det vil jeg varmt anbefale å ta kurs om det, det er uforpliktende og man får god innsikt i prosessen. 

Anonymkode: 94840...b3f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei, jeg er en kvinne på 45 år som er enslig. Jeg kan ikke få egne barn, og har lenge tenkt på å adoptere et barn. Men med tanke på alderen min er vel jeg for gammel? Er det mulig å adoptere når man er 45 år?

Anonymkode: 8bdcc...8d4

For det første er alderen din ganske høy, forndet andre er det svært få land som bortadopterer til enslige. 

Prøv heller å bli fosterforelder?

Anonymkode: c4edd...c09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...