AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Skrevet 20. desember 2023 23 år J som plutserlig har begynt å få ekstreme mensensmerter siste året! Beksjymret. Aldri hatt ekstreme mensensmerter tidligere. Hadde som regel vondt i mage lår, men såpass mild grad at jeg klarte å la vær å ta Paracet! Dette var kun smerter i mage/lår, ingen andre ekstra ting. Siste året har jeg fått ekstreme smerter hvor jeg får anfall på morgen dag 1, der jeg mister pust, kastet opp ene gangen, blir kvalm, skjelver, kaldsvetter, svimmel og får tårer for jeg ikke tåler smerten! Tatt Paracet og det hjalp, men de første 15 min før pracet hjelper føles det som om jeg skal dø. Eneste forksjell som har oppstått er at jeg ble skilt. Disse smertene startet 3-4 mnd etter skilsmissen og har vart nå i snart et år. Jeg har ikke hatt sex på litt over et år, siden jeg ble skilt og lurer på om det kan være årsaken? Onaner forsatt, men ikke pentering. Kan penetrering ha noe å si for at jeg plutserlig får ekstreme smerter? når det er sagt var jeg ikke veldig lei meg da skilsmissen skjedde da det var veldig toxic forhold. Kom meg fort over det. Så har ihvertfall ikke noe med det emosjonell å gjøre Er så lei meg, ønsker de stopper. For jeg har hatt mensen siden jeg var 13 ellerno, veldig ung! Og aldri opplevd dette siden da. Anonymkode: cc324...361
KatteLatte Skrevet 20. desember 2023 #2 Skrevet 20. desember 2023 Tipper du har endometriose som er blitt verre. Har nok ingenting med skilsmissen å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Skrevet 20. desember 2023 KatteLatte skrev (11 minutter siden): Tipper du har endometriose som er blitt verre. Har nok ingenting med skilsmissen å gjøre. Hmmmm Anonymkode: cc324...361
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Skrevet 20. desember 2023 Sjekket deg for klamydia? 🙈 var han utro på slutten? Anonymkode: 9fb3f...620 1
Gekko Skrevet 20. desember 2023 #5 Skrevet 20. desember 2023 Dette bør du få sjekket hos gynekolog. Vil tro det ikke har med skilsmissen å gjøre, selv om det inntraff samtidig. 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sjekket deg for klamydia? 🙈 var han utro på slutten? Anonymkode: 9fb3f...620 Er du seriøs…..? Anonymkode: cc324...361
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #7 Skrevet 20. desember 2023 Gekko skrev (3 minutter siden): Dette bør du få sjekket hos gynekolog. Vil tro det ikke har med skilsmissen å gjøre, selv om det inntraff samtidig. Men har dette noe å gjøre med gynekolog? Vil ikke gå dit unødvenig. Er dyrt Anonymkode: cc324...361
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #8 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men har dette noe å gjøre med gynekolog? Vil ikke gå dit unødvenig. Er dyrt Anonymkode: cc324...361 Sånne ting skal alltid sjekkes, mange grunner med blødninger som forandrer seg sånn plutselig skal ses på. Ville tatt celleprøve i tilegg. Veninna mi fikk som deg ved begynnende livmorhalskreft, hun sjekket for seint så det gikk ikke bra. Det trenger ikke være det, men noe er galt her og man må bare ta seg råd. Be om avbetaling om så. Anonymkode: 39fe4...7cf 6 1
Gekko Skrevet 20. desember 2023 #9 Skrevet 20. desember 2023 Få en time hos fastlegen og be om henvisning til gynekolog. Der får du med slike symptomer. Du betaler kun egenandel, det er ikke veldig dyrt. 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #10 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er du seriøs…..? Anonymkode: cc324...361 det er jo greit å utelukke det. Anonymkode: 9fb3f...620 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #11 Skrevet 20. desember 2023 ibux er bedre for menssmerter, og kan faktisk hindre at det eskalerer om du tar det tidlig nok. men høres ut som endometriose. Anonymkode: 96b22...823
Fireflies Skrevet 20. desember 2023 #12 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men har dette noe å gjøre med gynekolog? Vil ikke gå dit unødvenig. Er dyrt Anonymkode: cc324...361 Når du blør som du beskriver så bør du absolutt få en gynekologisk undersøkelse. Snakk med legen din. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #13 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men har dette noe å gjøre med gynekolog? Vil ikke gå dit unødvenig. Er dyrt Anonymkode: cc324...361 Dyrt? Noe av det beste du kan bruke pengene dine på er helsa di! Kraftig mens har ingenting med skilsmissen å gjøre. Det kommer av at noe ikke er som det skal være og det bør du finne ut av raskest mulig. Anonymkode: 86ca5...c1a 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #14 Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dyrt? Noe av det beste du kan bruke pengene dine på er helsa di! Kraftig mens har ingenting med skilsmissen å gjøre. Det kommer av at noe ikke er som det skal være og det bør du finne ut av raskest mulig. Anonymkode: 86ca5...c1a Hva gjør gynekologen? Anonymkode: cc324...361
Perelandra Skrevet 21. desember 2023 #15 Skrevet 21. desember 2023 Tråden er ryddet for medisintips. Perelandra, mod.
Grüner Skrevet 21. desember 2023 #16 Skrevet 21. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): 23 år J som plutserlig har begynt å få ekstreme mensensmerter siste året! Beksjymret. Aldri hatt ekstreme mensensmerter tidligere. Hadde som regel vondt i mage lår, men såpass mild grad at jeg klarte å la vær å ta Paracet! Dette var kun smerter i mage/lår, ingen andre ekstra ting. Siste året har jeg fått ekstreme smerter hvor jeg får anfall på morgen dag 1, der jeg mister pust, kastet opp ene gangen, blir kvalm, skjelver, kaldsvetter, svimmel og får tårer for jeg ikke tåler smerten! Tatt Paracet og det hjalp, men de første 15 min før pracet hjelper føles det som om jeg skal dø. Eneste forksjell som har oppstått er at jeg ble skilt. Disse smertene startet 3-4 mnd etter skilsmissen og har vart nå i snart et år. Jeg har ikke hatt sex på litt over et år, siden jeg ble skilt og lurer på om det kan være årsaken? Onaner forsatt, men ikke pentering. Kan penetrering ha noe å si for at jeg plutserlig får ekstreme smerter? når det er sagt var jeg ikke veldig lei meg da skilsmissen skjedde da det var veldig toxic forhold. Kom meg fort over det. Så har ihvertfall ikke noe med det emosjonell å gjøre Er så lei meg, ønsker de stopper. For jeg har hatt mensen siden jeg var 13 ellerno, veldig ung! Og aldri opplevd dette siden da. Anonymkode: cc324...361 Har du vært hos legen? Penetrering har ingen påvirkning på mensen. Endret 21. desember 2023 av Grüner
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #17 Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva gjør gynekologen? Anonymkode: cc324...361 Hen undersøker deg. Selvsagt. Ingen av oss kan vite nøyaktig hva din gynekolog gjør ved en undersøkelse. Som voksen må du ta ansvar for egen helse. Anonymkode: 86ca5...c1a 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #18 Skrevet 21. desember 2023 Det har nok ingenting med skilsmissen å gjøre. Du må be om henvisning til gynekolog. Gynekologen kan ta ultralyd og prøver og finne ut om det er noe galt. Anonymkode: 29969...09c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #19 Skrevet 21. desember 2023 Kontakt en gyn. Det har nok absolutt ingenting med skilsmissen og gjøre. Anonymkode: 69342...f3e
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #20 Skrevet 21. desember 2023 Man bør oppsøke lege når slike endringer skjer. Og i dette tilfellet vil jeg anbefale å oppsøke en spesialist på området; en gynokolog. Det kan være endometriose som har forverret jeg. Jeg reagerer jo på at du sier at før dette skjedde opplevde du smerter i lår ved mensen, jeg mener at dette i seg selv er et tegn på endometriose. Nå har jeg det selv, og da kan man fort bli litt blind for alt annet 😅 derfor jeg presiserer at man bør oppsøke lege når noe endrer seg, for det kan være flere grunner som ligger bak. Anonymkode: f769b...deb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå