AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 For 2 år siden fikk jeg noen fantastiske gode tøfler i gave til jul. De er kjempevarme og i tillegg kan de fint takle å bli brukt ute når jeg må ut med søpla og sånt. De er selvfølgelig "made i China" og sannsynligvis laget av noe plastræl. Men jeg elsker dem. Beste tøflene ever. Men nå har de begynt å stinke. Fotsvettelukt. Jeg har prøvd å sette dem ut til "lufting". Det hjalp i 3 minutter. Vanskelig å finne ut om de er limt eller hva de egenlig er laget av. Bør kunne overleve en skånsom vask i vaskemaskinen? Eller kanskje ikke? Valget er mellom å ha herlige tøfler som stinker, eller risikrere å ødelegge dem (og nei, gubben husker ikke hvor han kjøpte dem, så vanskelig å finne nye av samme type) Anonymkode: 4c6c4...1a6
PurpleTuliip Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Ville håndvasket de, først med såpe så en god skyll før jeg hadde latt de ligge i eddikvann en stund før ny skyll og tørk. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: For 2 år siden fikk jeg noen fantastiske gode tøfler i gave til jul. De er kjempevarme og i tillegg kan de fint takle å bli brukt ute når jeg må ut med søpla og sånt. De er selvfølgelig "made i China" og sannsynligvis laget av noe plastræl. Men jeg elsker dem. Beste tøflene ever. Men nå har de begynt å stinke. Fotsvettelukt. Jeg har prøvd å sette dem ut til "lufting". Det hjalp i 3 minutter. Vanskelig å finne ut om de er limt eller hva de egenlig er laget av. Bør kunne overleve en skånsom vask i vaskemaskinen? Eller kanskje ikke? Valget er mellom å ha herlige tøfler som stinker, eller risikrere å ødelegge dem (og nei, gubben husker ikke hvor han kjøpte dem, så vanskelig å finne nye av samme type) Anonymkode: 4c6c4...1a6 Har ikke prøvd det selv, men har hørt fra andre at de hiver sko i fryseboksen over natten. Dette skal visstnok ta knekken på bakteriene, så det kan jo ikke skade å prøve det. Anonymkode: 22c0e...8ea 2
Gjest jegerrinne Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Vi har kjøpt slik spray til å spraye inn i skoa for å bli kvitt lukt
AdonisFFM Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 (endret) Kjøp bakepulver og fyll masse i tøflene. Ikke vask dem først. La det stå i dem en 3-5 dager. Hold dem lukka ogvrist hver morgen slik at bakepulver er intakt. Tøm det ut og la det være ute over matta. Jeg vil bli overasket om du ikke merker mye bedring. Endret 20. desember 2023 av AdonisFFM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå